Verdenskrigen - En oppsummering

DeletedUser

Guest
Bra skrevet egentlig.
Men må si en ting til shanks og jeg sier det her så dere kan regne dette som mitt siste svar i denne posten.

Du kan jo for all del ikke telle med byer dere har tatt av spillere som har forlatt Elite!
Dere er i krig med Elite, eller hadde dere bare en personlig vendetta mot f.eks Ganon ?
 

DeletedUser

Guest
Og det blir bare idiotisk når dere velger å spamme ned tråden, på tross av at Shanks ber om å få den spammen i innboksen slik at resten av forumbrukerne gidder å lese her.

Det er like idiotisk at du skrev det du skrev, som statistikken Shanks teller med etter at krigen er over(Dere(og mange fra vår side) har jo utnevnt dere som vinnere, noe som tilsier at det er over) er irrelevant og egentlig bare en barnslig måte å gni det ekstra inn på.

Grow up and move on, it's over. (på generell basis til alle)
 

Gunnar Gås

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
142
Bottom line folkens, er dette:

Enten dere er pålogget på kontoen eller har KV eller velger å la det stå til så er det fortsatt deres konto. Det er deres valg å ikke være online 24/7 (mao å prioritere RL), men det er fortsatt eieren av kontoen som mister byer fordi h*n ikke er online og tar vare på den. At glitter setter sin på sletting med en gang hun innser at slaget for alvor er tapt får være hennes sak, men takket være TW-stats og at det tar noen dager å få den slettet kan hun ikke snike seg unna så lett.

Ville bare poengtere at det ble adlet litt vel mye etter offentliggjøringen av at hun ga seg.

Det er feigt å oppløse stammen når man ser at slaget er tapt, samme hva grunnene måtte være utover hardt press ingame. Når dere i tillegg er så arrogante at dere mener statistikkene bare skal gjelde mens dere var online blir hele krangelen her for dum. Statistikkene taler sitt tydelige språk, selv om dere prøver å snike dere unna og redde ansikt ved å forsvinne inn i diverse noobstammer eller gå grå.

Jeg hadde ingen hertugrettigheter, eller muligheten til å stoppe folk fra å forlate Elite. Jeg skal gå grå nu, men føler ikke jeg må det for å gjemme meg for hverken deg eller noen andre av Elite sine fiender. Dere vant krigen. Det har flere av oss sagt, og sjelden klager alle på at de var offline... Jeg driter i hvor mange byer du kan ta fra meg, jeg vet jeg kan ta dem tilbake eller adle 10 stk ett annet sted.

Og det blir bare idiotisk når dere velger å spamme ned tråden, på tross av at Shanks ber om å få den spammen i innboksen slik at resten av forumbrukerne gidder å lese her. Jeg vil tro det er veldig få som egentlig bryr seg om å lese den evinnelige kranglinga deres, som i denne tråden blir spam. Shanks har bedt om å få alle forslag til forbedringer på PM for å olde tråden ren, hvis dere ikke stoler på/mener at han lager denne oppsummerende statistikken på likt grunnlag får dere heller lage en egen tråd om det. Der kan dere presentere den riktige sannheten for V2, så kan vi få presentere vår versjon her. Så slipper vi å lese 40 sider med spam mellom hver eneste interesang post! :mad:

Så du mener jeg ikke skal få poste disse to postene om glitter sine tap, fordi det er spam, irrelevant og kunne vært sendt til shanks på pm?

Spam kan forresten klages inn til en moderator om du føler for å påpeke det for dem. Tenkte jeg skulle si det slik at ikke alle nevner spam og spammer ned tråden.
 

brann2006

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
13
@ Shanks, å lese dine innlegg er det samme som å lese en elendig klisje. og yeah, eet sucks.
 

DeletedUser

Guest
å lese de lame postene dine er som å se på teletubbys!..
 

Hunter

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
0
Kan ikke Elite lage sin egen oppsumering da :D så får vi se kor flinke dere er :cool:
 

Hansemann

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
9
moh

Hvis jeg var i Arica, som tross alt har vunnet statistikken over oss på en real måte, så ville jeg hatt min reèlle statistikk der.
Den som ville blitt respektert fra begge parter. For den er ikke mindre imponerende egentlig. For min del er den mye mer imponerende enn slik den er framstilt nå.

