Grattulerer PMS, grattulerer.

thomz97

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
175
Det at du må synke ned på et så lavt nivå at du finner det nødvendig å kalle meg en tulling sier mer om din sak og deg en den gjør om meg så er det sagt. Videre ser jeg frem til at du er i stand til å holde dine argumenter på et saklig nivå.

Jeg er fult klar over deres understamme, (som i og for seg er selve stereotypen på tribalhugging spør du meg) Og jeg valgte å ikke ta med disse i stamme skifter ta tallet her siden opprettelsen var så mye høyere en PMS og KoD at jeg ikke så på det som relevant.

At spion greia er tomme rykter er tull, det veit du like godt som meg. Enten så dreit du deg ut, eller så dreit schnell seg ut. En PM vi fikk derfra røpte noe som kun en spion kunne vist så spar meg for dine bortforklaringer angående den saken.

Er dere er så lite atraktive som stamme at selv ikke deres allierte ønsker å joine dere burde vell også fortelle dere noe?

Videre ble alliansene med H-O-L og We osv opprettet før min tid i PMS, men om hukomelsen min ikke svikter meg helt, så var ikke disse stammen like høyt på ranken på det tidspunktet og PMS ikke like store i forhold til resten. Er det da rettferdig at vi skal måtte si at "sorry, vi er blitt for store nå, så derfor vill ikke vi være venner med dere, dere får finne noen nye å leke med rett og slett" For dere virker kansje dette rettferdig, men det er ikke slik allianser fungere. Det har forsåvidt skjedd tidligere at to stammer har vunnet en verden sammen og det samme kan skje igjen så det er ingen umiddelbar grunn til å bryte allianser etterhvert og bruke dem som bruk og kast slik du beskriver i din første post.



Edit: Ingen grunn til å sitere hele meldingen min, da den trossalt blir stående rett over din ;)

Grunnen til at jeg kaller deg en tulling er at du er det, snakker med flere av dine medmedlemmer som er helt enig med meg. Du kan godt si at det er å synke på ett lavt nivå, men jeg mener ærlig talt at du er en tulling og jeg følte for å uttrykke det til resten av leserne av forumet med ordet tulling, kunne godt brukt ett verre ord, men alt jeg greide var å begrense meg ned til det nivået der jeg kaller deg en tulling. I mine 7 år (tror jeg) som jeg har spillt på tw nå, har jeg aldri greid å bli så irritert på en spiller som jeg har blitt her. Og med tanke på hvor sur og sinna jeg var på Jostein (UC) på v21 sier det sitt.

Understammen måtte vi ærlig talt lage siden vi hadde den såkalte Unionen, PMS, HOL, WE og WEA imot oss, og da så vi på som en understamme til den siste utvei, og det var en utvei vi måtte ta, desverre.

Alt om spion er tomme rykter er tull og helt feil. Og hva du sikter til med Schnell her aner jeg ikke? Jeg har personlig aldri tatt ibruk en spion på v22.

Grunnen til at vi er uatraktive nå er jo fordi vi er i mindretall, og grunnen til at vi er i mindretall og har mindre poeng var at PMS var litt forran oss fra start av og da har alle lyst dit, det finnest ingen på .no som tørr og "fight the power" og søke til en rank 2 stamme, desverre.

Altså har jeg sagt at dere skal gjøre det? Hvor i alle dager? Jeg sier ikke noe om at det er urettferdige lag i den måten. Jeg bare påpeker et faktum at dere har såpass mange fler enn oss, jeg prøver ikke å få dere til å avslutte noe jeg, jeg bare påpeker ett faktum!

Kjenner jeg Magnar rett, noe som jeg gjør ettersom jeg var leder sammen med han på v20, så er dette noe som kommer til å skje, hvorfor tror du at han ikke har protestert på dette? Dette er logisk nok den mest naturlige måten å gå fram på.

Det du ikke skjønner her er at jeg PÅPEKER flere faktum. Jeg sier aldri at noen som helst skal ta grep.


Edit; siter meldingene, lettere og se om noen kommer mellom.
 
