TW Champion Diskusjonstråd (TW.no Beste spiller)

DeletedUser

Guest
Jeg tenkte mer på selve kampen Shining Wolf VS Geronimo. Og at det er mer imponerende å ha gjort det bra på v3 enn v8, da v8 var enveiskjøring av 3.14 for det meste.
 

DeletedUser

Guest
Jeg tenkte mer på selve kampen Shining Wolf VS Geronimo. Og at det er mer imponerende å ha gjort det bra på v3 enn v8, da v8 var enveiskjøring av 3.14 for det meste.

var da ikke enveiskjøring i starten der nei,da vi både hadd TSFS og WD mot oss, med mange gode spiller ,så og kom her og si de ja,den kan du dra lengre på landet med..
 

DeletedUser

Guest
Jeg tenkte mer på selve kampen Shining Wolf VS Geronimo. Og at det er mer imponerende å ha gjort det bra på v3 enn v8, da v8 var enveiskjøring av 3.14 for det meste.

På sitt aller beste var Geronimo landets beste spiller offensivt. Så effektiv og klok spiller som han vokser ikke på trær. Vi var en stamme på 22 stykker og hadde en familiestamme med tilsvarende 200 spillere mot oss. Likevel gjorde Geronimo stort sett som han ville. Aaaah, det var tider. Interessant og mer utfordrende å spille i en underdog stamme fremfor en stor pre-made. Vil man ha det sadistisk vanskelig, så er det bare å kjøre på med fakenick og spille solo :)
 

TrAnxZ

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
297
Hva tar folk utgangspunkt i egentlig: at en møtes midgame? Lategame? I oppstartsfasen?

Hvor man møtes, har så utrolig mye å si på utfallet.
 

Slumpi

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
181
Vet at det varierer veldig fra person til person hva de stemmer på. Noen stemmer på den de liker best, noen stemmer på den med kulest navn, eller rett og slett den som er best (som det burde vært).

Når det gjelder situasjon IG, tar jeg utgangspunkt fra at spillerne møtes midgame med helt like forutsetninger. Like stor konto med like mye tropper. Hvor mye grunnlag jeg har for stemmen min varierer fra erfaring til rykter...
 

DeletedUser

Guest
Hovedsaklig baserer jeg min stemme på generelt spill.
Men i tvil, går jeg, som Slumpi, på midgame.
 

kenn93x

Forumstjerne
Reaksjonspoeng
508
Når jeg vurderer personene som er linet opp, så tar jeg utgangspunkt i hva jeg selv vet om de, og vurderer deretter hvem som er den mest komplette spilleren. Altså, hvordan en person er som stammemedlem, samarbeidsvilje, forståelse, effektivitet, produktivitet, tekniske triks in-game (sniping, cancel-snipe, timing, strategisk adling, tilpasser seg situasjonen) etc. Dvs at jeg summerer opp start til end-fase av spillet, og på det grunnlaget gir jeg en stemme. Akkurat kommentarene til hvorfor jeg velger som jeg gjør nå så tidlig legger jeg ikke så mye vekt på, da det er uhorvelig mange stemmer som skal ut.

Som de to siste nevnte, mid-game, så stiller jeg meg altså uenig til akkurat det. Bare den mest komplette spilleren som håndterer de fleste/alle situasjoner/faser på en god/over middels måte, og på samme tid ikke oppfører seg som en tilbakestående, overlegen idiot, fortjener og vinne denne konkurransen, selv om jeg tror den er bærer et stort preg av popularitet. Det meste blir jo "synsing", da ikke alle kan kjenne alle, men et artig tiltak for mer aktivitet er det jo..


EDIT: Det finnes ingen fasit på hva folk skal benytte som grunnlag/mal til og finne den beste spilleren, så ingenting er feil/riktig i den forstand. Folk får stemme som de selv ønsker, selv om de da tar utgangspunkt i enten popularitet eller "hvem de tror vinner". :warrior:
 
Sist redigert:

mr and mrs smith

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
0
Veldig enig i det du skriver der kenn93x. Det er mange faceter i det og krone en spiller. Selv den dyktigste kan få et ugreit utgangspunkt.
Hvalen, er i mine øyne den spilleren som har kommet sterkest tilbake på V14, blandt annet.
Tidsfaktoren kan også spille inn på hvordan man spiller og tilpasser seg.

