Let the games begin

DeletedUser

Guest
følger ikke helt med, men er PMS med i denne krigen, og hvist ja, hvilke side?? så vidt jeg har forstått det er de med på BERM, og -NB-, er dette riktig??:confused:
 

Amstaff

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
4
følger ikke helt med, men er PMS med i denne krigen, og hvist ja, hvilke side?? så vidt jeg har forstått det er de med på BERM, og -NB-, er dette riktig??:confused:

PMS er i krig med L-13.
Ingen andre topp-stammer, såvidt det er meg bekjent!
 

DeletedUser

Guest
Riktig det Amstaff!

PMS inngår jo tydeligvis IAP med alt som kryper og går på alle kanter. Selv ser jeg ikke hvorfor dere skal ha det med -NB-, som ligger helt på andre siden av kartet. Men dette er vel kanskje en måte som får dere til og føle dere trygge?

Men det viser jo tydeligvis at dere har mer enn nok og slite med i L-13 fronten. Enda forholdene nå er som de er :p


Noen som kan komme med 1 god grunn til at -NB- og PMS har en IAP når man ser på dette? :p
http://http://www.no.twstats.com/no5/index.php?page=map&tribe_0_id=963&tribe_0_colour=082cfa&tribe_1_id=1976&tribe_1_colour=76f500&tribe_2_id=1788&tribe_2_colour=fa08e6&tribe_3_id=3011&tribe_3_colour=000000&tribe_4_id=315&tribe_4_colour=0af5da&zoom=250&centrex=500&centrey=500&fill=000000

EDIT: Hmm, hvorfor ville ikke kartet mitt vises? :S
 
Sist redigert av en moderator:

DeletedUser

Guest
IAP eller ikke. Hvorfor i all verden skulle -NB- motarbeide PMS når vi har en felles fiende? Og en ting til.. har PMS og -NB- IAP?
 

brann2006

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
13
- Leffy forlot oss. (Ikke mye vi fikk gjøre med det)
- Crab kontoen sto uten eier, derfor ingen vits å forsvare den. (Ingen gidder å forsvare en konto som ingen eier)
- SoulFood var banna i 31-34 dager før vi endelig kicket han.
- Kush var inaktiv, var rett og slett ikke god nok for vårt kaliber. Ja, kan kom tilbake men fordi vi skulle ha myntene hans :)

Dere kontositter nå crab enda og forsvarer den. Samt tømmer den for tropper slik at karten kan adle enkelte av byene. Så ja....
 

DeletedUser

Guest
IAP eller ikke. Hvorfor i all verden skulle -NB- motarbeide PMS når vi har en felles fiende? Og en ting til.. har PMS og -NB- IAP?

IAP og "motarbeide" er jo to vidt forskjellige ting! Hørt om nøytral?

Ja, i følge PMS sin diplomati har de det!
 

brann2006

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
13
En stamme må da ikke ha en IAP med en annen stamme for å oppføre dem som IAP. Man kan oppføre dem rett og slett på den basisen at enn vil markere dem ut på kartet for hele stammen. Ha kontroll etc på dem that way ;)
 

DeletedUser

Guest
Når to stammer har en felles fiende (som -NB- og PMS har), så er det ganske normalt å prøve å unngå å ødelegge for hverandre. Hvorfor i huleste skulle f.eks -NB- angripe PMS?
 

DeletedUser

Guest
Etter hva det står på forumet til PMS virker det da som de har en IAP. Og ikke bare har merket dem av på kartet!
 

DeletedUser

Guest
Jada, vi har fått med deg at du har spion i PMS, og er veldig stolt av det.. men jeg sliter med å ta det helt store poenget med denne saken her..
 

DeletedUser

Guest
Når to stammer har en felles fiende (som -NB- og PMS har), så er det ganske normalt å prøve å unngå å ødelegge for hverandre. Hvorfor i huleste skulle f.eks -NB- angripe PMS?

Joda, forsåvidt sant det. Men derfor stiller jeg et spørsmål ved tidligere Ally til SUN.

PMS hadde en Ally med SUN, og IAP med BERM. Selv om SUN var i krig med BERM. PMS støttet der sine allierte, og motarbeidet da sin IAP. Sånn diplomati ser jeg ikke et helt klart system i... ;/
 

DeletedUser

Guest
Jada, vi har fått med deg at du har spion i PMS, og er veldig stolt av det.. men jeg sliter med å ta det helt store poenget med denne saken her..

