Verden 2 avsluttes!

DeletedUser

Guest
Totalt unødvendig av deg Forcas og stenge tråden. Jeg er for, faktisk etter mye tenking, nedleggelsen av v2. Men når spillerne ikke får den responsen og de tilbakemeldingene dere som moderatore bør gi kan fustrasjonen og det at de faktisk blir oppgitt føre i slike tråder. Dere modererer, gjentar dere selv og unnviker å svare på de fleste utsagn fra spillerne her. Selv om jeg er i mot vil jeg at majoriteten i v2`s spillere skal avgjøre skjebnen. Ikke bare jeg som spiller her; det er flere som deler gleden over å spille på denne verdenen.

Svar fornufting PABben!

Jeg vil gjerne kommentere stengningen av den tråden som jeg skrev i selve tråden også. Det er fryktelig unødvendig og ha masse tråder liggende og slenge rundt på forumet om samme sak. Når denne tråden her blir lest av oss i teamet.

Den ble ikke stengt på et svakt grunnlag, det er du fullstendig klar over. Det holder med EN tråd om samme sak.

Tilslutt vil jeg si at det tar ikke bare noen dager å diskutere dette, ha is i magen.
 

Vv0lv3r1n3

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
8
Jeg vil gjerne kommentere stengningen av den tråden som jeg skrev i selve tråden også. Det er fryktelig unødvendig og ha masse tråder liggende og slenge rundt på forumet om samme sak. Når denne tråden her blir lest av oss i teamet.

Den ble ikke stengt på et svakt grunnlag, det er du fullstendig klar over. Det holder med EN tråd om samme sak.

Tilslutt vil jeg si at det tar ikke bare noen dager å diskutere dette, ha is i magen.

Men samtidig er det ganske frustrerende for de av oss som sitter her og ikke ser synlige tegn på at det blir gjort noe med denne avgjørelsen om å avslutte V2, som etter alt å dømme ikke var spesielt populær blant de av oss som spiller V2. Jeg antar det være noe mer om saken, da alle ønsker det som er best for spillerne.

Hvis vi fikk forklart de problemstillingene teamet sitter med ville det kanskje vært litt lettere for oss.
 

TrAnxZ

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
297
Jeg vil gjerne kommentere stengningen av den tråden som jeg skrev i selve tråden også. Det er fryktelig unødvendig og ha masse tråder liggende og slenge rundt på forumet om samme sak. Når denne tråden her blir lest av oss i teamet.

Den ble ikke stengt på et svakt grunnlag, det er du fullstendig klar over. Det holder med EN tråd om samme sak.

Tilslutt vil jeg si at det tar ikke bare noen dager å diskutere dette, ha is i magen.
sign0023.gif

Hva med å nevne at dere faktisk diskuterer (slik du framstiller det)? For alt jeg vet så sitter dere å ser på gamle episoder av Hotel Cæsar. Slik responsen fra dere har vært så langt gjør spillerne hva de kan for å få oppmerksomhet? Du forstår vel det?
 
Sist redigert:

DeletedUser

Guest
Jess, da har æ læst igjennom og fulgt med ganske my i denj her tråden som ble oppretta i forbindelse med en in game vote her inne på Verden 2. No ska ikke æ vær for bastant mot Pabben og teamet, da æ sjøl ikke rakk og vær med på denj her avstemninga. Men, om det vise sæ at avgjørelsa med å steng V2 denj 15. Desember kjæm te å stå fast - En avgjørelse som ble tatt over hue på absolutt allje spilleran her inne som like sæ på V2, får æ en vanvittig flau smak i kjæftn over at vi har et såpass innhabilt og maktsjukt team og hanskes med.

Det som irritere mæ så inni gamperæva i denj her saken e at teamet har ljugd te en medlemsmasse på litt over 1 000 spillera ved å sett opp en vote som i utgangspunktet bare føre med sæ positive ting. Man lure spilleran med en avstemning som har vært ønska i meget lang tid - Vil dokker at Verden 2 ska stenges for nye spillera og at adelsprisen ska halveres? Det i sæ sjøl øke spillerinteressen og kanskje, bare kanskje føre det te at folk joine V2 på nytt eller som klin nye spillera - I bunn og grunn skape en slik nyhet veldig my blest rundt en verden som helt dønn ærlig e passe dau pga. AriCa sin eierandel på byan.

Man høre nånn gang ordtaket at "ting ofte e for god te å vær sann". Vel, her har vi et prima eksempel i mine øya. Via en avstemning som folk har ønska i lang, lang tid prestere man å drit i spilleran, drit i alt som kalles spillelyst å gi faan i folk sine ønska. Man sett en sluttdato på en verden som egentlig e langt ifra ferdig. I teorien kanj AriCa sprekk opp å skap denj mest interessane verden på hele forbanna .no! Sku likt å sett trynet på dokker i teamet om så hadd skjedd.

Shanks kom med et ganske godt poeng i denj her debatten - Et poeng allje som prestere å bruk høvve og logikken istedenfor å tenk med rompa klare å forstå uten å slå opp i leksikon på ordet Rakettforskning. For nei, det e så absolutt ikke rakettforskning det Shanks sa, nemlig at Verden 2 uansett kjæm te å få en vinner etter normale standarda, så læng AriCa hold tempoet opp og krige ut dæm få motstanderan som finnes. Da får vi en naturlig avslutning, nokka æ veit de fleste spille det her spillet for å oppnå, blant såklart mange andre faktora.