Det handler vel uansett mer om hva som fikk Elite (ifølge dere) til å gå ned, ikke hvem som karret til seg flest inaktive byer de siste dagene?

Er det jeg ikke skjønner.

Men dette er selvsagt opp til dere og jeg sliter med å bry meg.
 

kenn93x

Forumstjerne
Reaksjonspoeng
508
Syns det er greitt og få statestikk over hvem som leder i krigen, jeg. Syns dere at det er så plagsomt, så la være og les forumet her :). Selv om Elite er borte, er det litt naice og se hvem som har vunnet og tapt mest.
 

DeletedUser

Guest
De store taperne (fleste mistede byer til fienden, byer i minus)
12. Wynja: -56


Jeg vil heller velge å tolke min egen statistikk slik jeg foretrekker det. Du står fritt til å ignorere det, jeg vil bare vise hvordan harde fakta kan tolkes slik man ønsker:


Wynja vs hele stammen -Rome- (som er alliansens "representanter" mot meg siden dere andre er så langt unna):
Wynja: 168
-Rome-: 241
Forskjell: 73

Grattis, dere har adlet hele 73 byer mer fra meg enn jeg har adlet fra dere, hvor de aller aller fleste ble tatt etter jeg sluttet å deffe (I knowz, mitt valg)


Svaret til deg Wynja er at jeg vil oppdatere statistikkene over spillere som har vært i Elite frem til Elite går grå. Da først er krigen vunnet.
(min understrekning)

Siden vi inkluderer så fritt her så vil jeg også velge å ta med en spiller i -Rome- som jeg har adlet mye fra, men som på mystisk vis ble "inaktiv" og kicket etter å ha mistet endel byer mot meg:
Wynja: 209
-Rome- + Kaihi: 241
Forskjell: 32


*BIRKI sine tap er inkludert i Elite sine (tror jeg)

Når du så raust gir oss den tvilsomme æren for BIRKIs tapte byer (tror du) så velger jeg å gi alliansen (her representert av -rome-) æren for OIMs tap mot meg. OIM merget med -Rome-, for de som ikke husker dem. Nå gidder jeg bare telle med den spilleren jeg adlet mest fra, nemlig lllooo, siden spilleren er grå og stammen er oppløst, og alt derfor må telles manuelt:
Wynja: 250
-Rome- + Kaihi + lllooo: 241
Forskjell: 9


Plutselig går statsen i min favør! :eek:

Så skal jeg også være så frekk å bestemme tidsbegrensningen selv i tillegg. Jeg velger derfor å ikke regne med byer tatt etter Glitters avskjedsbrev i forum, siden det var da krigen var over for min del:
Wynja: 250
-Rome- + Kaihi + lllooo: 147
Forskjell: 103!!!


Så kan man jo lure på hvorvidt subjektiv tolkning og skjev fremstilling av harde fakta virkelig gir et riktig bilde av situasjonen, og kan regnes som en adekvat "oppsummering" av verdenskrigen...
 

DeletedUser

Guest
og JEG som ikke gikk med i Elite vant vel krigen mot -ROME- selv da -for jeg har adlet 12 byer av elvis, evilshit og RUAB og tapte vel 0 elelr 1? Så da vant egentlig Birki hele krigen mot -ROME- da i og med jeg var med i BIRKI ? eller hvordan var det man skulle tolke ting ?
 

DeletedUser

Guest
Så skal jeg også være så frekk å bestemme tidsbegrensningen selv i tillegg. Jeg velger derfor å ikke regne med byer tatt etter Glitters avskjedsbrev i forum, siden det var da krigen var over for min del:
Wynja: 250
-Rome- + Kaihi + lllooo: 147
Forskjell: 103!!!
Morsomt dette nye fenomenet her, at så fort man legger kontoen til sletting eller slutter, så stopper statistikkene. Vi adlet masse byer fra deg før glitters avskjedsbrev og vi hadde fortsatt å gjøre det selv om du slutta å forsvare deg.

Du har overall gjort en veldig bra jobb mot -Rome-, men du må vel innrømme at nå (hadde) har vi skikkelig overtaket på deg? Faktum er at kontoen din atm. blir adlet ned av oss og vi hadde en meget vellykket aksjon på deg.
 

DeletedUser

Guest
ja ja..ingen som bryr seg om mine innlegg -he he

-men som svar der på seneste så var jo Wynjas innlegg bare eksempler på hvordan man kan bruke statistikk og nok ikke tenk som et større diskusjonsunderlag enn det.
*Teskjed* ?
 

