TOP 20 Stamme and spillers

DeletedUser

Guest
Neida, jeg har ingen spesielle behov for og diskutere din opprinnelse.
Godt mulig at jeg er på viddene, for slike uttrykk har en tendens til å spre seg fort!

Ofte er det de du ikke tror driver med propaganda , som er de slueste....derav propaganda...:)
 

DeletedUser

Guest
1. DN er en stamme som har vært der oppe helte tiden. Man kan jo spørre seg om de var årsak til at Forte gikk i oppløsning.
Har jo hentet inn noen få tidligere forte medlemmer. Ellers en stamme med jevnt over gode å erfarne spillere.

2. IP Hakk i hæl etter DN. Har som DN jevnt over gode å erfarne spillere å vil nok holde seg her oppe.

3. -MC- For det meste gammle Forte spillere. Håper for dems del at dem kjører en annen politkk enn hva Forte gjorde. Må jo være en grunn til at så mange gikk til krig mot forte. Å at stammen gikk i oppløsning. Ellers så er det gode spillere her. Så får de til å samarbeide sammen. Og med event samarbeidspartnere. Så vil de nok ligge her oppe.

4. J.F.F Tja sist jeg skrev en slik liste så levnet jeg ikke denne stammen så mye håp. Men de henger med så da må de jo gjøre noe rett. Men jeg er fortsatt motstander av disse familie stammene.

5. FU Kjenner ikke til denne stammen. Har kun to spillere som jeg kan si jeg kjenner litt til. Gode spillere er de begge. Utover det så er de jo med.

6. UN Sist nevnte jeg vinglete diplomati. Nå ser det jo ut som de er stabile. Å valgte tydeligvis rett. Når det gjelder spiller masse så er det vel en grei blanding av erfarne å noen ikke så erfarne. Men tydeligvis en blanding som funker.

7. JFFA Tja de er med fortsatt utover det så er det ikke så mye mer å si en hva jeg har sagt om JFF.

8. Umad?! Ja ingen endringer på plassering. Men er vel den stammen som muligens sliter mest. Etter at man valgte å inngå en avtale om iap med Forte. Da ble stammen fra motstandere betraktet som en aliert. Å er da i en krig med 6-7 stammer. Litt usikker på om denne stammen er her om 2 mnd.

9. X-Men Her kjenner jeg bare til en spiller. Som til gjengjeld er en erfaren spiller. Flink på diplomati. Utover det ingen kjennskap til resten.

10. JFFR Ikke noe å tilføye utover det som er sagt om J.F.F

Resten kjenner jeg alt for lite til. Så vil ikke komme med en vurdering på dem
 

DeletedUser

Guest
Rottmann, ikke for å være frekk, men det virker som at du vet ganske lite om hvorfor forte ble splittet
 

Kapiiing

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
1
Rottmann, ikke for å være frekk, men det virker som at du vet ganske lite om hvorfor forte ble splittet

Har det noe å si? når ikke tidligere medlemmer av FORTE kommer med uttalelser om hvorfor det ble som det ble, så får dere tåle at det spekuleres i det. og hans spekulasjoner er jo like gode som andre sine.

OT: en bra liste det der.
 

DeletedUser

Guest
Sindick har heller ikke sagt at jeg vet. Jeg bare synser, så ser ikke problemet ditt.
 

DeletedUser

Guest
Rottmann, ikke for å være frekk, men det virker som at du vet ganske lite om hvorfor forte ble splittet

kan ikke du kline til og forklare hvorfor forte gikk i oppløsning da hehe? er nokk ikke bare meg som lurer på hvorfor stammen med noen av de beste .no spillerne ble splittet opp :)
 

Villarreal

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
429
Ser ut som at jeg lovet å skrive en liste her jeg og igjen. Får nesten prøve å få til det da..

Gjerne flere til å skrive og :)
 

DeletedUser

Guest
Har det noe å si? når ikke tidligere medlemmer av FORTE kommer med uttalelser om hvorfor det ble som det ble, så får dere tåle at det spekuleres i det. og hans spekulasjoner er jo like gode som andre sine.

