Krig mellom -iM- og AKDM

DeletedUser

Guest
Da vi i det gamle =TSWE= merget inn i AKDM så var mange av oss usikre på hvordan det ville bli. Med en gang vi kom inn virket det som at det var stor ubalanse i stammen. Det så ut som en stamme med veldig strenge regler og lederkåte spillere som skapte opprør i stammen(virket som det var flere forskjellige grupper). I tillegg forlot en etter en til nye stammer samtidig som at mange ga seg med TW. Det virket som at stammen ville gå i oppløsning. Det var ikke akkurat det vi ønsket da vi skulle merge. Men LI m. flere fikk etter hvert orden i sakene og det ble slutt på denne utvandringen. Det var vel i denne utvandringen alle de (lederkåte?) og (ulojale?) spillerne forsvant. Greit for oss, for det ble i hvertfall ro i stammen.

"Diktaturet med LI" som dere snakker om har jeg ikke kjennskap til, siden jeg aldri har opplevd det så lenge jeg har vært i AKDM. Derfor kan jeg heller ikke uttale meg noe videre om dere som vandret ut av stammen før jeg kom.

Alt i alt så har jeg opplevd LI som en spiller og president som er hjelpsom og som gjør MYE for stammen. Regner med at den kraftige turbulensen rundt henne har gjort at hun ga seg som øverste leder.

Angående krigen mellom -iM- og AKDM(m. flere) så mener jeg det er flere innblandede faktorer.

- -iM- tok inn spillere fra alle mulige slags stammer. Greit det, men det skaper selvfølgelig irritasjon hos andre stammer når en stamme tar inn flyktninger.
- De begynte å adle gråbyer, både i fjærn- og nærhet av AKDM og andre innblandede stammer.
- Det ble sendt angrep på AKDM-spillere. (Rykter jeg har hørt, skal ikke si det sikkert.)
- Drittslenging mellom stammene.

Uansett, krigen ble startet og til de som synes det er feigt: De får skylde seg selv som ble med i -iM-. Dette er TribalWARS.

Vil bare stusse på den jeg har markert.

Som Nox påpekte for en tid siden bakover i tråden så har man hørt med AKDM om å få lov til å ta inn disse medlemmene, AKDM har ignorert spørsmålene. De som er inne har man fått klarsignal på fra HVE og IB.

AKDM overså spørsmålene, dere kan (som jeg quoter deg over) skylde dere selv.
 

DeletedUser

Guest
jeg synes ikke det er feigt at krigen ble startet. jeg synes det er feigt at dere trenger hjelp av gud og hvermann for å gjøre noe :eek:

av avsteminga dere hadde på eksterne forumet deres så var det 2 som stemte "nei", og det var mange som ikke stemte. du vet sikkert hva jeg snakker om? så jeg tror dere overdriver trivselen :) det er jo også mange som ikke deltar aktivt på forum osv i en stamme, men som bare skjuler seg bak stammens poeng. det er også mange som smisker med ledelsen og spillere med masse poeng. det har det ALLTID vært. "brann er HOT" (men for all del; kanskje han er det :p) og jeg har lest masse sutring til spillere som kom over til oss, så er da fullstendig klar over at dere var mer sure for at de dro fra dere, enn inn til oss. sikter til "da er ikke du personen jeg trodde du var" "jeg lar deg ikke gå så lett" osv osv.

men bra du er fornøyd med stammevalg. det er jeg også nå :)
 

DeletedUser

Guest
Som Nox påpekte for en tid siden bakover i tråden så har man hørt med AKDM om å få lov til å ta inn disse medlemmene, AKDM har ignorert spørsmålene. De som er inne har man fått klarsignal på fra HVE og IB.

Her må jeg tillate meg å spørre - hvilke spillere er det snakk om ? For jeg har ingen kunnskap om kontakt mellom -iM- og HVE i anledning inntak av spillere.
 

DeletedUser

Guest
Skal dere ha min dønn ærlige mening? (er vel mange som tror jeg ikke har en ærlig mening what so ever, men here it goes).

