WySoSe vs alle

Status
Stengt for ytterligere svar.

Villarreal

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
429
image.php


Real name: Jon
Gender: Male
Location: Online

(yes)

(yes)

11. Mr. Millionaire
Gått mange rykter om at Ole har innfunnet seg her. Vil alle spekulasjonene om det ødelegge for kontoen?
Au! Den der såret meg faktisk. Dette er en konto som ligger alt for lavt til meg å være, i tillegg så ville det vært naturlig at jeg spilte sammen med min "vanlige dual", som ligger et helt annet sted på denne listen.

Uten tvil helt OK resultater det der, men likevel, holdningen som enkelte av spillerne i dette teamet har gjør vel kanskje at man bør kunne forvente noe mer?
 

DeletedUser

Guest
sheeesh Tranxz.. du var på v1 også, var du ikke? en sånn liten periode før du fant ut at du ikke hadde sjanse der heller? og hvem var først i stammen til å bli rimmet på w10.us? nei, dine kvaliteter på en vanlig verden skremmer ingen, jeg kjenner stilen din godt nok, særlig etter å ha vært dual med deg på hp. jeg er ikke spesielt god, men vil eie deg en mot en når som helst..
 

DeletedUser

Guest
Når man legger lista så høyt som trådstarter, så MÅ man tåle at folk setter prestasjoner i perspektiv og setter ham/dere på plass.
Just sayin'
 

TrAnxZ

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
297
Kan vel gå opp og ned for alle?

Real name: Jon
Gender: Male
Location: Online
Det kalles dualkonto.


(yes)

Uten tvil helt OK resultater det der, men likevel, holdningen som enkelte av spillerne i dette teamet har gjør vel kanskje at man bør kunne forvente noe mer?
Hvilken holdning? Må man være god på en vanlig verden for å by opp til kamp i speed? Jeg føler at janteloven blir slengt i trynet på WySoSe her. Nei, må ikke tro dere er noe. Det er ikke lov å være litt høy på pæra for morro skyld. Fy fy.

sheeesh Tranxz.. du var på v1 også, var du ikke? en sånn liten periode før du fant ut at du ikke hadde sjanse der heller? og hvem var først i stammen til å bli rimmet på w10.us? nei, dine kvaliteter på en vanlig verden skremmer ingen, jeg kjenner stilen din godt nok, særlig etter å ha vært dual med deg på hp. jeg er ikke spesielt god, men vil eie deg en mot en når som helst..
V1 var min første verden, og er år siden. Der var jeg nybegynner, noe som alle er på sin første verden.

Verden 10 på den amerikanske serveren gikk ikke noe bra, nei. Eller - det gikk meget bra helt til en avgjørende cancelsnipe beklageligvis ikke gikk. Men nå er det bare en av mange verdener, og jeg tør og påstå det, at hadde den cancelsnipen gått ville min og Adam sin konto ha hatt et veldig godt utgangspunkt for videre vekst.
 
Sist redigert:

DeletedUser

Guest
poenget mitt var tranxz, at på en vanlig verden er du en middels spiller. en god start holder ikke, så lenge du ikke klarer å holde trykket. og det gjør du ikke. på en speed-server er du nok sikkert en av de bedre, jeg har aldri prøvd, og har heller ikke behov for det, jeg vet hvor jeg er god, og holder meg der. ;)
 

DeletedUser

Guest
Mulig at speed servere passer speed-spillere best fordi det ikke krever aktivitet hele døgnet (eventuelt fordelt over hele døgnet)? Med over 20 timer inaktivitet i strekk i døgnet på en normal server kommer man ikke i toppen enda hvor god man er :|

Vil egentlig påstå at kravet for aktivitet på speed er høyere enn på normalserver.
Var jo en dude som mente at en 2t latestart var mye, så 20t offline på et døgn må jo være helt vanvittig.
Er du borte i 20t på en speed, vil nok det få større konsekvenser enn på normal-servere.
 

Tyren

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
3
bare en 24 t er krevende... Jeg kom på 3 plass. bare når jeg sov 1 time kom jeg fra 1st - 3 plass. fordi de adla meg akkurat i det jeg sov... så det kreves nærmere aktivitet 24/7.. men på korte speeds, kan du droppe siste timen uten at du mister 1st plassen om du gjør det godt nok :)
 

Scarborough

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
320
V1 var min første verden, og er år siden. Der var jeg nybegynner, noe som alle er på sin første verden.

Njaa.. Nei. Du spilte på din første verden i 2008, så ja, det var din første verden. Jeg mener å huske også at du var innom BOL for et år siden, stemmer ikke dette? Hvor lenge holdt du da? Skulle ikke mye til for at du ga opp der, hvertfall..
 

Ruby0444

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
193
Dette her er i grunn litt morsomt lesestoff, selv om jeg kjapt detter litt ut av selve sammenhengen. Jeg tar gjerne i mot kritikk. Men det skal sies at tråden har utvikla seg i en annen retning enn hva jeg hadde tenkt meg. Hva skal jeg svare på først - Forskjellene på speed og normal verden, meg som spiller på .no, mine medspillere som vanlige spillere eller ... det imaget vi har, kanskje?

