Julefred? Diskusjon rundt julefeiring og andre høytider

Status
Stengt for ytterligere svar.

DeletedUser

Guest
Verkar som du missforstår veldig mykje av argumentasjonen her. Poenget er ikkje at vi vil ha freding under andre religiøse høgtider, poenget er at vi ikkje vil ha freding uansett.

De du omtaler som VI her, er vel deg og Yusuf? Med andre ord et skikkelig mindretall av spillerne. Kan ikke se hvorfor dette skulle legges til rette for en så liten del av spillerne, i et semi-demokratisk samfunn, når alle andre vil ha en pause?
 
Sist redigert av en moderator:

DeletedUser

Guest
De du omtaler som VI her, er vel deg og Yusuf? Med andre ord et skikkelig mindretall av spillerne. Kan ikke se hvorfor dette skulle legges til rette for en så liten del av spillerne, i et semi-demokratisk samfunn?

/facepalm
"Vi" er dei som kjem med argumenta som tom misforstår. Ja, det er vel meg, yusuf og bambam. 2 av oss 3 skal feire jul på same måte som deg, så det er ikkje snakk om å tilrettelegge noko som helst for oss.
Og resten av det du skriv er piss. Det er ikkje snakk om å tilrettelegge for eit mindretal. Det er snakk om å ikkje tilrettelegge for eit fleirtal. Stor skilnad.
Og kva er greia med at du trekker inn "et semi-demokratisk samfunn".Er dette ei avstemming? Nei, dette er eit val tw-teamet har gjort, og har ingenting med demokrati å gjer (Heldigvis. Instillingane på V4 er jo prakteksempelet på at korleis det går viss demokratiet skal bestemme i tw)
 
Sist redigert av en moderator:
Reaksjonspoeng
3
Blæh.

Ingen vil vel bli adlet på juleaften? Ingen vil vel adle på julaften? Jeg driter en lang trommesolo i at folk er kristne eller muslimske eller teosofiske eller noe sånt shitt. Norge er et kristent land. Alle butikker er stengt på juleaften. Det burde TW være og.
 

Amstaff

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
4
Forsk: Så vidt det er meg bekjent, er butikkene åpne til kl 15 på julaften, slik at du er klar over det ;)
 

DeletedUser

Guest
Blæh.

Ingen vil vel bli adlet på juleaften? Ingen vil vel adle på julaften? Jeg driter en lang trommesolo i at folk er kristne eller muslimske eller teosofiske eller noe sånt shitt. Norge er et kristent land. Alle butikker er stengt på juleaften. Det burde TW være og.

Kva i alle dagar har åpningstider med tw å gjer? Butikkane er stengt søndagar og. Stenge tw da og? Skal vi stenge alle andre nettsider julafta og? Du ser jo sjølv kor usakleg dette argumentet er...
 

DeletedUser

Guest
Og resten av det du skriv er piss. Det er ikkje snakk om å tilrettelegge for eit mindretal. Det er snakk om å ikkje tilrettelegge for eit fleirtal. Stor skilnad.
Og kva er greia med at du trekker inn "et semi-demokratisk samfunn".Er dette ei avstemming? Nei, dette er eit val tw-teamet har gjort, og har ingenting med demokrati å gjer (Heldigvis. Instillingane på V4 er jo prakteksempelet på at korleis det går viss demokratiet skal bestemme i tw)

Det å ikke tilrettelegge for et flertall bryter vel kraftig med de prinsippene vi har i dette landet. Det blir vel det samme som å si at partiet Rødt skal styre Norge, selv om andre vant valget? :)

Semi-demokratisk er den type demokrati vi har i Norge og alle andre såkalte demokratiske land. Derfor jeg nevnte det.
Som du vet råder det ikke fullt demokrati i noe land, men semi-demokrati, eller varianter av dette. Du har rett i at dette ikke er en avstemming, men det kan da vitterlig tolkes som en meningsmåling ;)
 
Sist redigert av en moderator:

DeletedUser

Guest
Samme hva 3 meningssøkende sjeler sier er sjansen VELDIG stor for at det blir julefred. Dette er ikke om hvem som skriker høyest vet dere ;)
 

DeletedUser

Guest
Vel, jeg skjønner jo budskapet til Dommola da.