OT: en bra liste det der.

Tja. Jeg hadde vært rimelig opptatt med HP en stund til jeg ble rimmet der. Ved refokusering på v9 hadde jeg en del sterke synspunkter som jeg luftet på en svært lite diplomatisk måte. For å si det forsiktig handler det ofte om man vil ha rett, eller om man vil ha andre til å være enige. Jeg ville ha rett, og klarte i prosessen å fornærme omtrent samtlige spillere i Forte. De fleste forlot stammen i avsky, og jeg endte med å slette kontoen når jeg innså at jeg hadde klart å stå igjen som nærmest venneløs etter å ha smellt løs på de som tross alt var på min side.

Det meste handlet om miljøet på stammechatten, men også at det var dårlig med planlegging for stammens fremtid. Om jeg hadde rett eller ei er bare av akademisk interesse i dag, ettersom stammen kræsja etter det.

At våre IAP'er følte seg latt i stikken handlet om at vi ba om støtte. Vi hadde vært aggressive fra starten, og kjørte over de fleste med overlegne off-styrker. Når vi fikk motstand hadde vi lenge skrapet sammen det lille vi hadde av deff for å klare å holde tilbake motstanden. Når våre IAP'er ba om støtte var vi regelrett tom, eller under enda hardere angrep enn de var. Så for de som følte seg utnyttet er ikke det riktig. Vi var rett og slett tom etter å ha vært under konstant angrep og i krig med svært mange. (Vel og merke var det ikke vi som erklærte kriger)

Jeg skal ikke gå nærmere inn på mine synspunkter, men at jeg lenge etterlyste en sterkere fokus på deff-tropper - lenge før vi kom i knipa, og med erfaring fra flere såkalte "superstammer" på andre verdener som failet, var mye av bakgrunnen for mitt raseriutbrudd. Men helgefylla forsterket det så mye at jeg istedenfor å samle stammen til felles innsats, klarte å få folk til å gå ut i avsky og heller finne seg andre "sengepartnere".

Men gjort er gjort, og i dag er v9 annerledes. Forte er historie, og gamle medspillere har havnet hos både tidligere fiender, og startet nye allianser. Jeg kan ikke gjøre annet enn å ønske dere alle lykke til, og si som min gamle sjelefrende Spekterman; Skål!

Peace out,

Buddha
 

Kapiiing

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
1
se der, det var jo ikke vanskelig i det hele tatt buddha. og takk for oppklaringen.
men jeg har jo hørt om "hårføneren" som du ga dem. og det fikk meg til å tenke på om de virkelig ble fornærmet eller om det bare var unnskyldningen som de trengte for å komme seg vekk?

å kjøre på uten deff er det vel bare Epici som har klart hittill. og med all mulig respekt for FORTE, så var den ikke i samme liga som Epici.
nå blir det jo veldig lett for oss andre å bli belærende og komme med mer, eller mindre, gjennomtenkte konklusjoner. men en våre mindre kjente Generaler sa engang at man må føre den utenrikspolitikken som man har militær makt til, enten det eller så skaffe den militærmakt som vår utenrikspolitikk krever.
og der falt vel FORTE litt i gjennom?

vel, vel. jeg håper vi får se deg igjen her på V9. eller er de dagene over?
 

DeletedUser

Guest
se der, det var jo ikke vanskelig i det hele tatt buddha. og takk for oppklaringen.
men jeg har jo hørt om "hårføneren" som du ga dem. og det fikk meg til å tenke på om de virkelig ble fornærmet eller om det bare var unnskyldningen som de trengte for å komme seg vekk?

