WySoSe vs alle

Status
Stengt for ytterligere svar.

DeletedUser

Guest
Vil påstå at gode normal-spillere har større forutsetinger for å vinne en speed-server, enn en speed-spiller har på å vinne en normal-server.

helt enig. har sett både ruby og tranxz prøve seg på vanlige servere, og de suger, kort og godt :D
 

DeletedUser

Guest
En generelt god speed-spiller er god i oppstart, møter motgang, sletter seg eller joiner en annen speed-spiller. osv osv
 

DeletedUser

Guest
Mulig at speed servere passer speed-spillere best fordi det ikke krever aktivitet hele døgnet (eventuelt fordelt over hele døgnet)? Med over 20 timer inaktivitet i strekk i døgnet på en normal server kommer man ikke i toppen enda hvor god man er :|
 

TrAnxZ

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
297
helt enig. har sett både ruby og tranxz prøve seg på vanlige servere, og de suger, kort og godt :D
Ouch. Den svidde. Helt til jeg innså at jeg ikke suger - verken i speed, classic eller normal verden. :cool:

Som sagt, de i WySoSe mangler kontiunitet. Og derfor spiller de bare speed.
En skjelden skivebom fra deg her. De fleste spillerene i WySoSe driver også med vanlige verdener, og hevder seg relativt godt.

Åpnet nettopp chatten, her er de første 5 medlemmene på listen for meg: Sander (Rekke HP), Chris (Rekke HP verdener), Johan, TheMrSondre (God er karen, mange verdener med gode rangeringer), Jenny Skavland (Bompi v13).

____


Og hvis dere virkelig ønsker å avgjøre hvem som er "best", så kan jeg godt sette opp en lukket runde for nordmenn på Tribal Wars Masters ved ønskelig tidspunkt med instillinger relativt like forrige speed VM.
 

DeletedUser

Guest
Dem du nevner der har kvaliteter, men ikke spesielt mye utholdenhet.
Chris som du nevner f.eks, er vel topp3-5 av spillere jeg har spilt med og mot, men som han sier selv, så blir normalverdner for lange. Da hjelper det ikke å være en av de beste, når dem ikke holder ut hele løpet.
Som om Usain Bolt skulle vært med i 10.000m. Ville ikke funka.

Hvem av de der har gjort det bra over lang tid egentlig? Og årsak til hvorfor dem har slutta i god posisjon er totalt irrelevant.
 

Torquemada

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
252
De du nevner, Ole, har ikke hevdet seg på en eneste vanlig verden her på .no.
HP er ikke vanlige verdener.
 

DeletedUser

Guest
De du nevner, Ole, har ikke hevdet seg på en eneste vanlig verden her på .no.
HP er ikke vanlige verdener.

Du sa også at vi bare spilte speed, men HP er ikke speed. Derfor han nevnte det. Og hadde vi utfordret noen til vanlig verden, hadde vi ikke skrevet det på speed-topicen.
 

Clayzer

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
155
Så mye latterlig det er i denne tråden. La nå folk som spiller speed få spille det! Er ikke alle som har tid eller ork til og bruke masse tid på en vanlig verden som kan vare i i flere år. Da er speed en fin løsning!
 

TrAnxZ

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
297
De du nevner, Ole, har ikke hevdet seg på en eneste vanlig verden her på .no.
HP er ikke vanlige verdener.

Flere av disse fem har hevdet seg høyt, både på norske og utelandske verdener. To skivebommer på rad her, Mr Torquemada.
 

DeletedUser

Guest
altså tranxz, jeg har spilt med og mot deg på vanlig verden. du er sånn bortimot ubrukelig. typisk meat-shield, det eneste du kan brukes til. godt under medium taktiske evner i tillegg til enorm mangel på utholdenhet. det er den som holder ut, som vinner en vanlig verden..
 

Torquemada

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
252
Flere av disse fem har hevdet seg høyt, både på norske og utelandske verdener. To skivebommer på rad her, Mr Torquemada.

Kan du henvise til hvilke spillere dette er? Jeg vil gjerne sjekke opp deres nick i Hall of Fame over vinnerstammer av vanlige verdener her på .no.
 

Shining wolf

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
68
Kan du henvise til hvilke spillere dette er? Jeg vil gjerne sjekke opp deres nick i Hall of Fame over vinnerstammer av vanlige verdener her på .no.

tror nok ikke du finner de :)
speed er jo maks 1 uke , det er maks en speed spiller holder ut på en vanlig verden er nok 4 uker før de gir opp, som sakt speed er noe helt annet enn vanlig verden.

Du kan sammenligne speed med ta 20 i benk
en vanlig verden tar du vell 60 i benk
 

TrAnxZ

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
297
Kan du henvise til hvilke spillere dette er?

