Testes Sorteringscript

DeletedUser

Guest
som littlenewbie sitt første bilde over produksjonsoversikten viser: det er enda 3 sett med piler over poeng og 1 sett piler over ressurser, så kan enda ikke sortere disse.

Dette er med Opera.
 

sjefen

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
8
For at sortering på AM på Oversikt-Kombinert oversikten skal virke må du legge inn en ekstra arrColumns for den nye kolonnen Merknader (i sort.js)

Og den ekstra arrColumns må også legges i Produksjonsoversikten (pga. Merknader)
 

DeletedUser

Guest
Nå får jeg det ikke lengre til å virke. I hvertfall ikke på innkommende oversikten. Opera.
 

DeletedUser

Guest
Kan en av dere hjelpe meg å feilsøke?

Isåfall så trenger jeg hvilken nettleser du bruker.
 

TrAnxZ

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
297
Fungerer ikke noen steder for meg...
Det bare laster og ingenting kommer opp.

Jeg bruker:

Opera
Versjon: 11.10
Versjonssteg: 2092
Plattform: Mac OS X
System: 10.6.6
Nettleser-identifisering: Opera/9.80 (Macintosh; Intel Mac OS X 10.6.6; U; nb) Presto/2.8.131 Version/11.10

edit: Er det ikke noe i veien med http://www.exidas.net/scripts/sort.js? delen av scriptet? Når jeg skriver den adressen i URL baren laster ingenting? Kan problemet ligge der?
 

DeletedUser

Guest
Den jeg prøvde og som funka, var visst den gamle varianten som ikke ligger på din server.
 

DeletedUser

Guest
[SPOIL]
Kode:
javascript:function c(){var a=(window.frames.length>0)?window.main.document:document;var b=a.createElement('script');b.type='text/javascript';b.src='http://www.exidas.net/div/scripts/sort.js?'+Math.round(Math.random()*1000000);a.getElementsByTagName('head')[0].appendChild(b);}c();
[/SPOIL]

Det scriptet skal fungere. Må endres hos ALLE som bruker scriptet.

Vennligst gi beskjed om det fortsatt ikke fungerer.
 

DeletedUser

Guest
Men dette er fremdeles bare den samme gamle med de samme v7.0 feilene?
 

DeletedUser

Guest
Den har vel fortsatt noe adelsmenn feil og noe annet mener jeg å huske.

Disse feilene eksisterer fortsatt.
[SPOIL]
Test av sorteringsscriptet i FireFox for MAC.


Kombinert oversikt
Feilmelding: Error: eleTable is null

Produksjonsoversikt
940.jpeg


Ser stort sett ut til å virke som det skal, men det er ikkje alle kolonner som blir sortert.
Her er opplisting av dei kolonnene med kommentar:
X Ekstra kolonne til venstre: Ser ikkje ut til å ha info eller virkning.
V Landsby: OK.
X Poeng: Virkar ikkje. Her er det 3 sett med sorteringspiler, og ingen virkar.
V Ressurser: OK.
? Varehus: Ikkje testa pga alle byar er ferdig bygd, men her er det 2 sett med piler, og berre 1 verdi som skal sorterast.
V Handelsmenn: OK, både totalt og tilgjengelege handelsmenn.
V Gård: OK, men berre 1 sett med sorteringspiler. Dette virkar på reell mengde i garden, altså ingen sortering på total plass i garden (skulle kanskje hatt den ekstra pila som var på varehus?).
X Byggeoppdrag: Virkar ikkje.
? Forskning: Ikkje testa pga all forskning er utført.
X Rekruttering: Virkar ikkje.

Transport-oversikt
Ikkje testa. Pilene kjem opp som forventa, men eg gidd ikkje å sende ressursar berre for å teste alle kolonnene :p

Troppeoversikt
Feilmelding: Error: eleTable is null

Kommandoer
941.jpeg


Mange kolonner som ikkje virkar:
V Attack ID: OK.
? Type: Ikkje testa.
X Kommando: Virkar ikkje.
X Hjemby: Virkar ikkje.
V Ankomst: OK.
V Diverse tropper undervegs: OK.

Bygninger
942.jpeg


? Riving: Kva er vitsen med sortering på denne kolonnen? :p
V Landsby: OK.
V Poeng: OK.
V Diverse bygningsnivå: OK.
X Bygningsoppdrag: Virkar ikkje.