Jeg ser ikke problemet med at Fortnoxer valgte å forlate AKDM. Han forlot stammen og hadde en grunn til det. Jeg klandrer han ikke. Han dannet ny stamme.

Jeg ser ikke problemet med at noen spillere går over til han. Da det må være ting hos han de setter pris på. Og som det er blitt løftet frem her, man vil gjerne joine de man anser som sine venner.

Frihet til å velge.

Og jeg tror og mener dette er noe som kunne ha blitt løst diplomatisk. Og jeg ville ha foretrukket det. AKDM er i nok kriger. Og hvorfor gå etter folk som man i utgangspunktet har samarbeidet tett med over lengre tid?

Men nå er det nå engang slik. At noen følte seg svært truet og utsatt. Og sist jeg sjekket var ikke LI paranoid og diktet opp masse trusler (selv om noen føler for å mene og tro det). Og min stamme tok en avgjørelse. Jeg stiller meg bak den avgjørelsen og redegjør for hvorfor jeg ikke ser poenget med en fair fight. For skal vi først fighte får vi vel bare gruse dem (er lett for meg å si siden jeg geografisk sett slipper å angripe -iM-).

Og alt rot i fortid, Billy, Brann og LI. Og så da? Jeg sier det igjen, kan man akseptere å bli forbigått når man har arbeidet så hardt og så lenge for en stamme? At Billy ikke likte LI sier du Brann, og så? Er det grunn god nok til å ditche henne? Dette var hennes stamme mer enn din Brann. So live with it.

Dette var ganske bra... Det ser ut som noen har egen mening i AKDM. Det så ikke sånn ut etter "forklaringen" til Furukrona.
Veldig enig i det at "gjort er gjort". Nå må vi se fremover. Hele spørsmål om hvem startet er ikke så farlig. Og at Furukrona ikke klarer å innse ting når man får bevis så er det egentlig ikke så farlig.

Poenget er at vi er i krig nå. Og det er bare 2 måte å avslutte det:
1. AKDM dør
2. diplomati
Samtalene her tyder på at diplomati har lite sjanse for suksess så sitter vi igjen med mulighet 1.
 

DeletedUser

Guest
Dette var ganske bra... Det ser ut som noen har egen mening i AKDM. Det så ikke sånn ut etter "forklaringen" til Furukrona.
Veldig enig i det at "gjort er gjort". Nå må vi se fremover. Hele spørsmål om hvem startet er ikke så farlig. Og at Furukrona ikke klarer å innse ting når man får bevis så er det egentlig ikke så farlig.

Poenget er at vi er i krig nå. Og det er bare 2 måte å avslutte det:
1. AKDM dør
2. diplomati
Samtalene her tyder på at diplomati har lite sjanse for suksess så sitter vi igjen med mulighet 1.

Er det ikke et alternativ at -iM- dør også?
 

Holmorama

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
0
Er det ikke et alternativ at -iM- dør også?

Joda, men her er det drømmene til geof som kommer frem. Hva han tenker og kommer frem til i søvne kan han ikke helt styre selv vettu ;)

Edit: Geof, man kan fint ha en egen mening selv om den ikke faller dere i smak. Å stemple at Furukrona ikke har egne meninger har du ikke grunnlag for å si.
 

DeletedUser

Guest
han har sikkert egne meninger han og. de er bare basert på så mye svada at det blir håpløst å forholde seg til dem. når folk ikke klarer å ta til seg fakta selv om det blir dyttet inn med teskje, så blir det gjerne sånn.

edit; oddybear: btw; jeg overser ikke spørsmålet ditt, men jeg vet ytterst lite om saken. så jeg gidder ikke finne på et svar :)
 

DeletedUser

Guest
Joda, men her er det drømmene til geof som kommer frem. Hva han tenker og kommer frem til i søvne kan han ikke helt styre selv vettu ;)

Edit: Geof, man kan fint ha en egen mening selv om den ikke faller dere i smak. Å stemple at Furukrona ikke har egne meninger har du ikke grunnlag for å si.

