Hvorfor mener du at enda flere barbs resulterer i at nye spillere får større muligheter? Det er nesten like uforståelig for meg som hvordan du mener at noen kan bli adlet før nybegynnerbeskyttelsen løper ut. Det å bare adle barbarlandsbyer er sjeldent en god ide rent strategisk, da ressurskostnaden for å bygge opp en ny by er svært stor. I tillegg så syntes veldig mange at det fort blir kjedelig, om man bare skal adle barbarlandsbyer.
Også verdt å merke seg at antallet barbarlandsbyer på de siste norske spillverdene er langt over hva som egentlig er anbefalt maksimum antall.
1) Du er smart nok til å skjønne at håkon mente rett etter nybegynnerbeskyttelsen går ut og ikke mens den fortsatt er på.
2) Det har vært en generell trend hvor antallet barbs/spiller har sunket fra nivået det hadde på de tidligere verdnene. Hva som er anbefalt og ikke skal jeg ikke uttale meg om, men DERSOM du ønsker en stor verden ville jeg anbefale deg å duplisere instillingene man hadde på v18. Det var en konto med MANGE barbs og er vel den som har vart lengst i nyere tid(?).
3) Grunnen til at mange barbs er nybegynnervennlig er at det skaper spredning mellom spillere, dette fører til at det tar lengre tid før de gode spillerne begynner å dominere verdenen da de må adle større områder. Samtidig vil mange restarte og man får en raskt voksende rim som gir latestarts en mulighet til å vokse seg store uten å måtte konkurrere med en 3k by som ligger 4 ruter unna(slik jeg måtte på v30 under min latestart der).
I tillegg gir barbarbyene spilleren enkle byer å adle, og det å adle en by er for mange noe veldig stort.
4) Noe annet jeg gjerne skulle sett er større ms-gap på verdner, v18 hadde 400ms i gap, og det førte til at mange nyere spillere også klarte å snipe. Mtp at det er kommet paladin som gir adelsbonuser vil jeg anbefale en gap på 500-600ms slik at togene blir spredd på 1sekund(men mange vil nok være uenig med meg).
5) For guds skyld, ikke ha vakttårn eller bue på en ny stor verden(og helst ha gammel paladin også).
6) Nattbonus er absolutt å anbefale dersom man ønsker en større verden, da det gir en mulighet for solospilling.