TW-Champion v14

Status
Stengt for ytterligere svar.

DeletedUser

Guest
Håper vi får litt mer info om v1, er veldig interessert :sleepy:Beklager at jeg kun får til sporadiske, kanskje litt tåpelige og intetsigende innlegg. Men fra å være litt interessante, virker det som om dere kun krangler, for å krangle.

Trodde da at spesielt du Kenn, var vokset fra sånne diskusjoner. Er jo ikke engang en skikkelig diskusjon, kun.... ja har ikke ord for det.

Kenneth kan ikke tape en diskusjon. Det ligger (dessverre?) i hans natur og vinne hver eneste diskusjon, uansett hva.
 
Sist redigert av en moderator:

Clayzer

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
155
Delvis ser du syner ja, og delvis har du rett. Det artige er at dette er den eneste aksjonen dere har klart å fått til på flere år, så poenget mitt består like støtt som alltid :) Dere har ikke gjort et eneste koordinert angrep på WIC, bortsett fra meg, på flere år! At dere angrep meg var en selvfølge, og dersom dere ikke hadde gjort det hadde min kritikk mot dere som stamme vært enda hardere.

Hah! Det stemmer nå ikke helt du! Vi hadde flere aksjoner mot flere WIC spillere, men man falt vell som regel tilbake til deg, da du var enklest og ta byer fra :mehe:

Henvis gjerne til innlegg hvor jeg har sagt det her på forumet (nod).
Skulle jeg gjerne ha gjort, husker det veldig godt at du kritisiserte Cap for akkurat det. Dog er det en stund siden og V1 forumet var jo ofte livlig, så gidde å sitte å bla igjennom der for finne det innlegget gidder jeg rett og slett ikke.
 
Sist redigert:

DeletedUser

Guest
4. Tvutt vs Hakkespetten
Nå som Robert er borte tror jeg nok Kenneth skulle halt inn denne. Men med Robert vet jeg sannelig ikke hvem jeg hadde stemt på..

Haha, meg vs Kenneth. Tror ikke det ville blitt noe slutt på den kampen, ærlig talt :D
Ville nok falt på hvem som tabbet seg ut først. For både jeg og Kenneth er flinke til å utnytte motstanderens feil.
 

Capitan22

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
247
Jeg har ingen ønsker om å delta i denne diskusjonen, men jeg kan heller ikke la være å bry meg når jeg ufrivillig blir dratt inn i en "krangel" - om hva? Jeg har inntrykk av at jeg blir brukt som en brikke i et spill, hvor det er nødvendig å skifte fokus for å komme fra en situasjon man føler man ikke takler lenger.

Jeg liker ikke å bli dratt inn i en diskusjon, med det formål å sette enkeltpersoner i dårlig lys. V1-forumet var tøft, det skal ikke benektes. Det gikk en kule varmt rett som det var, og det var en håndfull personer som alltid var innblandet.
Det jeg ønsker å si med dette, er at v1 er et tilbakelagt stadium. Det som har skjedd, har skjedd, og jeg ønsker ikke å bli hengende igjen i det. Dette er en annen verden, jeg spiller i samme stamme som Scar og Kenneth.. og jeg trives utmerket i selskap med de to!
Jeg har det helt toppers! Så la det være det som har skjedd, det gagner ingen å drive å kaste shit om det i dag.
 

DeletedUser

Guest
Dg44.. Nå er det på tide å si unnskyld for å bringe folk inn i dette.

Jeg vil også si unnskyld for at jeg har plaget folk med ting i denne tråden. Virker ikke som jeg helt er glad i at noen legger handlinger, hensikter og meninger i munnen min og tror dem forstår meg mer enn jeg gjør. Uansett, jeg burde holdt meg for god for å peise på som jeg gjorde, selvom jeg igrunn ikke har sagt noe jeg ikke mener.

Anyways, dette er det siste jeg skriver ang dette. Nå er det på tide å bli saklig. Tipper de fleste involverte er enige.
 

kenn93x

Forumstjerne
Reaksjonspoeng
508
Trodde da at spesielt du Kenn, var vokset fra sånne diskusjoner. Er jo ikke engang en skikkelig diskusjon, kun.... ja har ikke ord for det.

Hva behager? Jeg har bare besvart synsing fra et medlem i fiendestammen. Jeg synes det er helt på sin plass at de som ikke forholder seg til fakta får seg en smekk på hendene. Jeg tar meg friheten til å ta et raskt sitat fra noe du skrev for ikke så lenge siden;

Gertpe skrev:
Men alt sammen veldig underholdene, så håper at hverken Redswan, Scar, Kenn eller dg har tapt pusten. Elsker å lese uten at jeg trenger å tenke, ta standpunkt eller på annen måte måtte anstrenge meg intellektuelt.


