Verden 2 avsluttes!

Depend

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
1
Å uttrykke sin misnøye ved en sånn sak er ikke bare om å komme med nye ideer. Uten å helt satt meg skikkelig inn i det som allerede har blitt sagt, vil jeg si at jo flere som protesterer, jo større ser dere at det er.
Men dere har vel kanskje sett at noe må gjøres, derfor dere ber om forslag. Skal ikke si noe for sikkert. :)

Selv synes jeg verden skal fortsette som originalt. Altså ingen forandringer i det hele tatt.
 

DeletedUser

Guest
Flere forslag? Syntes det har kommet nok jeg. De forslagene som ev kommer, blir da litt forskjellige, men nesten like..

Men la nå teamet få tygget litt på dette og så gleder jeg meg til en ny annonsering :cool:
 

DeletedUser

Guest
Nå bør enkelte sette på bremsene og ta seg en laaang tur på en kort kai.

Ja det er kommet flere saklige innlegg her i tråden, og det jeg etterlyser er flere.
Dette gir oss i teamet noe å jobbe med, og vi skal se på saken denne uken.
Til dere som ikke klarer å lire av dere noe annet en surt oppgulp, dere ødelegger mere en hva dere skaper, og om dere mener å ha rettigheter på å ødelegge en debatt her inne med dette, så lest første linje en gang til.

Wellwell var vel første posten din som ødela ganske mye det du kaller en debatten. Vel, du kan jo lese første linja di om igjen,

Beklager hvis jeg var frekk nå.
 
Sist redigert av en moderator:

Vv0lv3r1n3

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
8
Debatt? En debatt involverer i de fleste tilfeller to eller flere parter. Her må jeg innrømme at det stort sett bare er én side.

Ikke si at de plutselig, nærme 15. desember sier "Neeeeeh, vi stenger ikke alikavel". Mange spillere vil spille mot en slutt 15. desember, og å plutselig fortsette kan bli skadelig mot accounten.
freesmiley.php

Innstillinger => Slett konto => Skriv inn passordet ditt og trykk Ok.

Hvis man ikke vil spille lengre trenger man ikke å ødelegge for de som fortsatt vil spille.

Men er enig i at det er grenser for hvor kort varsel det er fornuftig å gi.
 

DeletedUser

Guest
Ok... så er jeg flink til å drikke terpentin å pisse på bålet etterpå.
Jeg mente vel ikke å kritisere så hardt som enkelte oppfattet det, jeg skal ta kritikken for den.
Jeg mente bare at det er mere matnyttig å høre litt fra forskjellig hold hva hvær enkelt mener vi i Teamet burde gjøre i steden for å bruke mye tid og spalte plass på å fortelle oss hvor dumme vi er som har gjordt noe.
Sist jeg så under skjorta så oppdaget jeg til min store overaskelse at jeg også bare er et meneske, og den hyppigste årsaken til feil, er nettopp menesker.
Jeg har ikke sagt det før, men jeg kan gjenta det, Vi skal se på saken i løpet av uka, og resultatet vet vi først etter det.
 
Sist redigert av en moderator:

Vv0lv3r1n3

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
8
Nåja, siden jeg antar dere kommer til å diskutere dette i morgen, får jeg prøve å komme med nytt. Selv om som det har blitt pekt ut, så er det upraktisk å ha en utvikling i en diskusjon når det bare er en side som kommer med argumenter i noen særlig grad.

Et par scenarioer jeg ønsker å kommentere:
- Slutten på V2 blir innstilt, til for eksempel en stamme har 90 % av de aktive byene.
Spør du meg er dette den mest naturlige løsningen. Følger standarden fra .net, og det ser ut til å være den mest populære løsningen her på forumet.

- Det blir ikke gjort noen endringer, og V2 avsluttes 15 desember.
I så fall føler jeg vi fortjener en noe grundigere og gjennomtenkt begrunnelse enn vi har fått hittil.