Han vil rett og slett ikke ha noen spillpauser, enten det er jul eller nyttår, osv. Fair enough det, men som nevnt virker det som det er et klart flertall for dette. I tillegg er det vanlig i TW uansett server, da dette jo er tradisjonsbundet.

Uansett sikrer denne pausen at det blir likt for alle, noe det nok ikke hadde gjort ved å la spillet gå i høytidene. Da ville noen blitt utsatt for tapping av byer, mens de selv var tvinget til å spise sau eller gris, ol. med sin familie. En pause er etter mitt skjønn det mest rettferdige i denne saken. Ingen skal vel ha noen fordeler av at de fleste følger en nasjonal tradisjon og er avkortet? Skjønner at noen ikke bryr seg om det, men den tanken blir hakket for egositisk for meg faktisk.
 
Sist redigert av en moderator:

DeletedUser

Guest
Det å ikke tilrettelegge for et flertall bryter vel kraftig med de prinsippene vi har i dette landet. Det blir vel det samme som å si at partiet Rødt skal styre Norge, selv om andre vant valget? :)

Semi-demokratisk er den type demokrati vi har i Norge og alle andre såkalte demokratiske land. Derfor jeg nevnte det.
Som du vet råder det ikke fullt demokrati i noe land, men semi-demokrati, eller varianter av dette. Du har rett i at dette ikke er en avstemming, men det kan da vitterlig tolkes som en meningsmåling ;)
noffe i kursiv

Det å ikke tilrettelegge for et flertall bryter vel kraftig med de prinsippene vi har i dette landet. Det blir vel det samme som å si at partiet Rødt skal styre Norge, selv om andre vant valget? :)

Ok, om vi alltid skal tilrettelegge for fleirtalet så skulle vi vel hatt nattbonus på alle serverane og da... Eller gløym det, egentlig skulle vi hatt angrepssperre heile døgnet, for uansett kva tid på døgnet du er pålogga, så er fleirtalet av tw-samfunnet offline, og et er jo klart at det ikkje gagnar fleirtalet at du har mulighet til å angripe når dei er offline...
Har lyst til å foreslå noko du kan gå å gjer som og hadde gagna fleirtalet... men går ut frå du no skjønnar kvifor argumentasjonen din ikkje held mål ;)

Semi-demokratisk er den type demokrati vi har i Norge og alle andre såkalte demokratiske land. Derfor jeg nevnte det.
Som du vet råder det ikke fullt demokrati i noe land, men semi-demokrati, eller varianter av dette.


Og ang resten av posten din, kva er du prøver å formidle? At Noreg ikkej er eit reint demokrati? Er det sant? :eek:
Ser ikkje kva relevans det har til diskusjonen her
 

DeletedUser

Guest
Vel, jeg skjønner jo budskapet til Dommola da.

Han vil rett og slett ikke ha noen spillpauser, enten det er jul eller nyttår, osv. Fair enough det, men som nevnt virker det som det er et klart flertall for dette. I tillegg er det vanlig i TW uansett server, da dette jo er tradisjonsbundet.

Uansett sikrer denne pausen at det blir likt for alle, noe det nok ikke hadde gjort ved å la spillet gå i høytidene. Da ville noen blitt utsatt for tapping av byer, mens de selv var tvinget til å spise sau eller gris, ol. med sin familie. En pause er etter mitt skjønn det mest rettferdige i denne saken. Ingen skal vel ha noen fordeler av at de fleste følger en nasjonal tradisjon og er avkortet? Skjønner at noen ikke bryr seg om det, men den tanken blir hakket for egositisk for meg faktisk.

For n'te gang, eg skal ikkje spele eg skal feire jul med familien min. Om det er noko som er egoistisk så er det å kreve julefred fordi ein er redd fro at nokon skal angripe medan ein feirer.
Trollinga di fungere sikkert på dei som ikkje gidd å lese meir enn siste side, men går ut frå at oppegåande folk les litt meir, og ser den latterlege sirkelargumentasjonen din.
 