Først og fremst så kan jeg bekrefte mye av det dere påstår, Torquemada og Redswan. Jeg er ingen ekstrem spiller på en vanlig verden, derimot det motsatte. Det at jeg har et "meg, meg og meg" image har ikke noe med hvordan jeg faktisk ser på meg selv, for jeg er helt klar over at jeg ikke kan måle meg i lengden. Syns derimot ikke dette har stort med denne tråden å gjøre, da dette fult og helt handler om speed, der dere får sjansen til å avkrefte de høye tankene vi sprer om oss.

Som dere er inne på, så er det en vesentlig forskjell på vanlig verden og speed. Personlig kan jeg ikke måle meg med de beste internasjonalt, verken på speed eller vanlig. På vanlig henger jeg ikke med i lengden. Det problemet har jeg ikke på speed. Må nesten få lov til å si hei til SondreKul. Å løfte 20kg vissa-vi 60kg i benk kan ikke sammenliknes med vanlig og speed. (Utholdende og eksplosiv styrke ville antakeligvis passet bedre)


Jeg har null grunnlag for å stå her og påstå at vi ville vunnet som en stamme på en normal server. Det er derfor heller ikke det vi byr opp til. Vi har bygget et bilde der vi kan fremstå som både cocky og "skumle". Som en fortsettelse av dette tør jeg faktisk å stå her å si at vi er Norges beste speed-team. Liker dere det ikke? Så hvorfor skal dere absolutt blande inn ting som er helt uvesentlige, når vi ønsker å bevise våre påstander, samtidig som vi ønsker å utvikle Norges spillere i speed med å få inn nye fjes i speed miljøet. Derfor er det WySoSe vs Alle.

Derfor sier jeg nå: Vi er Norges beste og ønsker å bevise det. Vi gir derfor dere en sjanse til å motbevise det ved å møte oss i en situasjon der dere er i flertall. Vi har alt å tape, dere ingenting - om man ser bort ifra Torquemada som påstår at speed er enkelt, og skryter av at han tidligere har tatt ut en av de bedre spillerne i skandinavia.

Håper dere som er interessert i å hakke på oss, våres væremåte og våres spillerstil også er interessert i å prøve å knekke oss i våres element.

Jeg vil arrangere en runde når det er nok mennesker som viser interesse.
 

Torquemada

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
252
Som en fortsettelse av dette tør jeg faktisk å stå her å si at vi er Norges beste speed-team.
Det skal jeg faktisk ikke nekte på at det er stor sannsynlighet for at dere er.
Dere er faktisk det eneste norske speedteamet jeg vet om, så konkurransen ser ganske usynlig ut for meg.

Det betyr ikke på noen måte at jeg mener dere er elendige i speed, heller at det ikke er noen andre som har organisert seg, og at dere derfor ikke har noen andre å sammeligne dere mot. Speed er ikke populært i Norge.

Så å si at dere er Norges beste blir litt som at Sølve sir at han er Norgesmester i speed. Begge påstandene er sanne, men ingen av påstandene har noen mulighet til å utfordres. Ene pga. mangel på andre speedteam, andre pga. at det aldri kommer flere NM i overskuelig fremtid.

Vi har alt å tape, dere ingenting - om man ser bort ifra Torquemada som påstår at speed er enkelt, og skryter av at han tidligere har tatt ut en av de bedre spillerne i skandinavia.

Speed er enkelt. Av den enkle grunn at du bare behøver å løpe så raskt du kan over en ekstremt begrenset tidsperiode.
I motsetning til å klare å holde et jevnt tempo over et helt maraton. Sistnevnte er langt mer utfordrende.
Både fysisk og mentalt.

I tillegg blir forskjellene større mellom dårligere og bedre spillere på speed, da alt kan skje så fort. Er du marginalt bedre, kan du rimme en annen spiller i løpet av få minutter. (Avhengig av speed.)

Samtidig må vi huske på at scenarioet dere fremstiller, er et tilfelle der dere er de eneste organiserte, med tilstrekkelig speederfaring, som skal spille mot tilfeldige folk - som ikke nødvendigvis blir å samarbeide med hverandre.

Og dersom de blir å samarbeide, vil det nok bli veldig tafatt ift. noen som har bedre trening i å samarbeide med hverandre, slik dere har.

Et koordinert sammenstøt av et speedteam, kan gruse den beste spiller. Og ja, jeg snakker av erfaring.
Da jeg og vårt norske lag, gjorde akkurat det mot svenskene og danskene.

Mao. er dere i en ekstremt fordelaktig posisjon, som jeg ikke tror det er noen som er dumme nok til å ikke innse.
Det er vel muligens derfor dere forsøker å rekruttere motstandere her, da dere ikke får tilstrekkelig med motstandere alle andre steder.

Men for all del, ha det moro.

