Den store verdenskrigen

Status
Stengt for ytterligere svar.

DeletedUser

Guest
Men "hjernevasket" mente jeg har du har falt for det glitter står for og mener i denne verdenen (og ellers i TW). Så jeg mener fremdeles du er hjernevasket. Men ikke dum.

Akkurat som alle AriCa medlemmene er hjernevasket av hva du står og mener for i denne verdenen(og ellers i TW). Alle de er også hjernevasket, men ikke dumme. :)

Blir helt det samme og si det slik Shanks, å si at Glitter hjernevasker folk på et spill, vil jeg kalle en veldig lite gjennomtenkt påstand. Hvis du skal først komme med person fornærmelser, tenk gjennom dem på forhånd. Blir for dumt hvis en bare skal logge inn på et forum, og kalle alle og en hver hjernevasket, bare pga. de har tillitt til hva lederen i fiendestammen gjør/står for. Slik som alle AriCa medlemmer har tillitt til deg, har alle Elite medlemmene tillitt til AriCa.

Please, tenk før du skriver.
 

DeletedUser

Guest
E... Her sto det mye rart og leser det senere, men en ting må jeg si Shanks:
Du påstår at du selv alltid er ærlig?! Greit nok.
Du påstår at du alltid legger deg flat?! Greit nok.
Du påstår at Sir Pio ikke er noen av tingene over?! Greit nok.
Men så kommer du med den påstanden om at Sir Pio er prikk lik deg! IKKE greit nok, for da lyver du om flere av tingene over! :cool:
 

DeletedUser

Guest
Akkurat som alle AriCa medlemmene er hjernevasket av hva du står og mener for i denne verdenen(og ellers i TW). Alle de er også hjernevasket, men ikke dumme. :)

Jeg forklarte hva jeg mente med ordet "hjernevasket" iallefall. Men ikke at Elite er som en sekt og lederen er glitter. Sier bare at mange tar til seg det glitter sier uten å være kritisk til det. Selvfølgelig er hun en overbevisende person, og hun sier mye bra altså. Men man kan ikke støtte henne i absolutt alt. Altså 100% enighet med henne. Slik virker det her, og det ligner mer på "hjernevasking" fra glitters side. Nå må jeg må legge til at dette er på et mildt plan. Dette er bare et spill, så hjernevasket på ordentlig tror jeg ingen er.

Når det gjelder meg, så er det mange som er uenige med meg og det jeg står for. Dessuten er det ikke bra for AriCa som stamme at jeg alltid skal krangle på alt. Det var også grunnen til at jeg trakk meg som leder for AriCa i månedskiftet juni/juli. I starten var jeg rett og slett kjempelei av at alt skulle dreie seg om Elite her (etter Yamatos fall). Derfor opprettet jeg en forumbruker her, slik at jeg kunne vise verden 2 at det også finnes en annen sterk stemme. Dessverre har dette blitt til en evig krangel i forumet, og andre stammer slipper lite til.

Blir helt det samme og si det slik Shanks, å si at Glitter hjernevasker folk på et spill, vil jeg kalle en veldig lite gjennomtenkt påstand. Hvis du skal først komme med person fornærmelser, tenk gjennom dem på forhånd. Blir for dumt hvis en bare skal logge inn på et forum, og kalle alle og en hver hjernevasket, bare pga. de har tillitt til hva lederen i fiendestammen gjør/står for. Slik som alle AriCa medlemmer har tillitt til deg, har alle Elite medlemmene tillitt til AriCa.

Please, tenk før du skriver.

Den var lite gjennomtenkt pga at jeg ikke la så mye i akkurat den påstanden om hjernevasking. Mener ikke, som nevnt tidligere, at Elite er en sekt med glitter som leder. Men mener at det er litt spesielt at man støtter henne i alt hun mener - ukritisk. Men dette kan vel også kalles lojalitet til henne. Og det er jo positivt - for henne. Men det er verdt å merke seg at det bare er død fisk som følger strømmen.

Dette er ikke en PERSONfornærmelse. Jeg snakker om glitter som forumbruker og leder i Elite. Jeg vet ikke engang hvem glitter er i virkeligheten. Hvis du ikke klarer dette skillet, så klarer du jo ikke skille spillet fra den virkelige verdenen. Jeg blir veldig provosert over at du ikke klarer å se at dette ikke er en personfornærmelse, og at du skriver at jeg faktisk fornærmer glitter som person.