Huff, nå er det ikke slik at jeg sitter og fører liste da men... Her har du i alle fall et par. Ønsker du flere vil jeg anbefale deg å spørre de aktuelle spillerene.

http://www.no.twstats.com/no13/index.php?page=player&id=538638 Jenny Skavland
http://www.twstats.com/en49/index.php?page=player&id=8543165 Meg
http://www.no.twstats.com/no4/index.php?page=player&id=452054 Johan
http://no.twstats.com/no11/index.php?page=player&id=527042 Stian

Du kan sammenligne speed med ta 20 i benk
en vanlig verden tar du vell 60 i benk
Også tar jeg 92,5. Vil det si da at jeg er for god for vanlig verden?

altså tranxz, jeg har spilt med og mot deg på vanlig verden. du er sånn bortimot ubrukelig. typisk meat-shield, det eneste du kan brukes til. godt under medium taktiske evner i tillegg til enorm mangel på utholdenhet. det er den som holder ut, som vinner en vanlig verden..
Hvilken verden har du spilt mot meg? I tillegg ville det vært kjekt om du utdypte hva du menter med typisk meat-shield og mine under medium taktiske evner - helst med eksempler.
 
Sist redigert:

Torquemada

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
252
Fint at du kunne linke til to som overlevde vanlige verdener.
Var ikke spesielt imponerende rangeringer, sett at dere skal være uberpro hele gjengen.

Men det var i alle fall fint å se at du klarte å referere til to stk.
 

DeletedUser

Guest
Må si meg enig her. Det er jeg selv et levende bevis på.

Bevis?

Uansett, eg kan ikke se at vi påstår noen steder at vi kan slå alle på en vanlig verden her noen sted??? Det vi sier er at vi er en gjeng som ville tatt bortimot alle (her på .no) som prøvde seg mot oss i en speed, og at vi på vanlig verden vil ha potensiale til å ligge i toppen.

Eg har selv ligget rank 1 med både Gone og Invicta på vanlig verden og SmashYou på HP sent ute i spillet. At det ikke krever noen ting å få til det er vertfall helt feil. Selv om eg var rank 1 var det flerfoldige spillere på det pungt som var bedre enn meg. For å holde seg på rank 1 til slutten av verdenen er det mange ting som er avgjørende. blandt de, at verdenen faktisk har instillinger du liker å spille med og at det ikke skjer noe spesielt IRL sån at man kan holde et bra aktivitetsnivå hver dag. Uten det så forsvinner motivasjonen, å spille en verden med innstillinger du ikke liker i tilleg til at du egentlig ikke har så mye tid, er noe de fleste ville styrt unna selv om man er rank 1.
 

Torquemada

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
252
Utholdenhet har vi alle. Tid er noe helt annet.

Torquemada, ta den negative ræve di med deg og dra et annet sted...

Dette er da mitt forum så mye som det er ditt, og selv om du oppfatter meg som negativ, er det flere andre som oppfatter meg som realistisk.

Dersom ikke dere ønsker at det skal bli stilt spørsmålstegn ved deres TW-ferdigheter/utholdenhet, foreslår jeg at dere jekker dere ned et par hakk, og ikke later som at dere er guds gave når det kommer til speedteams. Og noen av dere bør kanskje også slutte å late som at dere er noen av de beste spillerne som finnes jevnt over, da dere faktisk ikke har noen rank 1 seiere på vanlige verdener å vise til.

Den dagen dere vinner en vanlig verden på .no med WySoSe, så skal jeg respektere deres utsagn, men husk dette, det er kun en av dere som kan være en av de beste. Da kun en av dere kan få rank 1.

Så dere får kjempe hardt, og finne ut hvem av dere som egentlig er den beste spilleren.

Si gjerne i fra hvilken verden dere starter på, så skal jeg se om jeg ikke får blitt ferdig med v14 til den tid. :razz:
 

Torquemada

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
252

Vel, mine to første speeds gruste jeg alle svensker og dansker, SCW 2009. Speed var enklere enn en vanlig verden, da man kun behøvde å konsentrere all sin energi over en kort tidsperiode. Det er kontiunitet og utholdenhet som definerer en ekte TW-spiller.
Hvilken som helst noob kan vinne en speed, det er jeg, "Speednoobz", et levende bevis på.

Uansett, eg kan ikke se at vi påstår noen steder at vi kan slå alle på en vanlig verden her noen sted??? Det vi sier er at vi er en gjeng som ville tatt bortimot alle (her på .no) som prøvde seg mot oss i en speed, og at vi på vanlig verden vil ha potensiale til å ligge i toppen.
Det er mange av deres (tidligere?) medlemmer som har skrytt av at de er noen av .no's beste (og av og til den beste) TW-spiller(e), og at de ville vunnet en 1v1-match mot alle mulige spillere. Og inntrykket mange av WySoSe-spillerne gir til de som foretrekker vanlige verdener, er at de/dere ofte mener at dere er noen av de beste spillerne som finnes. Det er mange som tenker dette, uten å kommentere noe særlig på det, da de vet at det ikke er tilfelle.