Clayzer skrev:
Skulle jeg gjerne ha gjort, husker det veldig godt at du kritisiserte Cap for akkurat det. Dog er det en stund siden og V1 forumet var jo ofte livlig, så gidde å sitte å bla igjennom der for finne det innlegget gidder jeg rett og slett ikke.

Du skal ikke se bort i fra at det stemmer, men da må man også ta utgangspunkt i omstendighetene rundt det. Om jeg ikke husker helt feil, så var b.la dere fra Renegades som hetset Scar sine innlegg, og gikk til direkte personangrep på hans utdanning. At han/vi da besvarte med å kritisere andre ting IRL som ikke hører hjemme på forum/helt ut av kontekst synes jeg da ikke var så rart. I kampens hete så blir det sagt mye, det er ikke før senere man ser på det og tenker "blææ, var det virkelig nødvendig?". Om jeg omtalte alderen (noe jeg ikke kan huske på strak arm), så er det ikke bare Capitan22 jeg traff. Vi hadde/har flere i WIC som er både like gamle og eldre, så det var nok ikke bare èn person som ville fått det i trynet. Jeg har drøftet tema'et litt med vedkommende, og som hun selv sa lenger oppe, dette er fortid. Gjort er gjort. Det har vært veldig mye rart på V1 forumet, og selv med de små personangrepene, så har det faktisk vært knakendes morsomt.

Roberta skrev:
Haha, meg vs Kenneth. Tror ikke det ville blitt noe slutt på den kampen, ærlig talt
Ville nok falt på hvem som tabbet seg ut først. For både jeg og Kenneth er flinke til å utnytte motstanderens feil.

Ikke nevn det en gang. Jeg ser for meg mange uker uten søvn (nerd).

Contra skrev:
Kenneth kan ikke tape en diskusjon. Det ligger (dessverre?) i hans natur og vinne hver eneste diskusjon, uansett hva.

Jeg vil ikke kalle dette en diskusjon. Det er mer en ja/nei bekreftelsestråd på dg44 sine innlegg (nod).
 

dg44

Intervjuer V14
Reaksjonspoeng
308
så du mener det du gjør nå ikke er å diskutere? xP diskusjonen/krangelen har pågått over tid... å som det siste innlegget ditt bekrefter Kenn.. så er du for stolt til å tape en diskusjon akkurat som Contra sa...
 

DeletedUser

Guest
så du mener det du gjør nå ikke er å diskutere? xP diskusjonen/krangelen har pågått over tid... å som det siste innlegget ditt bekrefter Kenn.. så er du for stolt til å tape en diskusjon akkurat som Contra sa...

Ingen automatikk i at han tar feil av den grunn, Stian.

Hvem vinner TW-Champion da?
 

dg44

Intervjuer V14
Reaksjonspoeng
308
Jeg tror Tom vinner den :) men min egen mening er at han blir overated.. om han spiller solo så er sjangsen veldig stor for at han må bryte om han får nok motgang.. Men for all del... Tom er en super spiller.. men han er ingen gud, han er kun en person.. Men Tom har gjort det supert og jeg vet hva han er god for. Så er ikke ment som noen kritikk til deg Tom.. men min mening at alle solo spillere er utsatt hvis de er under press i lang tid ^^ Men en super spiller det er du.. Keep up the good work ^^

deriblant om vi setter ting fra et annet perspektiv: Hva hadde skjedd i MyTH om Tom hadde byttet side? Jeg mener og tror at Tom holder MyTH veldig godt sammen.. i tilegg så mister de store deler av fronten og den viktigste brikken i krigen.. samt en rekke nukes/slagkraft.
 

DeletedUser

Guest
Om Tom skifter side, begynner jeg igjen. Tom ville aldri ha angrepet meg, og krigen ville stått på stedet hvil <3
 

dg44

Intervjuer V14
Reaksjonspoeng
308
Om Tom skifter side, begynner jeg igjen. Tom ville aldri ha angrepet meg, og krigen ville stått på stedet hvil <3

om Tom ikke hadde angripet akkurat deg hadde vel TH gjort det ;) og Tom kunne gått på noen andre.
 

kenn93x

Forumstjerne
Reaksjonspoeng
508
så du mener det du gjør nå ikke er å diskutere? xP diskusjonen/krangelen har pågått over tid... å som det siste innlegget ditt bekrefter Kenn.. så er du for stolt til å tape en diskusjon akkurat som Contra sa...