Og Trym... Når du skriver som følger:
Trym skrev:
Please, tenk før du skriver.
Så faller du for din egen sak. Dette kan jo tolkes som om jeg er dum og at jeg pga begrenset mental kapasitet faktisk må tenke lengre enn andre før jeg poster.

Så du kan jo begynne med å rapportere deg selv først om du har planer om å rapportere andre. Dessuten er dette bare et spill, så at du skriver som du gjør, det tåler jeg. Jeg vet mine egne fordeler og begrensninger.
 
Sist redigert av en moderator:

DeletedUser

Guest
E... Her sto det mye rart og leser det senere, men en ting må jeg si Shanks:
Du påstår at du selv alltid er ærlig?! Greit nok.
Du påstår at du alltid legger deg flat?! Greit nok.
Du påstår at Sir Pio ikke er noen av tingene over?! Greit nok.
Men så kommer du med den påstanden om at Sir Pio er prikk lik deg! IKKE greit nok, for da lyver du om flere av tingene over! :cool:

Kanskje du burde lese over innleggene før du poster dette..? Jeg sammenligner Sir Pio og meg når det gjelder måten vi diskuterer på akkurat nå. Ingen av oss gir seg, og vi begge har vår erfaring fra hver vår kant, og evner ikke fullstendig å se på hverandre ut fra den andres utgangspunkt. Men jeg innrømmer akkurat det, noe igjen bidrar til at vi ikke er så lik allikvel.
 
Sist redigert av en moderator:

DeletedUser

Guest
Bah, this is getting OLD, shanks.

Skal du virkelig gå gjennom hele listen over latterlig gjennomsikte måter å sverte meg på? Du har jo allerede bestemt at det er passende å sammenlikne meg og stammen min med nazi-tyskland. Så, forrige uke var jeg en diktator, og nå har jeg altså en fatastisk evne til å hjernevaske (men ikke i sekt da, woho). Jeg visste ikke at du var så tom for vanvittige påstander at du måtte ty til dette. Kan du ikke bare joine 12-åringene som allerede kaller meg Hitler - and yell it from the rooftops?

Du måtte gi deg på at jeg var diktator, så hvordan har du tenkt å kunne argumentere for at jeg hjernevasker noen? Jeg håper for din del at du velger å tenke deg om en gang til før du poster en slik påstand om meg igjen. Det er greit du prøver å fornærme folk så indirekte som mulig, men helt ærlig; Påstår du virkelig at ei jente på 22 år kan hjernevaske intelligente kvinner og menn helt opp i 40årene ved bruk av et tastatur? Neh, spar meg.

Det er faktisk fult mulig for folk å ha tilitt til andre, i dette tilfellet meg, uten at de trenger å være hjernevasket av den grunn. At noe annet skulle være tilfellet er hentet fra din en fantasi, eller ledelses filosofi. Kanskje til og med egne erfaringer fra AriCa? Og du vet, fordi om du føler du må "hjernevaske" medlemmer for at de skal være lojale, så trenger ikke alle andre være enig i det.

Og bare så jeg har sagt det tydeligst mulig; Fordi om folk er medlem av Elite kan de tenke selv.
 

DeletedUser

Guest
Jeg forklarte hva jeg mente med ordet "hjernevasket" iallefall. Men ikke at Elite er som en sekt og lederen er glitter. Sier bare at mange tar til seg det glitter sier uten å være kritisk til det. Selvfølgelig er hun en overbevisende person, og hun sier mye bra altså. Men man kan ikke støtte henne i absolutt alt. Altså 100% enighet med henne. Slik virker det her, og det ligner mer på "hjernevasking" fra glitters side. Nå må jeg må legge til at dette er på et mildt plan. Dette er bare et spill, så hjernevasket på ordentlig tror jeg ingen er.