- En ny avstemning på V2, denne gangen for å avgjøre hvordan/når/om V2 skal avsluttes.
Her er det to ting:
A) For det første så bør formuleringa av en slik avstemning være meget klar og tydelig ( i motsetning til både forum og IG reglene... ), slik at det ikke misforstås. Kanskje spesielt forskjellen på stengingen av en verden og avslutningen bør tydeliggjøres, da det ofte blir surr der.
B) Man bør huske på at de som i så fall stemmer for å avslutte V2 "tidlig" alltid har mulighetene til å slette kontoene sine for å slutte. Mens de som ønsker å fortsette å spille ikke har et akseptabelt alternativ for sitt ønske.


@Coca-Cola: :p

@Pio: Fint at du innrømmer at du dreit deg ut.
 

DeletedUser

Guest
Da har jeg et annet forslag; steng denne tråden inntil dere har en ny annonsering. Jeg tror ikke det er så mange andre alternativer enn de som har kommet som er verdt å drøfte. Om noen originale hoder klekker ut en annen masterplan, er det vel bare å sende en PM til en av dere moderatorer, vil jeg anta.
 

Vv0lv3r1n3

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
8
Åja, og jeg går selvfølgelig ut ifra at alle som skal diskutere denne saken i teamet har lest hele denne tråden, samt avstemningstråden som MD lagde. Med et åpent sinn. Alt annet ville jo vært absurd :)
 

PABben

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
23
Som noen av dere tydeligvis vet, så har vi møter hver tirsdag. Det er også grunnen til at vi ikke har kommet med mer info om saken; vi har rett og slett ikke tatt det opp enda.

Pio har et godt poeng der han sier følgende:
Jeg mente bare at det er mere matnyttig å høre litt fra forskjellig hold hva hvær enkelt mener vi i Teamet burde gjøre i steden for å bruke mye tid og spalte plass på å fortelle oss hvor dumme vi er som har gjordt noe.

Vi vil gjerne ha feedback fra brukere, men når du har postet en gang eller to, har vi skjønt poenget. Dersom du ikke har noe konstruktivt å komme med, kan du heller bruke energien din på å be andre komme med sitt synspunkt eller finne på noe konstruktivt å si.

Jeg har tidligere kommet med svar på hvorfor vi satte en avslutningsdato, men det ser ut til at de færreste ønsker å lese den setningen. Jeg kan gjerne gjenta den:

Det har vært flere spillere som ønsket å halvere prisen på gullmynter for å få mer liv i V2. Samtidig så har vi hatt inntrykk av at noen begynte å bli frustrerte fordi de ikke så noen ende på spillet Tribal Wars. Den eneste måten å kåre en vinner på, er å avslutte en verden.
Tanken bak å stenge en verden etter 3 måneder var basert på dette. Vi ville gjerne vise dere at det er mulig å vinne en verden. Det er mulig for en stamme å bli så overlegen at de ansees som vinnere og det samme gjelder spillere.
 

DeletedUser

Guest
Ok, Pabben.
Jeg har lest dette, og er sikker på at også andre har lest det. Men jeg er likevel uenig i at det er god nok grunn til å avslutte på den korte tidsfristen.
Noe annet er vel at det som nevnt av bl.a Soppy at det virker som det er bare de store som sier seg imot denne avslutningen, noe som igjen taler litt imot det du sier her;

Samtidig så har vi hatt inntrykk av at noen begynte å bli frustrerte fordi de ikke så noen ende på spillet Tribal Wars.

For det er vel de som er nærmest å vinne som taler mest imot dette også. Ergo faller dette argumentet effektiv bort, eller?