Skal man krone 1 spiller som TWs beste spiller, så må man kjøre en Speed opplegg, med flere runder på lik linje som sjakk spillerne.
Da kan gjenomsnittet av eksempelvis 20 runder bli vekt tellende.

Et utvalg av spillere på et gitt tidsrom, innefor en tidsramme på eksempelvis 3 månder. Hvor det avholdes 20 speedrunder på 36 timer. Si for eksempel i helgene, hvor de aller fleste kan avse 1,5 døgn til nonstopp speed gaming.
Da først vil jeg tro at man kan få en grei vurdering av skills og prioriteringer.
 

Clayzer

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
155
Skal man krone 1 spiller som TWs beste spiller, så må man kjøre en Speed opplegg, med flere runder på lik linje som sjakk spillerne.
Da kan gjenomsnittet av eksempelvis 20 runder bli vekt tellende.

Et utvalg av spillere på et gitt tidsrom, innefor en tidsramme på eksempelvis 3 månder. Hvor det avholdes 20 speedrunder på 36 timer. Si for eksempel i helgene, hvor de aller fleste kan avse 1,5 døgn til nonstopp speed gaming.
Da først vil jeg tro at man kan få en grei vurdering av skills og prioriteringer.

Er ikke helt enig med deg der, da det er flere spillere her inne som har spilt mye speed og har en del erfaring og gå på, og andre som ikke har prøvd det i det hele tatt. Og spille speed kontra en vanlig verden er to helt forskjellige ting. Det er ikke bare bare og venne seg til speed hastigheten.
 
Sist redigert:

Ruby0444

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
193
Det er bra taper å stemme på seg selv da!

Jeg er klar over at jeg selv kan leke overlegen til tider, så snakker ikke om meg selv her, men sånn generelt så syns jeg alle med respekt for seg selv skal stemme på seg selv. Skal man kjempe om å være Norges beste spiller må man tro det selv også! Man blir ikke best med å ikke være fornøyd med seg selv og ha troen oppe.

Er stor forskjell på å si at man er bedre enn en annen, enn å like sitt eget profilbilde på face. Liker man sitt eget bilde, er man som du sier "taper". En vinner ville derimot stemt på seg selv for å vinne en konkurranse! Han ville også vært en "taper" som ikke gir seg, som fører til at han kommer ut av det som vinneren.

Jeg stemte på meg selv og er stolt av det!
 

DeletedUser

Guest
dg44

7 (dg44)Valkyrie VS Redswan
Jeg stemmer på meg selv av en grunn, og det er av hva andre har kommentert, deriblant Kenneth, der han sier at Robert ikke er spessielt teknisk av seg og er en lat farmer, skal man kunne komme godt i gang og holde utover i spillet, så må man farme jevnt og trutt, vet lite om Robert sin utholdenhet, men jeg vet at det ville ha blitt en rå kamp, men jeg tror farming og planlegging er avgjørende faktorer i en slik kamp.


Du ville aldri ha vunnet mot Robert,la meg spørre deg,har du tatt ten konto på 1.plass selv?

Robert har gjort de.

Robert er rå,jeg ville nok tro du kunne ha holdt ut en uke eller 2 før du er borte.


Så den må du dra lengre på landet med!
 

X O C O X

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
230
Jeg er klar over at jeg selv kan leke overlegen til tider, så snakker ikke om meg selv her, men sånn generelt så syns jeg alle med respekt for seg selv skal stemme på seg selv. Skal man kjempe om å være Norges beste spiller må man tro det selv også! Man blir ikke best med å ikke være fornøyd med seg selv og ha troen oppe.

Er stor forskjell på å si at man er bedre enn en annen, enn å like sitt eget profilbilde på face. Liker man sitt eget bilde, er man som du sier "taper". En vinner ville derimot stemt på seg selv for å vinne en konkurranse! Han ville også vært en "taper" som ikke gir seg, som fører til at han kommer ut av det som vinneren.

Jeg stemte på meg selv og er stolt av det!

