-NB- bryter aliansen med BERM

Villarreal

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
429
det er veldig uprofesjonel måte og erklare krig på, så lang tid med allianse, over på et lite sekund.
Jepp, si det til BERM, ikke til -NB-.

Djeez, så det du mener om noen backstabber noen, så har dere lov til å gjøre det samme?
Hadde dere hatt noe respekt hadde dere gått til krig, uten å få ally med PMS. Jeg driter i hvem som gjorde hva først, dere har begge backstabbet hverandre.
Men er tydligvis ingen som reagerer på at -NB- gjorde det.

Er man backstabba, så er man backstabba. Er vel strengt tatt ikke backstabbing om de andre allerede har gjort det først. Blir som om PMS hadde erklært krig mot -NB- nå og -NB- hadde svart på angrepa, så hadde vi vært like mye med på det. Sånn fungerer det ikke. Enkel logikk.
 

DeletedUser

Guest
for å si det sånn. hadde eg sittet i ledelsen i nb, så ville eg først tenkt på å forsterke min stilling før eg går til krig med en stamme som berm (med tanke på at de er like store ca) og da er det jo naturlig for de å velge pms. gjør de ikkje det, så risikerer de at berm og pms allierer seg. (dette er et spill og alt kan skje) leiv er jo god til å overtale.
sier som total war, heldigvis er ikkje leiv god til å overtale aper. så eg lot meg aldri overtale :p. og har bare gått og ventet på at dette sku skje. selv om eg trodde det var noe annet som sku tricke dette :p
 

DeletedUser

Guest
Da Fugla fikk hele pms mot seg? Hvem stilte opp?


Angående Fugla, ja, var noen som sendte støtte der, men du tar stygt feil om du tror det bare var NB sine trooper som var der i gården. Utrolig mange fra BERM som var med på og støtte opp der, men viste seg at vi slet litt med og få tak i det lille som manglet når det var masse angrep der, og NB tilbød seg og fylle disse, noe som ABSOLUTT er bra fra NB sin side, ikke misforstå, men blir feil og si at det er takket være NB at Fugla fikk stacka så mange byer. 20% av det som var det tilhørte NB, selvom det var mye. (Og klager ikke, syntes det var flott innsats fra begge sider)

Det kan sikkert Banaphone bekrefte som speidet byene til Fugla for noen timer siden etter at NB hadde trukket alt tilbake. Var de ikke fortsatt stacket? hmm?

Hvem nuke liv skiten ut av Number one og lot dere adle ham? Det var oss det.

Her kjenner jeg at jeg blir sur, etter all arbeid jeg og resten av BERM har lagt i å felle denne dyktige spilleren...

Angående NumberOne tar du nok også ganske feil.. JA, vet at NB nuket han masse også, men vet selv at en rekke spillere av oss nukes løs med ALT SOM FANTES AV OFF i flere dager. Såfort jeg hadde et nuke klart, var det ute på ny tur. Fikk jeg en KV som hadde masse nukes til overs, ble disse sendt mot NumberOne med det samme, slang gjerne på noen hundre fakes også. Selv tømte jeg noen byer av NumberOne som lå like ved NB, men hadde ikke adels, så sendte rapporter til Most Wanted(NB), og sa at vi kjørte mot NumberOne da, og de byene da stod tomme. Like etter tilhørte de også dere. Men still, NumberOne var jo deres fiende også, ser ikke at dere nuket bare for og hjelpe oss, dere var også fiende med de. Og som jeg vet har vi ikke spurt om nukehjelp der heller, men jeg nevnte selv en gang av vi hadde aksjon mot han, dersom dere hadde nukes til overs og ville nuke/adle. Noe jeg vil tro er halve vitsen med ally?:confused: Men er sikker på at #1, Bluewolf eller J4F kan svare på dette bedre enn av vi skal "krangle" om hvem som nuket mest her.

lot dere adle ham?

Vel, som sagt, vi(jeg personlig blandt annet, så er ikke noe jeg antar dette) tømte noen byer som var ved dere, som også ble tatt av Most Wanted.(sier ikke det var en feil, var jo det som var planen, siden jeg sa ifra om det). Resten av byene hans lå jo nede ved fronten vår, men om dere ville reise 35 timer med adels for og ta en by, er du/dere hjertelig velkommne. Ingen som nektet dere det, eller ba dere holde dere unna. NB satt jo en grense på og reservere maks 5 byer(selvom flere av dere ikke fulgte denne, så flere ganger folk som hadde hengelås på 10 byer om ikke mer), så var vel ingenting som hindret dere i og sette hengelås på noen byer, for så og reise de 30/40/50 timene med adels og ta de, var det vel? Så dette blir jo helt feil og si....


Laget vi noen gang forum poster der vi forlangte støtte til Samtlige byer da Sama var under stort press?