Selvfølgelig hører folk på sin leder i et nettspill. Man kan være uenig, og da sier man ifra, men hva er jobben til en leder av en stamme da? Jo, nemlig, at en ikke skal få andre til å være uenige i lederens utspill. Med dette mener jeg at en skal tenke gjennom hva en skriver, basert på hva medlemmene mener, slik at en ikke skal få de mot seg med artige utspill. Og at du våger å påstå at Glitter hjernevasker medlemmene i Elite er latterlig, har selv vært medlem i Elite og har vært veldig uenig i det hun mener, og veldig enig. Så.. ;)


Når det gjelder meg, så er det mange som er uenige med meg og det jeg står for. Dessuten er det ikke bra for AriCa som stamme at jeg alltid skal krangle på alt. Det var også grunnen til at jeg trakk meg som leder for AriCa i månedskiftet juni/juli. I starten var jeg rett og slett kjempelei av at alt skulle dreie seg om Elite her (etter Yamatos fall). Derfor opprettet jeg en forumbruker her, slik at jeg kunne vise verden 2 at det også finnes en annen sterk stemme. Dessverre har dette blitt til en evig krangel i forumet, og andre stammer slipper lite til.

Det er sant Shanks, at du har vært en slik "hissig" men også god propaganda fører, har fått folk mot dere og for dere. Det kan tolkes negativt, og det kan tolkes positivt, alt etter hva en selv mener. Grunnen til at alt skulle dreie seg om Elite, var vel pga. det meste dreide seg om Elite, hva Elite gjorde osv. Var jo ingen andre stammer som turte eller maktet å komme med god nok propaganda som kunne legges ut på forumet. Sant som du sier, AriCa er blitt en sterk stamme her i v2. Men som du også sier, dreier alt seg om Elite og AriCa... Så om du har fått gjort så mye ut av det du egentlig ville(få til snakk om andre stammer) har vel feilet, iallefall i en liten grad. Det er jo stammer som har meldt seg inn, slik som -Rome- og BIRKI(som nå er oppløst), men det er få stammer som snakker her på forumet. Så nå dreier alt jeg om Elite og AriCa, istedet for bare Elite.. Dette kan tolkes forskjellig det å.

Den var lite gjennomtenkt pga at jeg ikke la så mye i akkurat den påstanden om hjernevasking. Mener ikke, som nevnt tidligere, at Elite er en sekt med glitter som leder. Men mener at det er litt spesielt at man støtter henne i alt hun mener - ukritisk. Men dette kan vel også kalles lojalitet til henne. Og det er jo positivt - for henne. Men det er verdt å merke seg at det bare er død fisk som følger strømmen.

Hehe, artig du sier dette! :) Jeg tror ikke jeg har sett at noen AriCa medlemmer heller har rakket ned på deg på forumet? Så, alle er ukritiske i AriCa og? Så alle bare følger strømmen der og? Dette kan jo også kalles lojalitet til deg.

Dette er ikke en PERSONfornærmelse. Jeg snakker om glitter som forumbruker og leder i Elite. Jeg vet ikke engang hvem glitter er i virkeligheten. Hvis du ikke klarer dette skillet, så klarer du jo ikke skille spillet fra den virkelige verdenen. Jeg blir veldig provosert over at du ikke klarer å se at dette ikke er en personfornærmelse, og at du skriver at jeg faktisk fornærmer glitter som person.

Tja, du sier jo at hun hjernevasker alle medlemmene i Elite, jeg vil kalle det en fornærmelse jeg. Ville ikke du?



Så faller du for din egen sak. Dette kan jo tolkes som om jeg er dum og at jeg pga begrenset mental kapasitet faktisk må tenke lengre enn andre før jeg poster.

Så du kan jo begynne med å rapportere deg selv først om du har planer om å rapportere andre. Dessuten er dette bare et spill, så at du skriver som du gjør, det tåler jeg. Jeg vet mine egne fordeler og begrensninger.

Det kan også tolkes som om jeg er dum, som trosser dine meninger enda de er riktige for noen ? :) Så alt det en skriver her inne kan tolkes forskjellig.
Det du skriver kan også tolkes forskjellig, du er flink til å skjule dine fornærmelser. "Jeg vet mine gne fordeler og begrensninger". Det kan tolkes som at jeg er dum ;) Alt etter hva en selv mener.
 