Sist redigert:

varanior08

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
144
Dersom dette er alt som skal til for å irritere deg er jeg redd for to ting.. nemmelig at du tar dette spillet LITT for personlig, og at du muligens ikke heelt har kontrollen på temperamentet ditt, men det får så være :)

Jeg sitter uansett ikke i ledelsen og rår over slike situasjoner så du skal få lov å irritere deg gul og blå for min del, jeg påpeker bare at du velger den enkle utvei med å rette fingeren mot PMS og at det liksom er vår "feil" at vi leder.

Kampen er langt fra over, og mye kan skje på kort tid. At dere ikke var god nok tidlig i spillet og klarte å lage et rotete diplomati(blant annet med unionen) Kan ikke falle på våre skuldre. PMS har hatt et godt diplomati fra dag 1 og tjener idag på det. Det er en del av spillet like mye som øksemenn og rambukker.
 

thomz97

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
175
Dersom dette er alt som skal til for å irritere deg er jeg redd for to ting.. nemmelig at du tar dette spillet LITT for personlig, og at du muligens ikke heelt har kontrollen på temperamentet ditt, men det får så være :)

Jeg sitter uansett ikke i ledelsen og rår over slike situasjoner så du skal få lov å irritere deg gul og blå for min del, jeg påpeker bare at du velger den enkle utvei med å rette fingeren mot PMS og at det liksom er vår "feil" at vi leder.

Kampen er langt fra over, og mye kan skje på kort tid. At dere ikke var god nok tidlig i spillet og klarte å lage et rotete diplomati(blant annet med unionen) Kan ikke falle på våre skuldre. PMS har hatt et godt diplomati fra dag 1 og tjener idag på det. Det er en del av spillet like mye som øksemenn og rambukker.

Har en kort lunte, det vet jeg, men jeg er heller ikke en mann av diskusjoner, se hvor jeg havnet :p

Selfølgelig peker jeg på dere? Tror du jeg la ut dette for å plage dere? Som magnar skrev tidligere, propaganda, i tillegg aktivitet på forum, noe som er posistivt.

Jepp, og vi gjorde noe med diplomatiet da vi forlot Boo, og fikset opp i mye.
 

DONslask

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
103
kan dere 2 tullinger slutte å skrive så mye, så kanskje sånne noobs som meg gidder å lese alt?
 

janrune

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
118
Det har forsåvidt skjedd tidligere at to stammer har vunnet en verden sammen og det samme kan skje igjen så det er ingen umiddelbar grunn til å bryte allianser etterhvert og bruke dem som bruk og kast slik du beskriver i din første post.

Det stemmer at det har skjedd tidligere, men det vil ikke skje igjen. Det har Dakapo gjort klinkende klart. Så man må gå mot allierte til slutt
 

Raaaaaaaaaaaaaaaaaaaator

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
350
Har ikke noe annet å gjøre så svarer der jeg kan. Tviler på at min mening hjelper, så bare å ignorere innlegget om det blir for mye eller for tullete å lese. ;)

Yawn...


Stemmer det som Djinn sier at dere selv prøvde å rekrutere Iru, så er det jo litt rart å krangle på at vi da skal gjøre det samme ?
Som Thomas selv har poengtert så er jo AA og KoD allierte, reaksjonen gikk på at han byttet side - ikke at han byttet stamme.