Det går da fint an å ha troen på seg selv uten å bruke stemmen sin? Jeg mener det er langt mer respektfullt ovenfor seg selv om man stemmer blankt og ikke minst ovenfor konkurrenten.

Jeg synes det burde vært en regel mot dette fra starten dog.
 

Dakapo

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
392
Jeg stemte opprinnelig blankt på meg selv, men så kom jeg på at jeg faktisk hadde vunnet om jeg hadde hatt tid til å spille. Ellers er jeg til en viss grad enig i hva du sier, men i sånne her saker tror jeg ikke en kan være beskjeden (drit i janteloven liksom) - om du mener at du hadde klart å ta noen så burde det være ok å si det også :)

Holdning og troa på seg selv er viktig.
 
Sist redigert:

dg44

Intervjuer V14
Reaksjonspoeng
308
dg44

7 (dg44)Valkyrie VS Redswan
Jeg stemmer på meg selv av en grunn, og det er av hva andre har kommentert, deriblant Kenneth, der han sier at Robert ikke er spessielt teknisk av seg og er en lat farmer, skal man kunne komme godt i gang og holde utover i spillet, så må man farme jevnt og trutt, vet lite om Robert sin utholdenhet, men jeg vet at det ville ha blitt en rå kamp, men jeg tror farming og planlegging er avgjørende faktorer i en slik kamp.


Du ville aldri ha vunnet mot Robert,la meg spørre deg,har du tatt ten konto på 1.plass selv?

Robert har gjort de.

Robert er rå,jeg ville nok tro du kunne ha holdt ut en uke eller 2 før du er borte.


Så den må du dra lengre på landet med!

Nå tok jeg utgangspunkt i om begge startet en startup. og Robert har selv sagt at det er hans svake punkt, det er villt forskjellige meninger om hvor man tar grunnlaget fra, om det er startup, midgame eller hvor det nå enn er. Jeg har heller aldri spillt mot Robert, bortsett fra v14, men der har han slutta.

Du snakker om Ranking Sondre, ja du har vunnet noen verdner, men jeg kan med hånda på hjerte si, at jeg hadde slått deg 10/10 ganger, i startup, midgame og endgame. Robert er en knall spiller, hadde jeg tatt ut ifra midgame hadde jeg svart blankt, fordi jeg ikke har nok kunnskaper om Robert sine egenskaper et stykke ut i spillet, selv om han gjorde det veldig godt på v12.

at jeg hadde kun holdt ut 1 uke eller 2, der tror jeg du må drømme. tror den kampen hadde blitt veldig langdryg om vi begge hadde spillt solo og har hatt god tid.. dvs ingen skole/jobb.
 

dg44

Intervjuer V14
Reaksjonspoeng
308
er ganske sikker på at jeg nominerte Casper/Spookie lenge før de andre på lista ble nominert :eek: har du oversett noe Roger?
 

DeletedUser

Guest
Veldig enig i det du skriver der kenn93x. Det er mange faceter i det og krone en spiller. Selv den dyktigste kan få et ugreit utgangspunkt.
Hvalen, er i mine øyne den spilleren som har kommet sterkest tilbake på V14, blandt annet.
Tidsfaktoren kan også spille inn på hvordan man spiller og tilpasser seg.

Skal man krone 1 spiller som TWs beste spiller, så må man kjøre en Speed opplegg, med flere runder på lik linje som sjakk spillerne.
Da kan gjenomsnittet av eksempelvis 20 runder bli vekt tellende.

Et utvalg av spillere på et gitt tidsrom, innefor en tidsramme på eksempelvis 3 månder. Hvor det avholdes 20 speedrunder på 36 timer. Si for eksempel i helgene, hvor de aller fleste kan avse 1,5 døgn til nonstopp speed gaming.
Da først vil jeg tro at man kan få en grei vurdering av skills og prioriteringer.

Speeds viser mye tw kunnskap, du har liten tid på å få gjort veldig mye. Så jeg syns det helt klart kunne vært ett alternativ.. Ta flere sett, og se hvem som presterer best i gjennomsnitt.

Men på en annen side så er det som sagt over, noen som har endel mer speed erfaring (som for eksempel meg), så kan også da bli litt urettferdig..
 
Topp