å kjøre på uten deff er det vel bare Epici som har klart hittill. og med all mulig respekt for FORTE, så var den ikke i samme liga som Epici.
nå blir det jo veldig lett for oss andre å bli belærende og komme med mer, eller mindre, gjennomtenkte konklusjoner. men en våre mindre kjente Generaler sa engang at man må føre den utenrikspolitikken som man har militær makt til, enten det eller så skaffe den militærmakt som vår utenrikspolitikk krever.
og der falt vel FORTE litt i gjennom?

vel, vel. jeg håper vi får se deg igjen her på V9. eller er de dagene over?

Her var det mye mat for mons...

1. Unnskyldningen de trengte? Ja, godt mulig. Det må andre enn meg svare på. At det var idétørke og ingen som tok initiativ eller ansvar er i alle fall bra sikkert. Demokrati funker godt i stammer som Epicki, der de fleste er aktive og flinke på samarbeid.

2. Forte i liga med Epicki? Nei, på ingen måte. Men stemningen og gleden i starten lignet på det. Men det dabbet av, i motsetning til i Epicki (ja, jeg hadde gleden av å spille der også). Det er fortsatt den best fungerende stammen jeg har spilt i, og målestokken for alle fremtidige stammer jeg skal spille i. Bakdelen er selvsagt at man blir skuffet gang etter gang, og ikke klarer å la være å gi høylytt uttrykk for skuffelsen. :D

3. Se meg igjen her på v9? Jeg takker for ønsket om at jeg skal returnere til v9. Men mine dager der er nok over. HP skjemte meg bort med speed 4, og selv om speed 1 har sin sjarm i forhold til at man ikke behøver å være på hele tiden, så orker jeg ikke begynne fra scratch igjen.

Mvh,

Buddha
 

DeletedUser

Guest
Her var det mye mat for mons...

1. Unnskyldningen de trengte? Ja, godt mulig. Det må andre enn meg svare på. At det var idétørke og ingen som tok initiativ eller ansvar er i alle fall bra sikkert. Demokrati funker godt i stammer som Epicki, der de fleste er aktive og flinke på samarbeid.

2. Forte i liga med Epicki? Nei, på ingen måte. Men stemningen og gleden i starten lignet på det. Men det dabbet av, i motsetning til i Epicki (ja, jeg hadde gleden av å spille der også). Det er fortsatt den best fungerende stammen jeg har spilt i, og målestokken for alle fremtidige stammer jeg skal spille i. Bakdelen er selvsagt at man blir skuffet gang etter gang, og ikke klarer å la være å gi høylytt uttrykk for skuffelsen. :D

3. Se meg igjen her på v9? Jeg takker for ønsket om at jeg skal returnere til v9. Men mine dager der er nok over. HP skjemte meg bort med speed 4, og selv om speed 1 har sin sjarm i forhold til at man ikke behøver å være på hele tiden, så orker jeg ikke begynne fra scratch igjen.

Mvh,

Buddha


synd og høre at en dyktig spiller som deg går lei pga litt tull og tøys :) hadde jeg kjent deg bedre skulle du fåttt lov til og leke litt på kontoen min hehe :)
 

Villarreal

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
429
En annen ting til Fortes fall tror jeg kan være at det var en stor samling av store egoer i samme stamme, som kanskje ikke kjente hverandre så godt fra før. Sterke personligheter trenger en hver stamme, men ofte kan det bli litt for mye av det gode. Mange spillere som liker å gjøre det på sin måte. Det er ofte en av grunnene til at det er mange premadestammer faller relativt tidlig, til tross for at spillermatrialet tilsier suksess. Derfor jeg ofte liker meg veldig godt i stammer som -Rome-, -NB- og J.F.F. Man slipper som regel indre bråk og slike ting og jeg selv får lov til å styre litt som jeg selv vil.

Noen unntak har man jo med premadestammer som fungerer godt, feks Epicki og Yakuza. Men felles for disse er at det er rimelig mange "voksne" folk og folk som har spilt sammen tidligere og kjenner hverandre godt.
 

DeletedUser

Guest
Kanskje vi kan se noen lister nå? :)

Hvem var det som skulle lage en liste?
(ja, jeg har korttids hukommelsestap, eller i hvert fall nå. :eek: )
 
Topp