Ikke som jeg husker nei. Men vi hadde flere spillere som ble angrepet en liten periode(selvom NB og BERM hadde overtaket på PMS, er det ingen som har sagt at PMS ikke kan slå tilbake), dermed kunne vi trenge litt hjelp. Men ble vel nå vel heller aldri sagt "VI FORLANGER AT DERE STØTTER .....", men kom en liste med noen byer, og ble skrevet noe som "Sliter litt med deff, setter pris på om noen i NB som har trooper til overs kan sende litt"... elleeeer noe rundt der. Prinsippet er i hvertfall at det aldri ble forlanget, men rett og slett et spørsmål.

Og vel, det at dere selv ikke legger ut poster sier jo at dere har flere aktive spillere enn oss(skal vel ikke mye til for tida), og sikkert flere som er flinke til og sende deff dersom de ikke trenger selv. Men dersom dere aldri har spurt, kan du vel heller ikke klage på at dere ikke har fått noe?
Jeg vet selv at hadde det kommet opp at noen i NB trenger støtte, og jeg på det tidspunkt hadde støtte til overs, ville jeg ikke nølt med og sende. Og tror det gjelder de fleste i BERM. Men ettersom dere ikke har spurt, kan du heller ikke forvente at vi skal sende avgåde i vildens-sky med støtte, kan du?


--------------------------------------------------------------------
MERK; at med dette mener jeg ikke og klage på NB som allierte på noen måte, jeg har alltid vært for at NB og BERM fortsatt skal være ally's, tonen var bra, og syntes sammarbeidet i seg selv fungerte bra. Selv ble jeg kjent med noen i NB litt for sent. Selv har jeg fått et godt inntrykk av mange av dere, ikke minst med tanke på alt liv dere har skapt på forum, og via skype.

Men må si: Har sett mye bullshit(fra alle sider) i denne tråden. For meg virker det som du personlig gjør 1 fjær til 10 høns(utrykk stjålet av susa), og fyrer litt oppunder hele situasjonen, fordi du ikke har alle fakta på boret.

Men ja, du har sikkert noen innspill imot det jeg skrev, og beklager at det ble så langt. Men ja, nå starter nytt på nytt, så gidder ikke prøve og forkorte noe:p
 
Sist redigert av en moderator:

varanior08

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
144
nb

Min tur til å bli skuffet denne gang?

Jeg føler og mener fult å holdent at -NB- stilte opp "unconditional". Vi gjennomfører en stor aksjon mot Numberone med hensikt av å la dere adle ham! Vi tømmer inn med nukes uten å direkte tjene noe på det selv. Skulle da bare mangle at dere nuker en spiller dere selv skal adle o_O Sa heller aldri at det BARE var -NB- som støtte opp fugla! Men det var sannelig mye tropper her i gården som frosvant sørover. Og slik jeg husker det. FØR støtte posten ble redigert, så ble det krevd støtte til samtlige byer. Og sier heller ikke at det var TAKKET VÆRE OSS at fugla greide seg? Jeg sier bare at Hey, vi stilte opp! Vi støtta dere! Vi var gode allierte og gjorde det som ble forventet av oss.

Men som du sier, så har dere ikke krevd hverken støtte eller nuke hjelp? Da forsterker det bare mine utsagn angående det faktum at vi har vært gode allierte for dere og støtte opp så godt som vi kunne og hele tiden kjempet for aliansens felles beste.

For å være ærlig forstår jeg ikke helt hvorfor du tar opp dette og ønsker å skape en diskusjon utav det? Slik jeg ser det kritiserte Arcon -NB- som allierte, så jeg svarer med å si at hey vi stilte opp for dere ALLTID. tillogmed når det ikke krevdes.


Men det er kansje vanskelig for deg å se sammenhengen i diskusjonen etter at Arcon sletta innlegget sitt?


Men det jeg fortsatt sliter med å se, er hvordan jeg tilsynelatende kaster dritt i denne diskusjonen. JEg sa at fingeren skal pekes mot Espen, angående backstabbingen og resten av postene mine har gått ut på å forsvare -NB- som alliert etter at jeg føler Arcon kritiserte oss og kaste et feil lys over oss. Noe som jeg mener det skulle bare mangle at jeg forsvarte og satte spørsmålstegn ved.
 

DeletedUser

Guest
Jeg kritiserte dere aldri som alliert. Jeg skrev at dere var en god alliert, men noe prakteksemplar har jeg aldri sett på mine 3 år i spillet, og dermed var ikke dere det heller. Og det forventet vi heller ikke:) Det er stor forskjell på en god og perfekt alliert, en perfekt alliert ville ikke ha brutt avtaler som smud la frem et eksempel på med reservasjonsgrensa. Det er selfølgelig ikke en stor ting, men det er et brudd på en avtale mellom stammene, og dermed går perfekt stempelet bort.
 