Men men, vi får se hva møtet deres beslutter.
God kveld ;)
 

Vv0lv3r1n3

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
8
Jeg har tidligere kommet med svar på hvorfor vi satte en avslutningsdato, men det ser ut til at de færreste ønsker å lese den setningen. Jeg kan gjerne gjenta den:

Det har vært flere spillere som ønsket å halvere prisen på gullmynter for å få mer liv i V2. Samtidig så har vi hatt inntrykk av at noen begynte å bli frustrerte fordi de ikke så noen ende på spillet Tribal Wars. Den eneste måten å kåre en vinner på, er å avslutte en verden.
Tanken bak å stenge en verden etter 3 måneder var basert på dette. Vi ville gjerne vise dere at det er mulig å vinne en verden. Det er mulig for en stamme å bli så overlegen at de ansees som vinnere og det samme gjelder spillere.

Det har tidligere kommet svar på dine svar som gjerne ikke har blitt besvar, blant annet her, her, her, her og her for din første begrunnelsen.

For det du siterer har det blant annet kommet svar her, her, her, her, her, her, her, her og senest her.

Beklager alle linkene, men jeg syns du virket litt patroniserende - noe som irriterte meg, så jeg tok kanskje litt av ;)
 

DeletedUser

Guest
Jeg har tidligere kommet med svar på hvorfor vi satte en avslutningsdato, men det ser ut til at de færreste ønsker å lese den setningen. Jeg kan gjerne gjenta den:

Det har vært flere spillere som ønsket å halvere prisen på gullmynter for å få mer liv i V2. Samtidig så har vi hatt inntrykk av at noen begynte å bli frustrerte fordi de ikke så noen ende på spillet Tribal Wars. Den eneste måten å kåre en vinner på, er å avslutte en verden.
Tanken bak å stenge en verden etter 3 måneder var basert på dette. Vi ville gjerne vise dere at det er mulig å vinne en verden. Det er mulig for en stamme å bli så overlegen at de ansees som vinnere og det samme gjelder spillere.

Joda, denj heller tynne begrunnelsa te teamet e læst men så absolutt ikke helt forstått. Du si her at dokker har "hatt inntrykk" av at det her e sannheta. Dokker basere en stenging av Verden 2 på indisia? Etter min mening burda en slik avgjørelse, som æ har sagt før, blitt tatt opp med spilleran på denj gjeldende verden, før det hadd blitt vedtatt.

Det lille men akk så viktige poenget mitt e fremdeles; konferer med spilleran før dokker gjør nokka såpass drastisk som innvolvere en hel verden, vær så snill. Da unngår vi slike tråda som ende opp i drittslenging og dårlig atmosfære. Det må gå ant å bruk høvve før man utføre visse ting. Så håpe æ at det meste bli ordna opp på møte som e i morra, for alles del :)
 

DeletedUser

Guest
Som noen av dere tydeligvis vet, så har vi møter hver tirsdag. Det er også grunnen til at vi ikke har kommet med mer info om saken; vi har rett og slett ikke tatt det opp enda.

Pio har et godt poeng der han sier følgende:


Vi vil gjerne ha feedback fra brukere, men når du har postet en gang eller to, har vi skjønt poenget. Dersom du ikke har noe konstruktivt å komme med, kan du heller bruke energien din på å be andre komme med sitt synspunkt eller finne på noe konstruktivt å si.

Jeg har tidligere kommet med svar på hvorfor vi satte en avslutningsdato, men det ser ut til at de færreste ønsker å lese den setningen. Jeg kan gjerne gjenta den:

Det har vært flere spillere som ønsket å halvere prisen på gullmynter for å få mer liv i V2. Samtidig så har vi hatt inntrykk av at noen begynte å bli frustrerte fordi de ikke så noen ende på spillet Tribal Wars. Den eneste måten å kåre en vinner på, er å avslutte en verden.
Tanken bak å stenge en verden etter 3 måneder var basert på dette. Vi ville gjerne vise dere at det er mulig å vinne en verden. Det er mulig for en stamme å bli så overlegen at de ansees som vinnere og det samme gjelder spillere.