Hadde det vært tilfelle, hadde dere hatt noe konkluderende å vise frem.

Det er mulig du ikke er en av disse, men det er i alle fall mange (tidligere?) spillere i WySoSe som har oppført seg nokså blærete.
Trådstarter er jo et godt eksempel på en oppskrytt spiller.

Hadde han vært halvparten så god som han gir inntrykk av at han er, hadde han ikke blitt rimmet to ganger, på to forskjellige kontoer, på v14.

Eg har selv ligget rank 1 med både Gone og Invicta på vanlig verden og SmashYou på HP sent ute i spillet. At det ikke krever noen ting å få til det er vertfall helt feil. Selv om eg var rank 1 var det flerfoldige spillere på det pungt som var bedre enn meg. For å holde seg på rank 1 til slutten av verdenen er det mange ting som er avgjørende. blandt de, at verdenen faktisk har instillinger du liker å spille med og at det ikke skjer noe spesielt IRL sån at man kan holde et bra aktivitetsnivå hver dag. Uten det så forsvinner motivasjonen, å spille en verden med innstillinger du ikke liker i tilleg til at du egentlig ikke har så mye tid, er noe de fleste ville styrt unna selv om man er rank 1.
Selv om du har ligget på rank 1 med en konto, betyr det ikke at du har hevdet deg på noen måte. Jeg har ligget på rank 1 både på HP, vanlige verdener, og speed. Speed har jeg vunnet på også, selv om jeg kun har spilt to runder, og da mot datidens såkalte profesjonelle.

Jeg har derimot, enda for gode å vinne en vanlig verden, eller en HP. Og det har selvsagt noe å gjøre med noe som nærmest er uunngåelig for mange av oss, ting som skjer i det ekte liv. Små filleting klarer man selvsagt å spille TW gjennom, men en sjelden gang skjer det noe større, som gjør at man er nødt til å kaste inn håndkleet.

Forskjellen mellom oss, er derimot at jeg ikke har noen illusjon om at jeg er en av .no's beste spillere. Hverken på speed, HP, eller vanlige verdener. Det er så mange gode spillere på .no, at det er vanskelig å skulle plassere noen på nøyaktige rangeringer etter hvor gode de er.

Det er her konklusive fakta kommer på bordet.

De som faktisk er noen av de beste, kan skimte med palleplasseringer på vanlige verdener.
Da de faktisk har vært i stand til å opprettholde kontiunitet lenge nok til å vinne en verden.

Det argumentet jeg ikke kjøper, derimot, er det med innstillinger.
Du vet akkurat hva du går til når du starter på en verden, innstillinger vil ikke forandres fra det som er annonsert.

Med andre ord, spiller du på en verden du ikke liker innstillingene på, så har du kun deg selv å takke.
Det er ingen gyldig unnskyldning.
 
Sist redigert:

DeletedUser

Guest
At vi ikke er helt i toppen på vanlig verden kan du ha rett i ja, når du snakker om kontinuitet osv... men virker også som om du tror eller forestiller deg at vi faktisk ikke er noe gode i speed og at du synst det er idiotisk at vi lager en post som dette og skryter om hvor gode vi er...

Du har da spilt mer enn 2 runder speed?
Om det stemmer så har du bare vunnet 1 speed, og da er det ikke akkurat noe å snakke høyt iom at det kanskje var få gode spillere med på den runden, eller at du hadde mye flaks. Og sist men ikke minst svært få spillere om ikke ingen viste hvem du var og at du i det hele tatt kan vere god.
 

Torquemada

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
252
Du har da spilt mer enn 2 runder speed?
Om det stemmer så har du bare vunnet 1 speed, og da er det ikke akkurat noe å snakke høyt iom at det kanskje var få gode spillere med på den runden, eller at du hadde mye flaks. Og sist men ikke minst svært få spillere om ikke ingen viste hvem du var og at du i det hele tatt kan vere god.
Nei, jeg har faktisk ikke spilt mer enn to runder speed.
Og ja, jeg har kun vunnet en speed, og har heller ikke påstått noe annet.

Sverige vant finalen fordi jeg ble bannet av korrupte mods, og dersom du skulle lure, så hadde jeg en utrolig stor ledelse før jeg ble bannet.

Jeg adlet blant annet Abel, som liksom skulle være den beste på hele SCW, samt masse andre svensker som var blærete.

Og nei, ingen visste hvem jeg var da jeg spilte runde 2.
Men i finalen visste de i alle fall at jeg hadde vunnet runde 2.
 
Status
Stengt for ytterligere svar.
Topp