Når det er sagt, så har KoD siden opprettelsen hatt 1,125 stammeskifter daglig rent statisk sett.
PMS på sin side har hatt 1,08. Så rent statistisk sett så har KoD rekrutert og mistet heftigere en hva PMS har. Begge tall er vell og merke veldig høye, men slik er det jo i begynnelsen av verdner.
Greit med statistikk, men den lyver ofte. Ser ikke helt relevansen her, da den påvirkes av mye - blant annet det Thomas har nevnt med understamme. Statistikk kan si noe, men for den saks skyld kunne alle stammebyttene vært én spiller - så statistikk isolert sett fungerer dårlig.
Videre har KoD 1,5 mil OD mens PMS på sin side har 2,8. Kan vell ikke akkurat kalles tribalhugging? Vi har både heftigest ODA og ODD.
Kan ikke si annet enn at dere er overlegne på OD. Må dog ærlig innrømme at deler av grunnlaget er PP. Stort PP-bruk i starten = veldig stort forsprang = mye bedre forutsetninger for å få OD.
PMS har fra dag 1 også før min tid hatt et veldig spredd kart, og godt diplomati (Og naive, ignorante og feige motstandere) er det som har ført PMS dithen hvor vi er idag. Jeg synes det blir litt for enkelt for KoD og skylde på tribalhugging og masse rekk.
Bekreftes, hadde ikke Unionen vært så håpløse og hjernedøde (ja, lederne der var faktisk det) kunne situasjonen vært en helt annet - om PMS hadde fått samme mengde med incs/nukes som det KoD fikk da alle hadde 1-3 byer. Lite å gjøre med det. Helt enig i at motstanderne deres har hjulpet dere godt på vei dit dere er i dag, selv om dere også selvfølgelig har jobbet for det selv.
PMS har seilt opp som favoritt nesten fra dag en og per dags dato er det ingen som har tårt å gå imot de største spillerne og latt disse adle fritt. Sålenge en stamme prosentvis konstant vokser raskere en alle andre, vill forspranget bare øke, og det har vært en varig trend.
Her må jeg dessverre gjenta at årsaken til favorittstempelet, iallefall store deler av det, er PP. Man så tydelig hvordan forspranget ble til i starten, til tross for at andre farmet langt mer.

At spion greia er tomme rykter er tull, det veit du like godt som meg. Enten så dreit du deg ut, eller så dreit schnell seg ut. En PM vi fikk derfra røpte noe som kun en spion kunne vist så spar meg for dine bortforklaringer angående den saken.
Nå har jeg verken sett PMen eller satt meg inn i situasjonen, men husk at mange kan ha en tendens til å forsnakke seg eller få informasjon lurt ut av seg, ufrivillig. Så vil være forsiktig med å trekke en konklusjon på spionasje ut ifra én hendelse.


Understammen måtte vi ærlig talt lage siden vi hadde den såkalte Unionen, PMS, HOL, WE og WEA imot oss, og da så vi på som en understamme til den siste utvei, og det var en utvei vi måtte ta, desverre.

Dette var i min tid, og det kan jeg absolutt bekrefte. Var imponerende å se hvor store deler av kartet som var rødt, det var faktisk insane. Dette var vel før det ble noen krig mot de fire nevnte stammene etter Unionen, hvordan det gikk med Unionen vet jeg dessverre lite om, utover det jeg kan se på rangeringen (at de fleste stammene er borte).

Grunnen til at vi er uatraktive nå er jo fordi vi er i mindretall, og grunnen til at vi er i mindretall og har mindre poeng var at PMS var litt forran oss fra start av og da har alle lyst dit, det finnest ingen på .no som tørr og "fight the power" og søke til en rank 2 stamme, desverre.
Må bekrefte dette også, da mange har en tendens til å ta den enkleste utveien ut ifra posisjon og rangering på de alternative stammene. Det er helt naturlig, ser man ingen fremtid i en stamme blir man ikke med i den. Men jeg ser absolutt hvorfor PMS er mer attraktive enn KoD, dog tror jeg situasjonen hadde vært annerledes dersom stammene hadde hatt like mange poeng og Eru sin posisjon hadde vært mer nøytral.

og at du muligens ikke heelt har kontrollen på temperamentet ditt
Bekreftes ;)
Jeg sitter uansett ikke i ledelsen og rår over slike situasjoner så du skal få lov å irritere deg gul og blå for min del, jeg påpeker bare at du velger den enkle utvei med å rette fingeren mot PMS og at det liksom er vår "feil" at vi leder.
Bekreftes også, selv om jeg ser bakgrunnen for hvorfor han gjør det, og synes ikke det er noe galt med å poengtere som han gjør. Selv om det kanskje virker som at jeg er veldig for KoD-siden, synes jeg egentlig det er en diskusjon der ingen av partene tar direkte feil - det kommer kun an på hva slags syn man har, som selvfølgelig vil variere fra spiller til spiller.