Eneste grunnen til at dette har blitt slik er at TW har startet for mange verdener - enn det er medlemmer til å delta på de! Å ha 6 verdener i Norge er både uklokt og ulogisk. Skulle man virkelig stenge en verden, så steng verden 6, den har ødelagt for verden 1,2,3,4,5 når den startet for kort tid siden! Slik kan man gå tilbake verden for verden, og se hvordan verdene ødelegger for hverandre.
 

DeletedUser

Guest
Undersøkelse: Hva mener du skal skje med V2? - at denne ble stengt PROVOSERER meg! Her skulle jeg svare på noe, så var den stengt? Fordi noen klarte å spore av, så skulle man stenge en hel tråd, i stedet for å "banne" de skyldige spillerene. Så lenge man stenger en TRÅD og stenger ute mange gode meninger og supre yttringer, er det en særdeles god grunn for å "banne" spillere på da? Så her må TW ta seg selv i nakken å se saken for allmenheten, og ikke for sin egen vinning - om å holde snakket om stenging av verden 2 nede? Slik virker det ut for meg når slikt inntreffer!
 

DeletedUser

Guest
NEEEEIIII, ver så snill å trekk tilbake beslutninga om å avslutte V2!

No har eg vore inaktiv i nokre månader, men har så smått begynt å livne til igjen. Då var det direkte drepande for motivasjonen å få dette slengt rett i trynet. Eg var vekkreist med KV då denne undersøkelsen var, så den har eg dessverre aldri sett. Eg var også for sein med å svare på undersøkelsen her på forumet. Den tida eg spelte aktivt var eg omtrent aldri inne på dette forumet. Det var spelet som var viktigast, og difor meiner eg det blir feil når enkelte her inne seier at meiningane til alle spelarane kan tolkast ut frå forumet. No siktar eg sjølvsagt til enkelte spelarar i denne tråden, og ikkje til TW-teamet.

Det har vore gitt veldig mange gode grunnar for at spelet må få fortsette, så det har ingen hensikt at eg repeterer dette for TW-teamet. Eg forstår det også slik at dei følger godt med på denne tråden, og difor vil eg med dette forsikre meg om at dei også har min stemme i denne saken.

Eg har spelt ein del andre offline strategispel, og det beste er etter mi meining å sette eit konkret seiersmål i staden for tidsfrist, ta f.eks 90% verdensherredømme. Å spele Rise of Nations (eller Monopol for den saks skuld :p) med eit fast klokkeslett som slutt gir ingen seiersfølelse. I slike tilfeller har du faktisk ingen reelle mål å oppnå, og mykje av gleden over spelet er vekke.
 

DeletedUser

Guest
Undersøkelse: Hva mener du skal skje med V2? - at denne ble stengt PROVOSERER meg! Her skulle jeg svare på noe, så var den stengt? Fordi noen klarte å spore av, så skulle man stenge en hel tråd, i stedet for å "banne" de skyldige spillerene. Så lenge man stenger en TRÅD og stenger ute mange gode meninger og supre yttringer, er det en særdeles god grunn for å "banne" spillere på da? Så her må TW ta seg selv i nakken å se saken for allmenheten, og ikke for sin egen vinning - om å holde snakket om stenging av verden 2 nede? Slik virker det ut for meg når slikt inntreffer!

Helt enig! De fant jo en fin unnskyldning for å stenge den.. Kan dere ikke bare slette den fordi det var en skrivefeil i post nr 33, når dere først er igang?

Vil ikke krangle med teamet, sier bare mine meninger! Men teamet syns vel dette også bare er tull og vås..
 

paalodin

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
159
er det satt noe tidspunkt for dette???????? Halvering av gullmynter og stenging for nye spillere???
 

DeletedUser

Guest
Lurer på det samme. Akkurat nå mest av alt på selve tidspunktet for halvering av prisene. Skjer dette rett etter kl. 00:00?
 
Topp