DeletedUser

Guest
Glitter tvingte meg til å joine Elite. Hun sa hun kom til å slette kontoen min om jeg ikke ville spille på hennes side. Ja, så kom hun til å si ifra til mamman min at jeg hadde vært slem!
 

andersmann

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
1
Glitter tvingte meg til å joine Elite. Hun sa hun kom til å slette kontoen min om jeg ikke ville spille på hennes side. Ja, så kom hun til å si ifra til mamman min at jeg hadde vært slem!

:O brukte hu det trikset igjen? D:
Hu sa at om jeg går ut, så vil de ta byene mine :(
 

DeletedUser

Guest
for å være litt saklig igjen, så kan jeg jo poste dette;

Adelsvinnere siste uka.
Rang Spiller Erobret
1 chrk1 89
2 Kracked 65
3 TGB13 48
4 Thebigbang 48

5 mimma 44

Bold er, selvsagt, Elite ;)
 

DeletedUser

Guest
Gråbyadling, det er sånt jeg holder på med det! Kjipt av ELITE å synke ned på mitt nivå. :p
 

DeletedUser

Guest
for å være litt saklig igjen, så kan jeg jo poste dette;

Adelsvinnere siste uka.
Rang Spiller Erobret
1 chrk1 89
2 Kracked 65
3 TGB13 48
4 Thebigbang 48

5 mimma 44

Bold er, selvsagt, Elite ;)

Adelstapere siste uka:
1 heralf 129
2 Legend Of Masters 121
3 Murmel 62
4 orcofpain 54
5 chrk1 52
6 gurimalla 36


Bold er, selvsagt, Elite. ;)
 

DeletedUser

Guest
Adelstapere siste uka:
1 heralf 129 = Egentlig -rome- !
2 Legend Of Masters 121
3 Murmel 62
4 orcofpain 54
5 chrk1 52
6 gurimalla 36


Bold er, selvsagt, Elite. ;)

Ja nå, ja! du la vist til to spillere som ikke har hvert i Elite på lang tid... Nok en gang løgner fra alliansens side?! :p
 

DeletedUser

Guest
Siden dette er siste ukes statistikker så er det naturlig å ha med de som har vært i Elite den siste uka... :)
 
Sist redigert av en moderator:

DeletedUser

Guest
Bah, this is getting OLD, shanks.

Skal du virkelig gå gjennom hele listen over latterlig gjennomsikte måter å sverte meg på? Du har jo allerede bestemt at det er passende å sammenlikne meg og stammen min med nazi-tyskland. Så, forrige uke var jeg en diktator, og nå har jeg altså en fatastisk evne til å hjernevaske (men ikke i sekt da, woho). Jeg visste ikke at du var så tom for vanvittige påstander at du måtte ty til dette. Kan du ikke bare joine 12-åringene som allerede kaller meg Hitler - and yell it from the rooftops?

Ja, det er gammelt nytt. Dette er da et propagandaforum. Så et naturlig mål skal vel være å sverte motstanderen og fremheve sin egen side. Jeg sier ikke at jeg lykkes så godt med dette, men du kan ikke klandre meg fra å forsøke.

Nazi-Tyskland og Hitler er jo ikke dumme sammenligninger med Elite og glitter. Dessuten ligner jo nicket ditt litt på mannen fra Østerrike.. Adolf Glitter :p

At jeg valgte å poste ordet "hjernevaske" var dumt, da jeg vet at du ikke holder på med slikt. Men manipulering, det holder du absolutt på med. Noen faller for dette, andre ikke.


Du måtte gi deg på at jeg var diktator, så hvordan har du tenkt å kunne argumentere for at jeg hjernevasker noen? Jeg håper for din del at du velger å tenke deg om en gang til før du poster en slik påstand om meg igjen. Det er greit du prøver å fornærme folk så indirekte som mulig, men helt ærlig; Påstår du virkelig at ei jente på 22 år kan hjernevaske intelligente kvinner og menn helt opp i 40årene ved bruk av et tastatur? Neh, spar meg.

Dette er ikke indirekte fornærmelser. Det er direkte på deg som spiller og forumbruker. Dette er propaganda. Alder tror jeg ikke har så mye å si når vi sitter bak hver vår PC. Og det skrevne ordet har mye makt. Det bør du ikke undervurdere.