Kampen er langt fra over, og mye kan skje på kort tid. At dere ikke var god nok tidlig i spillet og klarte å lage et rotete diplomati(blant annet med unionen) Kan ikke falle på våre skuldre. PMS har hatt et godt diplomati fra dag 1 og tjener idag på det. Det er en del av spillet like mye som øksemenn og rambukker.
Helt enig. Man tjener på å ha et godt og solid diplomati fra start av, men vil ikke si at alt dette er KoD sin feil. Det med Unionen var definitivt ikke KoD/vår feil, det var rett og slett Unionen som angrep til tross for en IAP, og fortsatte til tross for stadige forsøk på mekling - lederne prøvde ikke særlig for å bedre situasjonen heller. Latterlig, iallefall når målet med opprettelsen av Unionen var å ta ned PMS - for så å bytte til de som vil gjøre det samme, for så å ignorere alle forsøk på videre mekling for å få til et samarbeid mot PMS, samt ignorere argumentene om at dersom de potensielle bekjemperne kriger, vil PMS kunne fortsette uhindret... For noen tullinger. Dermed vil jeg ikke si at alt er selvforskyldt. Skal vi dog gå enda lengre tilbake, må vi gå til tidspunktet der Boo ble til KoD. Vil ikke få opp den diskusjonen igjen, og hvorvidt situasjonen kunne ha vært annerledes uten denne hendelsen, blir bare spekulasjoner. Poenget mitt er uansett at det til dels kan sies å være selvforskyldt ved å surre det til (overgangen fra Boo til KoD), men at det på andre måter også kan sies ikke å være det (at Unionen ødela enormt for oss i vår oppbyggingsfase og da vi skulle stabilisere oss etter opprettelsen av KoD).

Det har forsåvidt skjedd tidligere at to stammer har vunnet en verden sammen og det samme kan skje igjen så det er ingen umiddelbar grunn til å bryte allianser etterhvert og bruke dem som bruk og kast slik du beskriver i din første post.
Som Janrune allerede har gjort, kan jeg avkrefte dette på det sterkeste. Vi er nemlig i en slik situasjon på v20.

Som jeg skrev ble også innlegget mitt veldig KoD-vennlig og PMS-fiendtlig, selv om jeg også skrev at jeg ikke føler noen av sidene tar direkte feil. Det skyldes nok at jeg selv var i KoD og dermed vet langt mer om deres situasjon enn om PMS sin, og selvfølgelig at jeg ikke har spilt på flere uker som gjør at jeg har mistet en del nøkkelhendelser hva PMS sitt diplomati angår.
 

varanior08

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
144
Vell, hun sa vell dengang da også at kun 1 stamme kunne vinne. Men de satte hardt mot hardt og vant frem tilslutt... Men nå skal ikke jeg la posten gli over dit at vi diskuterer kriterier for seier da trossalt verdenen er laaaangt fra avgjort enda. Selvom thomas tydeligvis ser litt svart på det.
 

habbomannen

habbomannen
Reaksjonspoeng
551
Tja, er det ikke sånn at begge stammene kan stå igjen som vinnere, men bare den på første plass blir kåret til vinnere og får belønning? Min bet er uansett at den alliansen ikke varer verden ut. Fin propaganda tråd, bare litt for mye tekst.
 

thomz97

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
175
Ser egentlig ikke svart på det i heletatt, ser storemuligheter,men tok anledningen til å drive litt propaganda og få en skikkelig diskusjon og aktivitet på forum :)
 

DeletedUser

Guest
vlanior u r dulm vi har ikke spioner vil jar adlri hatt spioner ferdig me saken
 

agentsicer47

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
176
Hvis noe slikt skjer skulle jeg personlig tatt ansvar for å rekruttere fra halve PMS, kanskje noen syns dette er et morsomt game å spille men ikke alle, tro meg. Det er en grunn til at diplomati har en stor rolle å spille i tw, har selv vært ansvarlig for et sidebytte som snudde en verden på hodet, og jeg kan si at det var intet annet en drit morsomt selvom jeg var en sviker. (v18 Mary Kay come at me)

Hvis PMS på noen måte føler at seieren er trygg har dere allerede tapt, GLHF, turer til spania en tur.
 

DeletedUser

Guest
giphy.gif
 

KelTHuzad

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
141
Lavmål av PMS å slippe inn Eru og Vaffelmannen, men å faktisk synke så lavt og si "ja" til å komme inn er verre. Ihvertfall i mine øyne.
Trodde bedre om dere, iallefall etter dere fikk inn Andy og Skattum.
 
Topp