Sist redigert av en moderator:

knallis

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
18
Dette blir bare en masse tull frem og tilbake. jeg vil si at alliansen mellom stammene var velfungerende og fruktbar. og hadde det fortsatt i samme sporet kunne dette smakt fugl.
men dette er et spill om taktikk og krig og da vil slike ting som dette skje. hva som trigger slike ting er jeg mer usikker på, men faktum er at det har skjedd.
så nå er stokken stokket om på nytt og nye kort er gitt ut. da er det om å gjøre og spille best mulig med den hånden som vi nå har.

selv har jeg beklaget at dette har skjedd og liker ikke måten det har skjedd på. men på en annen side får jeg nå muligheten til å bli kjent med, og kjempe sammen med, nye spillere. og det ser jeg virkelig frem til.
 

DeletedUser

Guest
Men som du sier, så har dere ikke krevd hverken støtte eller nuke hjelp? Da forsterker det bare mine utsagn angående det faktum at vi har vært gode allierte for dere og støtte opp så godt som vi kunne og hele tiden kjempet for aliansens felles beste.

Ikke misforstå, jeg mener abosolutt at NB har vært gode allierte! :) Men prøver og få frem at blandt annet numberone fjernet vi SAMMEN. Tolken den posten din litt som at du mente dere hadde gjort alt grovarbeidet, og at vi bare kom til dekte bord, og forsynte oss på deres bekostning. For sånn var det absolutt ikke. Men gikk kanskje litt fort i svingene når jeg skrev uten og tenkte meg så godt om:p hehe

For å være ærlig forstår jeg ikke helt hvorfor du tar opp dette og ønsker å skape en diskusjon utav det?

Ønsker ikke og skape diskusjon, men følte du satt BERM i et veldig dårlig lys med det du skrev der, virker som vi krever alt av dere og alltid har utnyttet dere. Og er redd det skaper større "hat" rundt hele dette temaet, og at de som ikke er fullt oppdatert i denen saken i NB, tenker "Uff, har vi virkelig blitt utnyttet av BERM så lenge", og at de som ikke er oppdatert på det i BERM tenker "Uff, ledelsen bare lurer oss og juger jo, jeg sletter kontoen"... Eller noe sånn. Har vært med på en sånn sak 2 ganger før, spillere som ga seg var utrolig stort. Og ønsker ikke og se spillere slutte og en stamme miste en stor kraft pga propaganda-skriving fra BGM blandt annet. Jeg tok det du skrev som hat mot BERM, ikke snakke snilt om NB. Men jeg har ikke lest alle postene her, og vet ikke hva som stod i posten til Arcon, så mulig noe viktig der jeg har gått glipp av.:confused:



Men ja, jeg er jo selv lei av all "kranglina" her, så jeg legger meg flat for deg her nå, og sier "end of discussion":D var kanskje ikke så lurt og ta det opp nei ettersom noen poster er borte og har dermed ikke alle fakte på boret.

-Torjus out:cool:
 

super lol

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
48
Person angrep hvis bare hvor hissig -NB- er... skikkelig stygt å angripe en person!
 

DeletedUser

Guest
Neineinei..Jeg koser meg med poppkorn og leser forumet. :)

Mange morsomme innlegg. :p :D
 
Sist redigert av en moderator:

cleo

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
74
I en allianse så skal man hjelpe hverandre, BERM har vært under harderer uvær enn det -NB- har og da sier det seg selv at vi har støttet dem mer.
Og jeg har fått pm fra BERM om at om vi trengte nukes eller deff til aksjoner vi har hatt så måtte vi si ifra.
Jeg har takket pent nei og sagt at jeg heller skal gi beskjed om det trengs, noe prakteksemplar har dem ikke vært, men BERM fortjener ikke tyn for å ikke ha tilbudt oss hjelp.
 

DeletedUser

Guest
sorry, har drukket idag, og svarer da veldig fiel på ka eg leser :p Ergo: leser feil.:(
 

DeletedUser

Guest
Som dere nå har diskutert ganske lenge, så er det uenigheter i om hvem som gidde hvem støtte, nukes osv. mellom BERM og NB. Dette har ingenting å gjøre. Men for meg i PMS, så er det veldig tydelig at NB har vært storebror, og har vært den som har holdt oss unna mange av BERMs byer, bla. fugla sine.

Når vi kommer frem til dette med hvem som backstabber hvem, så er det nok endel som har misforstått hele poenget med backstabbing. Det er IKKE tilfelle at NB backstabber BERM for deres "merge" med PMS. NB har rett og slett reagert på hva BERM har gjort, og sagt at det er uakseptabelt å gjøre dette.