DeletedUser

Guest
Hehe..

Statistikk kan brukes om mye rart. Noen ganger ljuger den, men i Elites tilfelle gjør den denne gang ikke det. Det at spillere forsvinner ut av stammer, gjør ikke at man kan plusse på ekstra antall byer fordi man ikke likte at det skjedde. Det har tross alt skjedd mange ganger at Elite har kasta ut spillere vi har adlet også. Vi legger ikke inn adlingene derfra i tillegg til de vi tok når spilleren var i stammen.
 

DeletedUser

Guest
Morsomt dette nye fenomenet her, at så fort man legger kontoen til sletting eller slutter, så stopper statistikkene. Vi adlet masse byer fra deg før glitters avskjedsbrev og vi hadde fortsatt å gjøre det selv om du slutta å forsvare deg.

Du har overall gjort en veldig bra jobb mot -Rome-, men du må vel innrømme at nå (hadde) har vi skikkelig overtaket på deg? Faktum er at kontoen din atm. blir adlet ned av oss og vi hadde en meget vellykket aksjon på deg.

Jeg synes Edvards svar var så bra at jeg ikke ser noen grunn til å gjenta det.

Jeg vil bare innrømme at -Rome- virkelig gjorde en god jobb med angrepene mot meg! Selv om jeg ikke hadde hatt eksamen, men hatt allverdens tid til å nolife med angrepene, så ville jeg ha mistet mange byer. Og jeg ville slite (og slet, før jeg med tungt hjerte ble nødt til å konse på eksamen istedet) med rene kvantiteten på angrepene (opptil 2100 inc som alle kom i løpet av kort tid). Innen adelstogene begynte å strømme på så hadde jeg allerede sluttet å deffe, men jeg så at det stortsett var gode tog som jeg ville måtte bruke lang tid på å snipe. Og hva mer er så var forarbeidet glimrende også. Dere hadde sørget for at alle de mest aktive spillerne hadde adlingsbaser innen kort avstand fra mine byer, så dere kunne sende adelstog fra kort avstand når dere kom gjennom med nukes eller speidet en tom by.

Jeg har sittet kontovakt for så mange med heftige incs at jeg er rimelig god på både tagging og sniping og generelt det meste av det "tekniske" ved deffing, og jeg blir slett ikke avskrekket av 2100 inc. Men jeg har aldri før blitt angrepet på den måten selv, og aldri hatt ansvaret for en konto allerede fra begynnelsen av en offansiv (eller defansiv for min del :p ). Så jeg har vært svakere på det med å planlegge og organisere fra begynnelsen. Selv om jeg (på grunn av tidsklemma/prioriteringer og senere turbulens og "oppløsing" av Elite) ikke har gjennomført i praksis, så har jeg pratet med så mange proffe forsvarere og diskutert så mye om forsvarsstrategi og hvordan man organiserer en front, at jeg føler jeg har lært veldig mye. Så jeg vil benytte anledningen til å takke de aktive i -Rome- for den anledningen, og beklage at jeg ikke kunne gi dere en bedre fight. Jeg vil også takke de som tok seg tid til å lære meg, selv om jeg sviktet på gjennomføringen.

Så for en oppsummering:

All ære til -Rome-!
Det er dere som har gjort den beste jobben i "alliansen" slik jeg ser det, og da mener jeg ikke bare angrepene mot meg. Etter LAW og Elite er dere den stammen jeg respekterer mest, og som jeg synes viser best skillz, utholdenhet og generell Storhet.
 
Sist redigert av en moderator:

DeletedUser

Guest
Kontoen kaihi hører selvfølgelig inn under de Alliertes tap... Men spillere fra OIM er forlengst slettet, så her har jeg rett og slett ikke orket å ta dem med (de må telles manuelt).

Jeg skal selv sjekke din statistikk Wynja. Så blir iallefall den 100% korrekt. Og takk for at du viser denne tråden såpass interesse. Jeg er ikke ute etter, som du noe indirekte mener, å skryte opp Alliansen i skyene. Jeg har rett og slett bare postet litt kjapp statistikk.