Hadde du besvart alle leddene og lagt litt mer til grunne for argumentene dine (fakta), så kan det hende det hadde blitt definert som en diskusjon. Enkelte ganger så besvarer du egne spørsmål med "men du gjør..blabla". Det er ikke sånn en diskusjon fungerer.

Først må vi ta stilling til om dette går under definisjonen som en diskusjon. For det andre - om det så gjør det, så kommer det gansket tydelig frem i løpet av tråden hvem som er den tapendes parten. Det er, som Robert sa, ingen automatikk i at noen står igjen som en vinner av en diskusjon, men man kan se klare trekk på hvem det er som ligger i føringen. Nå blir jo dette veldig subjektivt fra meg, men fra mitt perspektiv så vil jeg si at dine argumenter ikke henger på greip. Ikke bare legger du ord i munnen på andre, men du gjør jo et forgjeves forsøk på å bryte bånd som jeg og Capitan har bygd opp nå i ettertid av V1 ved å dra frem gamle diskusjoner. At du på samme tid gjør de forsøkene så åpenbare gjør nok ikke bare meg irritert, men ganske mange flere også (b.la alle de som har interessert seg i samtalene her, både ved IG posting og ved ryktepoeng).

dg44 skrev:
deriblant om vi setter ting fra et annet perspektiv: Hva hadde skjedd i MyTH om Tom hadde byttet side? Jeg mener og tror at Tom holder MyTH veldig godt sammen.. i tilegg så mister de store deler av fronten og den viktigste brikken i krigen.. samt en rekke nukes/slagkraft.

MyTH ville nok fremdeles vært MyTH, men det å miste en spiller som Tom ville nok preget stammen ganske mye. Han er en ressurssterk person på mange plan. Om man ser bort fra han som person og spiller, og heller vinkler synet mot konto størrelse, så er det jo ganske logisk at tapet av den største kontoen på V14 faktisk ville utgjort en ganske så stor forskjell. Som jeg tidligere har nevnt, så er de fleste MyTH spillerene plukket ut på ètt viktig grunnlag - lojalitet, ære og viljen til å samarbeide /ha klare visjoner om og vinne V14.

Basert på hva du selv har opplevd på V14, hvem er i dine øyner en verdig champion? :) (Spørsmål stilt til alle/neste som besvarer).
 

DeletedUser

Guest
dg44 skrev:
så du mener det du gjør nå ikke er å diskutere? xP diskusjonen/krangelen har pågått over tid... å som det siste innlegget ditt bekrefter Kenn.. så er du for stolt til å tape en diskusjon akkurat som Contra sa...

Eh, vennligst ikke bruk meg til å argumentere mot Kenneth. Det var på ingen måte det jeg mente med innlegget jeg skrev, og til de som har missforstått det beklager jeg.

kenn93x skrev:
Basert på hva du selv har opplevd på V14, hvem er i dine øyner en verdig champion? :) (Spørsmål stilt til alle/neste som besvarer).
Tom - Torquemada. Spilt solo hele løpet, og kommer til å kjøre på videre. Fantastisk spiller.

Hvorfor slutta The Governator?
 
Sist redigert av en moderator:

DeletedUser

Guest
Dette er Champion-tråden, ikke den vanlige spørretråden, Magnus :)

Hvem ville vunnet en hypotetisk tw-champkamp mellom meg og Benja(orig bongo) 1 vs 1 tror du?
 

Torquemada

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
252
Jeg tror Tom vinner den :) men min egen mening er at han blir overated.. om han spiller solo så er sjangsen veldig stor for at han må bryte om han får nok motgang..

Har jeg misforstått at Luapix spiller solo? For jeg så da vitterlig at du stemte på han i TW-champion i kampen mot meg. Betyr det altså at den rasjonaliseringen du benytter her ikke holder mål, eller la du noe annet til grunne? Slik jeg ser det har Luapix kun utmerket seg defensivt på v14, og har nå en ganske liten konto. 1v1 hadde jeg hatt nok nukes til å rive ned en defby per nuke, og fortsatt ha minst et nuke til overs.

Hva skal han gjøre? Deffe meg i hjel? Snipe tog som jeg splitter? Be om ekstra tropper fra... Ingen?

Hvordan du presterte å stemme på Luapix i en 1v1-kamp med v14 til grunne (dersom Luapix spiller solo), forstår jeg altså ikke etter denne rasjonaliseringen du har benyttet ovenfor.