DeletedUser

Guest
Vel..
Det ser da vitterlig ut som det kun er 1-2 som støtter deg i dette da :D
Derav en muslim, som ikke har de samme tradisjonene vi har i dette landet, men andre høytider og skikker.
Det er ikke "nokon" bare som feirer denne dagen, og ønsker ro, men nær sagt alle her.

Uansett religion, og hvis vi glemmer julen, så er jeg nesten sikker på at fks. Yusuf og andre også feirer nyttår slik som alle oss andre. (Vel. Alkohol er kanskje unntaket, uten at jeg kan si noe om dette, men snakker på generelt grunnlag?) Denne dagen blir lite nevnt her, selvom jeg har fått med meg at ditt ønske er en generell åpning.

Dommola i kursiv

Ok, om vi alltid skal tilrettelegge for fleirtalet så skulle vi vel hatt nattbonus på alle serverane og da... Eller gløym det, egentlig skulle vi hatt angrepssperre heile døgnet, for uansett kva tid på døgnet du er pålogga, så er fleirtalet av tw-samfunnet offline, og et er jo klart at det ikkje gagnar fleirtalet at du har mulighet til å angripe når dei er offline...
Har lyst til å foreslå noko du kan gå å gjer som og hadde gagna fleirtalet... men går ut frå du no skjønnar kvifor argumentasjonen din ikkje held mål


Hehe... Ja, dette kan man dra så langt man gidder egentlig, noe du vel gjør nå. Det er nå en gang satt pause i enkelte høytider, og slik er det bare. Nattbonusen er som du sier også ønsket av flertallet, men mange ønsker seg også andre settinger. Som et apropos har jeg snakket med endel nå om hva slags settinger de ønsket seg på V5, når de starter. Ikke EN av disse var like. ;) Alle har forskjellige meninger om ting, og da er det ganske uro-demende at noen faktisk tar den avgjørelsen. Tenk for et kaos det ville blitt uten dette.

Og ang resten av posten din, kva er du prøver å formidle? At Noreg ikkej er eit reint demokrati? Er det sant?
Ser ikkje kva relevans det har til diskusjonen her


Ja, det er opplagt. Vi er da ikke et rent demokrati, vi heller.
Vi er alle med på å velge inn personer som vi vil at skal bestemme for oss. Vi overlater mao avgjørelsen til disse. (Pt. AP, SV og SP) Det er da et semi-demokratisk samfunn. Et rent demokratisk samfunn finnes ikke, selvom det er et yndet utrykk i politiske miljøer.

Det samme gjelder fks. i de fleste stammer her på TW, hvor det velges en ledelse som beslutter for alle. (Noen unntak her)
Det gjelder også for TW.no, hvor tyskerne/CM danner en ledelse som styrer dette på alles vegne.
 
Sist redigert av en moderator:

paalodin

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
159
Waylander 2008-12-25 18:03:17
Hei paalodin,

vi vet dette, og julepausen ble flyttet til den 24, med litt kort varsel, det beklages.
vi skal ta stilling til erstatninger og slikt så snart så mulig, men vi kan vannskelig straffe noen for noe alle kunne gjøre.

~Way
Tribal Wars Team




En Bugs sier du, dere flyttet Julepausen i fjor etter at den var startet, litt kort varsel?? den var aktiv i noen timer, så ble den flyttet og en ny kunngjøring ble sendt ut etter at den først var aktiv eller hadde startet.


Fint om du kan forklare den buggen din Nofjon??????
 

DeletedUser

Guest
"Dere" flyttet ikke julepausen, det var det det gamle teamet som gjorde. Jeg, Nofjon og alle andre som ikke var i teamet den gangen trodde at det var en bug. Er vel mulig at det faktisk var en bug men at Waylander bare ordla seg dårlig.

Men uansett, ja, det skjedde en masse kødd med det gamle teamet men det er kanskje "litt" seint å klage over det nå, et år seinere? ;)
 

DeletedUser

Guest
Vel..
Det ser da vitterlig ut som det kun er 1-2 som støtter deg i dette da
Derav en muslim, som ikke har de samme tradisjonene vi har i dette landet, men andre høytider og skikker.
Det er ikke "nokon" bare som feirer denne dagen, og ønsker ro, men nær sagt alle her

Jeg har da samme tradisjonene er etnisk norsk så har vert med på tradisjonell Norsk jul i 37 år.