Videre kan det diskuteres hvorfor de selv gikk inn med PMS, som var fienden deres. man kan ha flere grunner til dette:
1. PMS står for de samme verdiene som NB.
2. PMS vil ikke bare være et godt valg som allianse fordi de kan gå mot BERM de og, men de kan også være en ressurs for NB, og letter ett enormt trykk for NB.
3. PMS har hatt et "rolig og fint" forhold til NB opp igjennom tidene, og det er bare en minioritet av fronten til PMS som er mot NB. Altså har vi egentlig ikke kjempet særlig mye med NB, men at NB gikk til krig mot PMS som følger av deres allianse med BERM.

Det finnes sikkert flere grunner, eller motsigelser. Men alle som ikke er stein idiot forstår at alliansen mellom NB og PMS har vært god for begge stammer.

Vi får se om BERM holder ut så lenge som PMS gjorde! ahhahaah.

AimEffect
 

DeletedUser

Guest
Ikke skad susa da.. Da må jeg komme å gi ut noen lusinger..
 

DeletedUser

Guest
Fikk høre seint i går kveld at BERM folk påstår at BERM ikke har sviktet NB fordi dem takket nei til en merg med PMS ?? Så da lurer eg på om det er styret i BERM som sier dette til dem? De må komme fra en plass??
 

brann2006

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
13
Som dere nå har diskutert ganske lenge, så er det uenigheter i om hvem som gidde hvem støtte, nukes osv. mellom BERM og NB. Dette har ingenting å gjøre. Men for meg i PMS, så er det veldig tydelig at NB har vært storebror, og har vært den som har holdt oss unna mange av BERMs byer, bla. fugla sine.

Når vi kommer frem til dette med hvem som backstabber hvem, så er det nok endel som har misforstått hele poenget med backstabbing. Det er IKKE tilfelle at NB backstabber BERM for deres "merge" med PMS. NB har rett og slett reagert på hva BERM har gjort, og sagt at det er uakseptabelt å gjøre dette.

Videre kan det diskuteres hvorfor de selv gikk inn med PMS, som var fienden deres. man kan ha flere grunner til dette:
1. PMS står for de samme verdiene som NB.
2. PMS vil ikke bare være et godt valg som allianse fordi de kan gå mot BERM de og, men de kan også være en ressurs for NB, og letter ett enormt trykk for NB.
3. PMS har hatt et "rolig og fint" forhold til NB opp igjennom tidene, og det er bare en minioritet av fronten til PMS som er mot NB. Altså har vi egentlig ikke kjempet særlig mye med NB, men at NB gikk til krig mot PMS som følger av deres allianse med BERM.

Det finnes sikkert flere grunner, eller motsigelser. Men alle som ikke er stein idiot forstår at alliansen mellom NB og PMS har vært god for begge stammer.

Vi får se om BERM holder ut så lenge som PMS gjorde! ahhahaah.

AimEffect

Du er flink å motsi deg selv Aim...

For det første, så skal det sies at alliansen har vært meget bra ja. Men måten dere legger det fram at hjelpen kun har vært enveisskjørt er pure bullshit. For hjelp tilbake har -NB- fått. Derimot grunnen for at dem ikke har fått like mye, er jo som du selv sier at dem ikke har trengt det fordi dere har fokusert 90% (tok det ut av lufta ja, men er vel ikke så altfor langt unna sanneheten, huh?) på oss?

Og når det gjelder Fugla, så er det sant det smud sier. Det er ikke noe mer magi der enn at vi fikk støtte fra -NB- nei, men det var langt ifra å fylle opp Fugla. For Fugla ble så og si stacket av BERM alene fra dag en av.

Og alt dette snakket om merge gjør meg faktisk bare kvalm. For dere vet like godt som meg at jeg aldri har nevnt merge i mine dialoger. Det er det BARE dere som har sagt. At dere spiller på at jeg er borte og sier til andre deler av ledelsen i BERM at jeg har avtalt med dere at vi skal merge, noe som overhode ikke stemmer, så sier det seg at det lukter råttent egg lang vei ned i deres gate.
 

DeletedUser

Guest
Og alt dette snakket om merge gjør meg faktisk bare kvalm. For dere vet like godt som meg at jeg aldri har nevnt merge i mine dialoger. Det er det BARE dere som har sagt. At dere spiller på at jeg er borte og sier til andre deler av ledelsen i BERM at jeg har avtalt med dere at vi skal merge, noe som overhode ikke stemmer, så sier det seg at det lukter råttent egg lang vei ned i deres gate.
__________________

Tror du virkelig at du slipper unna med dette leif ? Da er du naiv!!!!
 

DeletedUser

Guest
PMS ble brått veldig tøffe etter at de fikk NB på laget virker det som :p
Heia BERM!
 
Topp