Hvor i all verden får du det fra at jeg er stolt av det? Hver 5 spiller i PMS er jo spion, overhode ingen big deal det... Jeg bare ser ikke helt vitsen med og sette opp IAP'r i hytt og pine, når de befinner seg 100 timer unna!
 

point taken.

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
0
Joda, forsåvidt sant det. Men derfor stiller jeg et spørsmål ved tidligere Ally til SUN.

PMS hadde en Ally med SUN, og IAP med BERM. Selv om SUN var i krig med BERM. PMS støttet der sine allierte, og motarbeidet da sin IAP. Sånn diplomati ser jeg ikke et helt klart system i... ;/

En IAP er en IKKE angreps pakt. Står ingenting om at det er en unnlate-å-støtte-allierte-pakt.

Altså SUN hadde 1 spiller nede i PMS sin rekkevidde med deff. Og BERM hadde en vegg mot PMS.. Dvs det gikk ikke noe som helst utover SUN at PMS hadde en IAP med BERM, annet enn at BERM kunne fokusere mer på SUN enn noensinne.
 

DeletedUser

Guest
Hvor i all verden får du det fra at jeg er stolt av det? Hver 5 spiller i PMS er jo spion, overhode ingen big deal det... Jeg bare ser ikke helt vitsen med og sette opp IAP'r i hytt og pine, når de befinner seg 100 timer unna!

Ah, trodde bare det faktum at det var veldig viktig å nevne ting fra deres forum og diplomati, gjorde at det virket som at du var veldig stolt av det.. My mistake.. :)

Edit: Det andre svaret over her synes jeg Point taken svarte bra på.
 

brann2006

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
13
En IAP er en IKKE angreps pakt. Står ingenting om at det er en unnlate-å-støtte-allierte-pakt.

Altså SUN hadde 1 spiller nede i PMS sin rekkevidde med deff. Og BERM hadde en vegg mot PMS.. Dvs det gikk ikke noe som helst utover SUN at PMS hadde en IAP med BERM, annet enn at BERM kunne fokusere mer på SUN enn noensinne.

Vi hadde som sagt tidligere aldri noen store konflikter imot PMS, så presset ble vel ikke så altfor mye større etter IAPen ble dannet...
 

DeletedUser

Guest
Jeg bare ser ikke helt vitsen med og sette opp IAP'r i hytt og pine, når de befinner seg 100 timer unna!

Ettersom du påstår at vi er 100 timer unna -NB-. Hva er da vitsen med og henge seg opp i det? Som nevnt kan jo dette ha noe med at man vil få en bedre oversikt over det politiske paradigmeskifte som nå er under oppseiling på serveren.

På en annen side kan jeg samtidig avise dine påstander da -NB- og PMS også er naboer noen få steder (selv om dette er snakk om småtteri).

Tilslutt kan jeg si at en IAP med Berm ikke var så dumt for PMS sin del, da denne ble inngått før Berm og -NB- erklærte krig mot L-13. PMS befant seg da nesten alene i krig mot l-13, ettersom SUN hadde fiender på alle fronter og slet kraftig (Noen vil vel mene det motsatte, men vi så jo hvordan det gikk tilslutt)
Man vil jo gjerne tenke litt konstruktivt også.

Om du ikke ser fornuft i dette, så får det være deg alene.

(Jeg snakker på vegne av meg selv, ingen annen stamme eller spiller)


V
 

DeletedUser

Guest
følte bare for å ligge inn denne:



Side 1:
Tribes: BERM
Side 2:
Tribes: L-13

Timeframe: Siste 48 timer

total erobringer:

Side 1: 33
Side 2: 32
Forskjell: 1

chart


Totalt erobret av motsatt side:

Side 1: 7
Side 2: 0
Forskjell: 7

chart


Poeng beregnet av den totale erobringen:

Side 1: 227,382
Side 2: 190,038
Forskjell: 37,344

chart


Poeng beregnet av den totale erobringen av motsatt side:

Side 1: 67,983
Side 2: 0
Forskjell: 67,983

chart




syntes vi gjør det bra eg:rolleyes:^^
 
Topp