Det er bare veldig mange post i det trådet som tyder på det.

Jeg vet faktisk ikke noe om det som har skjedd og jeg må si at jeg bryr meg ikke. Det er irrelevant (Det er min mening :eek:). Poenget er at det fins irritasjon mellom folk (og deretter stammer) og den må fjernes på et eller annet måte. (post #204 for å finne ut hvordan)
 

Furukrona

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
0
Dette var ganske bra... Det ser ut som noen har egen mening i AKDM. Det så ikke sånn ut etter "forklaringen" til Furukrona.
Veldig enig i det at "gjort er gjort". Nå må vi se fremover. Hele spørsmål om hvem startet er ikke så farlig. Og at Furukrona ikke klarer å innse ting når man får bevis så er det egentlig ikke så farlig.

Poenget er at vi er i krig nå. Og det er bare 2 måte å avslutte det:
1. AKDM dør
2. diplomati
Samtalene her tyder på at diplomati har lite sjanse for suksess så sitter vi igjen med mulighet 1.


Geof, helt ærlig tror jeg du, og en del andre missforstod meg grundig.

Det jeg har prøvd og si, ( med en del rotete poster må jeg inrømme) er at alle ting kan løses diplomatisk. Akuratt nå diskuterer vi på hytt og pine om hvem som startet krigen, og om hvem som har skylden. Selvføgelig er det forskjellige synspunkter på dette. Det er noe vi ikke kan gjøre noe med.

Min helt personlige mening er jo da fred. Jeg tror ikke på krig gir makt osv. JEg tror på diplomatiske løsninger. Siden det ikke ser ut til og virke, så ble det visstnok krig, og det er bare noe AKDM og IM må forholde seg til atm.

Jeg hadde ingen intuisjoner i og være frekk på noen måte, jeg prøver bare og føre denne posten inn mot en litt mer fredelig diskusjon.
 

brann2006

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
13
For første gang hittil i krigen er det -IM- som leder noblingen de siste 24t:
Hva skal dette bety?
Falle AKDM for eget knep?
Eller har -IM- fått uventet støtte ifra oven?

Side 1: -iM-

Side 2: AKDM

Timeframe: Siste 24 timer

total erobringer:

Side 1: 29
Side 2: 25
Forskjell: 4

image.php


Totalt erobret av motsatt side:

Side 1: 19
Side 2: 18
Forskjell: 1

image.php


Poeng beregnet av den totale erobringen:

Side 1: 281,226
Side 2: 231,177
Forskjell: 50,049

image.php


Poeng beregnet av den totale erobringen av motsatt side:

Side 1: 183,790
Side 2: 170,886
Forskjell: 12,904

image.php
 

DeletedUser

Guest
Vi har nok ikke fått støtte fra noen andre stammer nei. Men AKDM burde kanskje se om spillerne sine er aktive? Savetown mistet 11 byer i går :eek:
 

Furukrona

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
0
Det kan godt hende... Er en del som er ganske så uaktive til tider :D

Statistikken svinger hele tiden. Må jo enda få gratulere -IM- for ledelsen det siste døgnet :D
 

Navaji

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
0
Vi får nå se på det du :)

Tror -iM- kan gjøre det bedre enn dere, selv om dere har spioner der og de er få meddlemer må vi jo dele antallet byer på spillere for og finne ut virkelig hvor mange byer de har tatt. Og -iM- har 13 spiller og AKDM litt over 60 ? :confused:

Så da ledder -iM- sole klart!
 

DeletedUser

Guest
Tror -iM- kan gjøre det bedre enn dere, selv om dere har spioner der og de er få meddlemer må vi jo dele antallet byer på spillere for og finne ut virkelig hvor mange byer de har tatt. Og -iM- har 13 spiller og AKDM litt over 60 ? :confused:

Så da ledder -iM- sole klart!

-iM- har 25 medlemmer, men slik du forklarer det så leder de sol klart frendeles.
 
Topp