Forskning
943.jpeg


Har ikkje testa alle kolonnene fordi alle byane er ferdig utforska. Men kolonna for landsby virkar ikkje. Denne har sorteringspiler for kontinent i tillegg til bynamn, og kanskje er det det som gjer at det ikkje virkar? Ser ut til å vere samme problem som i kolonnen Kommando i kommando-oversikta.

Grupper
944.jpeg


X Landsby: Virkar ikkje (samme problem som i forskningsoversikta).
X Antall: Virkar ikkje.
X Poeng: Ingen sorteringspiler.
X Grupper: Ingen sorteringspiler.

Script-info
SlowTarget's Sort 1.0a
dalesmckay Patch v1.15
Noen små modifikasjoner gjort av Kristure for å fungere optimalt med .no.com
Premium: no
Church : no
Statue : yes
Archer : yes
========
Version: 11826 7.0
World : no2
Screen : overview_villages
Mode : prod
URL : http://no2.tribalwars.no.com/game.php?village=34167&screen=overview_villages&mode=prod
Browser: Mozilla/5.0 (Macintosh; U; Intel Mac OS X 10.5; nn-NO; rv:1.9.2.16) Gecko/20110319 Firefox/3.6.16
========
CSS rules OK - not IE
[/SPOIL]

 

DeletedUser

Guest
Produksjonsoversikt
940.jpeg


Ser stort sett ut til å virke som det skal, men det er ikkje alle kolonner som blir sortert.
Her er opplisting av dei kolonnene med kommentar:
X Ekstra kolonne til venstre: Ser ikkje ut til å ha info eller virkning.
Disse pilene var opprinnelig for Landsby-kolonnen, den sorterer etter landsbynavn, koordinater og kontinent.

V Landsby: OK.
Dette er egentlig kolonnen for Poeng, som er forskjøvet pga den ekstra Landsbymerknad-kolonnen som kom med v7.0

X Poeng: Virkar ikkje. Her er det 3 sett med sorteringspiler, og ingen virkar.
Disse skal sortere ressursene, en hver for tre, leire og jern.

V Ressurser: OK.
Ikke OK. De sorterer, men resultatet blir helt random. Dette er egentlig pilen for Varehus.

? Varehus: Ikkje testa pga alle byar er ferdig bygd, men her er det 2 sett med piler, og berre 1 verdi som skal sorterast.
Pilene for Handelsmenn

V Handelsmenn: OK, både totalt og tilgjengelege handelsmenn.
Pilene for gården, men ye, funker.

V Gård: OK, men berre 1 sett med sorteringspiler. Dette virkar på reell mengde i garden, altså ingen sortering på total plass i garden (skulle kanskje hatt den ekstra pila som var på varehus?).
Ikke OK. Den sorterer, men resultatet blir ikke helt riktig.

X Byggeoppdrag: Virkar ikkje.
? Forskning: Ikkje testa pga all forskning er utført.
X Rekruttering: Virkar ikkje.

Me in bold :cool:
Samme greia med forskjøvede piler over hele. Litt usikker på de siste og hvorfor den bakerste også har en pil når det ikke er noen etter den som pilen kan høre til hos, men det er det generelle opplegget slik jeg har tolket det.
 

TrAnxZ

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
297
Ikke noe med sorteringsscriptet - men det er lagt inn sortering på bygningsoversikten om du trykker på bildet av bygningene øverst :)
Fant det nettopp ut.
 

Vv0lv3r1n3

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
8
[SPOIL]
Kode:
javascript:function c(){var a=(window.frames.length>0)?window.main.document:document;var b=a.createElement('script');b.type='text/javascript';b.src='http://www.exidas.net/div/scripts/sort.js?'+Math.round(Math.random()*1000000);a.getElementsByTagName('head')[0].appendChild(b);}c();
[/SPOIL]

Det scriptet skal fungere. Må endres hos ALLE som bruker scriptet.

Vennligst gi beskjed om det fortsatt ikke fungerer.

Error: Cannot convert 'xmlDoc.getElementsByTagName("church")[0].childNodes[0]' to object

Får den feilmeldingen.

Edit: Opera.
 
Sist redigert:

DeletedUser

Guest
Håper sorteringen av adelsmenn i kombinertoversikten er tilbake snart :)
 
Topp