Når det er sagt Wynja, så ser det ut som om du blir tatt ut.. Betyr dette at også du satt kontoen på slett nå? Jeg bare spør, slik at jeg vet når jeg skal slutte å registrere tapene dine. glitter har vel gjort det slik nå at når man offentlig sier at man har satt kontoen på slett, så kan ikke tapte byer lengre telles ;)
 
Sist redigert av en moderator:

DeletedUser

Guest
og JEG som ikke gikk med i Elite vant vel krigen mot -ROME- selv da -for jeg har adlet 12 byer av elvis, evilshit og RUAB og tapte vel 0 elelr 1? Så da vant egentlig Birki hele krigen mot -ROME- da i og med jeg var med i BIRKI ? eller hvordan var det man skulle tolke ting ?

Jeg skal svare deg! Dette er vel Tribal Wars? Så selv om du oppnår positive resultater mot fiendene, så vil jo alt være forgjeves mtp krigen om stammen din går under.

Det er jo selvfølgelig morsomt med gode resultater på et indivivduelt plan, og dette betyr vel at du i det minste ikke kommer til å sette kontoen din på slett :)
 

DeletedUser

Guest
Statestikk er morsomt :D

Side 1:
Tribes: AriCa NS OliCo -Rome- V-m-S K-m-S
Players:

Side 2:
Tribes:
Players:

Timeframe: For alltid

total erobringer:

Side 1: 54,383
Side 2: 0
Forskjell: 54,383

image.php


Totalt erobret av motsatt side:

Side 1: 0
Side 2: 0
Forskjell: 0

image.php


Poeng beregnet av den totale erobringen:

Side 1: 398,898,316
Side 2: 0
Forskjell: 398,898,316

image.php


Poeng beregnet av den totale erobringen av motsatt side:

Side 1: 0
Side 2: 0
Forskjell: 0

image.php
 

DeletedUser

Guest
kaihi hører selvfølgelig inn under de Alliertes tap... Men spillere fra OIM er forlengst slettet, så her har jeg rett og slett ikke orket å ta dem med.

Jeg skal selv sjekke DIN statistikk Wynja. Så blir iallefall den 100% korrekt. Og takk for at du viser denne tråden såpass interesse. Jeg er ikke ute etter, som du noe indirekte mener, å skryte opp Alliansen i skyene. Jeg har rett og slett bare postet litt kjapp statistikk.

Når det er sagt Wynja så ser det ut som om du blir tatt ut. Har du også satt kontoen på slett nå? Jeg bare spør, slik at jeg vet når jeg skal slutte å registrere tapene dine. glitter har vel gjort det slik nå at når man offentlig sier at man har satt kontoen på slett, så kan ikke tapte byer lengre telles ;)

-men som svar der på seneste så var jo Wynjas innlegg bare eksempler på hvordan man kan bruke statistikk og nok ikke tenk som et større diskusjonsunderlag enn det.
*Teskjed* ?

Haha.. Kjekt å legge ut en slik liste fire dager etter, liksom...
(...)
Beklager at jeg ikke skriver dette privat, men jeg mener at tidspunktet for å lage denne oppsummeringen har kommet og gått for lenge siden. Det er rett og slett for sent.

Mitt og Edvards sitater er igrunn hovedpoengene mine angående denne tråden.
Jeg har sluttet ja. Litt skuffa over at det tydeligvis ikke er åpenbart :eek:
Har ikke satt kontoen til sletting enda, da jeg bruker den til kommunikasjon. Og så sendte jeg noen angrep på Radamanthys her en dag, men angrepene mot min konto har jeg ikke gjort noe med nei, og kommer heller ikke til å gjøre det med mindre jeg kjeder meg og det kommer et tog i passende avstand og med tropper nær nok til å snipe. Men i såfall er det en unntakshendelse. -Rome- bør ha merket dette for lenge siden.

Tell tapene mine slik du vil. Jeg har kommet med mine poenger. Det er opp til deg og de som leser, hva dere gjør utav dem.
 

DeletedUser

Guest
Wynja i verdenskrigen

+ angrep

+168 -Rome-
+8 OIM (etter sommeren)

- forsvar

-245 -Rome-
-1 OIM (etter sommeren)

Resultat:
+176
-246

= 70 byer i tap i den store verdenskrigen

Edit: Er du enig i denne statistikken Wynja?

Edit2: Jeg var visst for snill mot deg i den opprinnelige oppsummeringa...
 
Sist redigert av en moderator:
Topp