Har du lyst til å forklare valget ditt noe dypere?

Selvsagt er jeg enig i at jeg stiller i noe logisk disfavør dersom jeg spiller mot en konto som er av lik størrelse som meg, og har flere spillere som fordeler aktiviteten sin utover et helt døgn, men ofte er ikke dette heller tilfelle for folk som spiller dual. Det er ofte like mye dødtid på en dualkonto som på en vanlig konto, da det er sjeldent at det er noen som spiller hver natt, eller hver formiddag, på en dualkonto.

Men om jeg hadde vunnet eller ikke, hadde vært snakk om når disse dualene hadde vært pålogget, hvor gode de var, og en del andre faktorer som spiller inn i TW. Uansett forstår jeg altså ikke hva du har lagt til grunne i avgjørelsen din når jeg leser dette innlegget ditt som jeg siterte en del av.

Dette er Champion-tråden, ikke den vanlige spørretråden, Magnus :)

Hvem ville vunnet en hypotetisk tw-champkamp mellom meg og Benja(orig bongo) 1 vs 1 tror du?

Du hadde vunnet.
 
Sist redigert:

Clayzer

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
155
Har jeg misforstått at Luapix spiller solo? For jeg så da vitterlig at du stemte på han i TW-champion i kampen mot meg. Betyr det altså at den rasjonaliseringen du benytter her ikke holder mål, eller la du noe annet til grunne? Slik jeg ser det har Luapix kun utmerket seg defensivt på v14, og har nå en ganske liten konto. 1v1 hadde jeg hatt nok nukes til å rive ned en defby per nuke, og fortsatt ha minst et nuke til overs.

Hva skal han gjøre? Deffe meg i hjel? Snipe tog som jeg splitter? Be om ekstra tropper fra... Ingen?

Hvordan du presterte å stemme på Luapix i en 1v1-kamp med v14 til grunne (dersom Luapix spiller solo), forstår jeg altså ikke etter denne rasjonaliseringen du har benyttet ovenfor.

Når jeg stemmer i TW champion har nå alltid satt for meg situasjoner der kontoene stiller likt i en 1v1 situasjon. Samme poeng, same antall byer osv. Derav stemte jeg også til luapix sitt favør utifra en slik kamp, der begge stiller likt.

Selvsagt er jeg enig i at jeg stiller i noe logisk disfavør dersom jeg spiller mot en konto som er av lik størrelse som meg, og har flere spillere som fordeler aktiviteten sin utover et helt døgn, men ofte er ikke dette heller tilfelle for folk som spiller dual. Det er ofte like mye dødtid på en dualkonto som på en vanlig konto, da det er sjeldent at det er noen som spiller hver natt, eller hver formiddag, på en dualkonto.

Men om jeg hadde vunnet eller ikke, hadde vært snakk om når disse dualene hadde vært pålogget, hvor gode de var, og en del andre faktorer som spiller inn i TW. Uansett forstår jeg altså ikke hva du har lagt til grunne i avgjørelsen din når jeg leser dette innlegget ditt som jeg siterte en del av.

Enig der (tror jeg hvis jeg tolket deg rett.) Selv om man har duals betyr det ikke nødvendigis at kontoen blir så mye mer aktiv, men mer at enkeltpersonene slipper og sitte så mye, men det er jo noen da som faktisk har egne ordninger for når på døgnet de skal sitte og :razz: Jeg var med på dette på HP, da hadde vi egentlig ulike timer vi skulle ta, selv om det sjeldent fungerte slik. Men hvis man får det til og funke har man faktisk en konto som aldri er avlogget.
 

Raaaaaaaaaaaaaaaaaaaator

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
350
Et klokt spørsmål fra Benjamin/Luapix på Skype (Natteravn-chatten):

[21:58:00] Benjamin: Hva skal man egentlig legge til grunne når man stemmer? At disse spillerne kjemper mot hverandre på 2 like store kontoer, med samme antall byer og startposisjon? Har snakket med noen folk, og det virker ganske usikkert hva folk egentlig stemmer for

Kan noen (Tom, Kenneth osv.) komme med en redegjørelse? For min del blir det stort sett hvem jeg mener har prestert best på V14, hvilket betyr at en mindre spiller kan være på nivå med en med flere poeng. Andre stemmer ut ifra at de to gjeldende skulle hatt en 1 vs 1 med helt likt utgangspunkt. Her kan det være greit å få debattert litt.
 
Status
Stengt for ytterligere svar.
Topp