Jeg vil arrangere en runde når det er nok mennesker som viser interesse.

Dersom du baserer dette på kun norske spillere, tror jeg du skal vente lenge.
 

DeletedUser

Guest
Tom treffer bra på et par punkter her.
Spesielt mangel av motstandere.
I norsk sammenheng blir jo det tullet Sølve holder på med i å opphause den NM-seieren, like imponerende som det Rolf Gravdal gjorde i 2011.
Eller, når jeg tenker på det, så hadde vel godeste Rolf flere motstandere, så hans bragd står høyest.

Dog, dere er nok det beste speed-teamet i Norge, det kan vel ingen ta ifra dere.
 

Ruby0444

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
193
Er på mange måter enig med deg, Tom. Sammenlikningene dine er jeg litt uenig i. Er vanskelig å sette et realistisk bilde på hva som er vanskeligst, der det selvfølgelig er flere faktorer som spiller inn. Hva man er best i har hovedsaklig noe med hva man spesialiserer seg innenfor. Tar man det med en kort intervall i motsetning til et maraton vil en med muskulatur i lår til å ligge i sone 5 en kort periode mens en med sone 1 muskulatur holde ut lenger i full spurt, mens en sone 1 vil i lengden ta igjen en sone 5. (Sonene er trenings-begrep med hvordan man er trent i forhold til å skulle få melkesyre og kondisjon utifra det å kunne trekke inn luft eller ei)

Om dere ikke datt ut under forgje avsnitt, bør vi, som du også sier, ha en fordel med at vi har spilt mye mere innenfor denne "sonen". Derfor ønsker vi gi dere en fordel med å være i et godt flertall. Dette er ikke noe allverdens alvorlig, så for deres del er det bare å ta det med ro og gjøre det dere kan for å prøve å knekke oss.

Såvidt jeg vet er vi ikke eneste speedteam. Milkhunters var et aktivt team for ikke alt for lenge siden ihvertfall. Har jo også vært mange andre opp igjennom åra som STU og Honkie, men som har detti av med tiden. Dette er altså enda en grunn til at jeg mener WySoSe er noe spesielt. Vi har holdt på i godt over 3 år, og er fortsatt flere av de som var der fra dag en som spiller aktivt, til tross for at vi alltid har vært en liten gruppe med godt samarbeid :)
 

Torquemada

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
252
Det er flott det, og fortsett med greia deres. :)

Men du vet like godt som meg at uorganiserte speedspillere er et enkelt bytte.
Dere får finne utenlandske speedteam å utfordre for å få en jevnbyrdig konkurranse.
 

dg44

Intervjuer V14
Reaksjonspoeng
308
Det er rett Ruben. Jeg og 1 annen person startet Milk Hunters. Vi har daffet av og er ikke lenger en gruppe men ofc er det mulighet for å samle sammen et team mot dere :)
 

DeletedUser

Guest
Det skal jeg faktisk ikke nekte på at det er stor sannsynlighet for at dere er.
Dere er faktisk det eneste norske speedteamet jeg vet om, så konkurransen ser ganske usynlig ut for meg.

Det har vert flere speedteam i norge men hvem de er og om de fortsatt spiller vet eg lite om.

Speed er enkelt. Av den enkle grunn at du bare behøver å løpe så raskt du kan over en ekstremt begrenset tidsperiode.
I motsetning til å klare å holde et jevnt tempo over et helt maraton. Sistnevnte er langt mer utfordrende.
Både fysisk og mentalt.

Så det du da påstår er at det er lettere å slå Usain Bolt på 100 meteren enn å slå verdens beste maraton løper i et maraton?

Et koordinert sammenstøt av et speedteam, kan gruse den beste spiller. Og ja, jeg snakker av erfaring.
Da jeg og vårt norske lag, gjorde akkurat det mot svenskene og danskene.

Danskene var ikke akkurat serlig gode og rutinerte. Svenskene starta med 5 spillere i starten og vi stillte med 18... Abel blandt annet startet over 1 time late, sammen med en rekke andre .se spillere. Så at du kan kalle det å stå opp mot "De beste" spillerene viser at du ikke helt har oversikt over det internasjonale nivået i speed.

Mao. er dere i en ekstremt fordelaktig posisjon, som jeg ikke tror det er noen som er dumme nok til å ikke innse.
Det er vel muligens derfor dere forsøker å rekruttere motstandere her, da dere ikke får tilstrekkelig med motstandere alle andre steder.

mtp at det er skjeldent at alle i speedteamet er tilgjengelig på en slik runde blir vi nok ca 5 spillere. At vi har fordel med at vi har samarbeidet lenge er nok sant men vi er ikke de eneste på .no som spiller speed. Om dere møter med 20 spillere hvor mest sansynlig 15 har spillte speed før og 10 av de har vert å kjempa om en seier på speed og kanske 5 stk av de har vunnet en speed. så vill eg si at dere har fordeler dere også.
 
Status
Stengt for ytterligere svar.
Topp