Det er faktisk fult mulig for folk å ha tilitt til andre, i dette tilfellet meg, uten at de trenger å være hjernevasket av den grunn. At noe annet skulle være tilfellet er hentet fra din en fantasi, eller ledelses filosofi. Kanskje til og med egne erfaringer fra AriCa? Og du vet, fordi om du føler du må "hjernevaske" medlemmer for at de skal være lojale, så trenger ikke alle andre være enig i det.

Og bare så jeg har sagt det tydeligst mulig; Fordi om folk er medlem av Elite kan de tenke selv.

Ja, det er fullt mulig å ha tillit til andre uten at de er hjernevasket. Og jeg vet, som sagt litt lengre opp, at du ikke hjernevasker noen. Har forandret det til manipulering nå :) Hehe, så nå mener jeg du er manipulativ. Og jeg skjønner ikke hvorfor du først kritiserer meg for dette, for så å bruke samme våpen mot meg. Blir ikke det litt hyklerisk fra din side?

Nei, jeg har ikke behov for manipulasjon. Jeg er ikke leder lengre i AriCa. Begynner å bli noen måneder siden jeg var det. Men medlemmene i AriCa er her av fri vilje, og alle vet at de kan kle av seg kattepelsen og forlate oss om de vil - når de vil.

Ikke for å fornærme deg, Trym, så orker jeg ikke bruke noe særlig tid på din post. Den ligner litt på glitter sin, men dere tenker sikkert veeeldig likt ;)

Trym skrev:
Tja, du sier jo at hun hjernevasker alle medlemmene i Elite, jeg vil kalle det en fornærmelse jeg. Ville ikke du?

Ja, det var en fornærmelse. Men den var ikke myntet på personen bak nicket glitter, men direkte på glitter som leder i Elite, aktiv forumbruker og bedreviter.
 
Sist redigert av en moderator:

andersmann

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
1
Nei, jeg har ikke behov for manipulasjon. Jeg er ikke leder lengre i AriCa. Begynner å bli noen måneder siden jeg var det. Men medlemmene i AriCa er her av fri vilje, og alle vet at de kan kle av seg kattepelsen og forlate oss om de vil - når de vil.

Såå, de i Elite har ikke lov til å forlate stammen? Virker som det er det du prøver å få fram. Tror du virkelig ikke at vi i Elite også er der av fri vilje? Finn en person som har sagt at han/hun ikke har kunnet forlate stammen pga frykt/diverse andre grunner.
 

DeletedUser

Guest
Såå, de i Elite har ikke lov til å forlate stammen? Virker som det er det du prøver å få fram. Tror du virkelig ikke at vi i Elite også er der av fri vilje? Finn en person som har sagt at han/hun ikke har kunnet forlate stammen pga frykt/diverse andre grunner.

Shanks har visst ikke skjønt at over 90% av alle som er i en stamme er der av fri vilje...
 

DeletedUser

Guest
Såå, de i Elite har ikke lov til å forlate stammen? Virker som det er det du prøver å få fram. Tror du virkelig ikke at vi i Elite også er der av fri vilje? Finn en person som har sagt at han/hun ikke har kunnet forlate stammen pga frykt/diverse andre grunner.

Nei, jeg snakker kun for AriCa. Du tror jo at hver gang jeg åpner munnen, så er det kritikk mot Elite.


Luxury skrev:
Shanks har visst ikke skjønt at over 90% av alle som er i en stamme er der av fri vilje...

Jeg nevnte ingenting om hvordan medlemmene i Elite har det eller om de er der på fri vilje eller ikke.
 

knallis

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
18
noen ganger synes jeg det som Shanks skriver har noe for seg. andre ganger er det bare tull på den mannen. dette er en slik gang.
Shanks kan jo ikke seriøst rakke ned på Glitter, for at hun bruker metoder som han benytter selv?
enten man liker det eller ikke så er manipulasjon et virkemiddel som alle spillererne til en viss grad benytter seg av. og påstå noe annet blir litt for dumt.
så denne propagandaen til Shanks skjønner jeg ikke så mye av. blir litt for mye kverulering av og til.
 
Status
Stengt for ytterligere svar.
Topp