Men ikke noe med relgion og gjøre fredning ødelegger spillet bare på grunn av att noen ønsker og slappe av ett par dager så skal det gå utover oss andre.

Synes det er helt feil att noen få personer skal ha muligheten til og påvirke spillet så mye serlig når dette er personer med relasjoner til andre spillere.

Har ikke sett noen felles mail om detta enda så synes tida til de som ikke er klar over denne regel endringen til og forbrede seg blir kort.

Hvordan skal man unngå regelendringer?

Er mann nødt til og jobbe som F for og få inn nye adminner som man kan stole på?

Gidder jo ikke bruke år på ett spill som noen få personer kan forandre regla på som det passer dem og ikke engang gidder å melde fra til alle spillera om regel regelendringen.
 

paalodin

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
159
"Dere" flyttet ikke julepausen, det var det det gamle teamet som gjorde. Jeg, Nofjon og alle andre som ikke var i teamet den gangen trodde at det var en bug. Er vel mulig at det faktisk var en bug men at Waylander bare ordla seg dårlig.

Men uansett, ja, det skjedde en masse kødd med det gamle teamet men det er kanskje "litt" seint å klage over det nå, et år seinere? ;)

klaget på de dengangen også. Er klart for en julepause, men vil ha garantier for at dere ikke flytter en pause som allerede er aktiv og at dere holder det dere sier, slik det ble med flyttingen sist ble det hele en stor belastning istedenfor en fri/fred i jula.
 

DeletedUser

Guest
"Dere" flyttet ikke julepausen, det var det det gamle teamet som gjorde. Jeg, Nofjon og alle andre som ikke var i teamet den gangen trodde at det var en bug. Er vel mulig at det faktisk var en bug men at Waylander bare ordla seg dårlig.

Men uansett, ja, det skjedde en masse kødd med det gamle teamet men det er kanskje "litt" seint å klage over det nå, et år seinere? ;)

Ey, den beste måten å lære på er å lære av andre sine feil! :)

Hvis vi kan lære av de feilene det forrige teamet gjorde på juleaften i fjor, uten å måtte gjøre samme feilen selv først... strålende!
 

DeletedUser

Guest
Nå synes jeg dere overdramatiserer alt her. Flertallet i Norge feirer jul, det er derfor logisk å hedre denne høytiden med julefred på TW.

Så enkelt er det.

Mene hva dere mene vil, ingenting vil bli forandret før situasjonen forandres.


Flertallet her inne røyker urt skal vi ha fredning den første Lørdagen i mai da for alle urte røykere går da global marijuana marsh og er virkelig opptatt med sin tradisjon.

Som jeg sier er det mange dager i året jeg ikke kan spille TW på grunn av tradisjoner men jeg krever da ikke att alle skal ta hennsyn til mine tradisjoner.

Er i mot fredning for att spillet skal vere likt for alle uansett hvilket land man er fra eller hvilken relgion man tilhører.

Rart att ikke alle synes det skal vere likt for alle serlig att de som administrerer spillet lager spesial regler for spesielle grupper og ikke vil ha likhet.

Nå begynner også jeg og skjønne hvorfor TW.no mister spillere.
 

DeletedUser

Guest
Nå begynner også jeg og skjønne hvorfor TW.no mister spillere.

Akkurat her repeterer du noe du har lest, virker det som. Som tidligere nevnt har vi ikke - i år - noe særlig, om noe, å si på når julefreden blir. Vi vet det blir noe av, men ikke hvor lenge.

Det andre du sier har jeg ingen planer om å kommentere, men ja, akkurat den kommentaren der reagerte jeg litt på.
 

DeletedUser

Guest
Skal slutte og syte ser att dere ikke er for likhet for alle så får heller kutte ut .no og spille på annen server som ikke forskjellsbehandler.
 
Status
Stengt for ytterligere svar.
Topp