Æ klage så absolutt ikke på at verden 2 kanj avsluttes ved å sett en sluttdato. Det bli et alternativ i mine øya. Det æ derimot e pesse irritert på, e at dokker i teamet med viten og vilje har holdt tebake informasjon som etter allje solemerker hadd gjort at voten hadd fått et helt ainna resultat. Man tar en såpass svær avgjørelse over høvve på godt å vel 1 000 spillera. Unnskyld mæ, men det må da for i svarte gå ant å bruk logikk i sånne avgjørelsa? Sjøl om æ e ny på V2 atter en gang, rett og slett fordi adelsprisan ble halvert, syns æ det e synd at dæm mer erfarne spilleran på denj her verden får slengt nokka sånt i trynet. Første bud må da for i heiteste vær å hør på spilleran FØR man tar en såpass stor avgjørelse?

Æ anbefale teamet å rett opp en stor feil som no e begått, å kanskje prøv å redd litt ansikt før det bli for seint. Så da spørs det om stolthet og hovmod bli prioritert forran medmenneskelighet og logikk.

Mvh en ganske frustrert spiller og forumbruker.
 

Gunnar Gås

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
142
Om du leser denne posten til PABben, og ser på det jeg har uthevet så ser du at han allerede har sagt at foruminteressen har gjort at han vil revurdere saken. Om det blir ett annet utfall dog er jo fremdeles ikke sikkert.

Denne tråden har holdt seg overraskende bra med tanke på konkrete spørsmål, svar og meninger. Takk for det :)


Først og fremst så må dere se dette fra vår side. Ingen tjener penger på en verden som er stengt. Vi forventer heller ikke mer profitt på å stenge en verden for nye spillere. Derfor så er ikke dette gjort i vår interesse, men for spillerene sin del.

Det har vært flere spillere som ønsket å halvere prisen på gullmynter for å få mer liv i V2. Samtidig så har vi hatt inntrykk av at noen begynte å bli frustrerte fordi de ikke så noen ende på spillet Tribal Wars. Den enest måten å kåre en vinner på, er å avslutte en verden.
Tanken bak å stenge en verden etter 3 måneder var basert på dette. Vi ville gjerne vise dere at det er mulig å vinne en verden. Det er mulig for en stamme å bli så overlegen at de ansees som vinnere og det samme gjelder spillere.

Vi forsøker å høre på våre spillere, men det er umulig å gjøre alle fornøyde. I denne saken ser vi at det har vært større motstand enn forventet og vi tar det til etterretning. Det er kommet mange argumenter både for og i mot dette og vi mottar gjerne flere!
 

DeletedUser

Guest
Om du leser denne posten til PABben, og ser på det jeg har uthevet så ser du at han allerede har sagt at foruminteressen har gjort at han vil revurdere saken. Om det blir ett annet utfall dog er jo fremdeles ikke sikkert.

Jepp, har læst denj posten. Men du kjenne mæ Gunnar, får æ ikke løfta på topplokket koke det bare over te slutt. Forhåpentligvis bli min post bare en del av mange som teamet må ta te etteretning når denj avgjørelsen her forhåpentlivis bli omgjort.
 

Gunnar Gås

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
142
Ja han etterlyser jo flere saklige argumenter :)

Men synes bare det var litt greit å gjøre folk oppmerksom på at teamet allerede vurderer å ta en annen beslutning enn den som kom opp...

Slik at vi får mer innlegg hvor det kommer frem gode argumenter for og imot enn at teamet i sin helhet blir skjelt ut... For det er ikke så produktivt og litt lite spennende lesning når han allerede har åpnet døra for andre løsninger.

Håper flere kommer med gode innlegg om hvordan v2 best mulig avsluttes jeg da :)
 

TrAnxZ

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
297
Slik jeg tolker det, correct me if i`m wrong, så sier de "ok, vi burde muligens ikke ha stengt" eller "ved et nytt tilfelle kan vi se sjekke hva spillerne faktisk ønsker" og lignene.
rolleye0019.gif
 

DeletedUser

Guest
Ja han etterlyser jo flere saklige argumenter :)

Men synes bare det var litt greit å gjøre folk oppmerksom på at teamet allerede vurderer å ta en annen beslutning enn den som kom opp...

Slik at vi får mer innlegg hvor det kommer frem gode argumenter for og imot enn at teamet i sin helhet blir skjelt ut... For det er ikke så produktivt og litt lite spennende lesning når han allerede har åpnet døra for andre løsninger.

Håper flere kommer med gode innlegg om hvordan v2 best mulig avsluttes jeg da :)

Vel, æ e absolutt for flere gode argument. Men i mine øya skjønne itj æ helt koss man i det hele tatt treng å vurder en ainna beslutning, når denj nåværende beslutninga om å avslutt V2 aldri ble lufta for folket før det ble tredd i kraft. Men no e jo det norske folk kjent for å vær litt træg, så man behøve kanskje litt tid på å omgjør en slik beslutning. No ska det sies at man har 3 måna å bestem sæ på, for all del, men en såpass overkjøring av medlemsmasse fortjene kraftig kritikk i mine øya.

Slik jeg tolker det, correct me if i`m wrong, så sier de "ok, vi burde muligens ikke ha stengt" eller "ved et nytt tilfelle kan vi se sjekke hva spillerne faktisk ønsker" og lignene.
rolleye0019.gif

Jepp, det virke sånn på mæ også. Om det e tilfellet ska dæm ha kudos for at dæm erkjenne at dæm har gjort en feil - Ved erfaring vet æ at det e fryktelig vanskelig å erkjenn at man har gjort feil. Men som æ sa litt lenger opp her, i bunn og grunn har man 3 måna å bestem sæ på.
 

TrAnxZ

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
297
Ikke si at de plutselig, nærme 15. desember sier "Neeeeeh, vi stenger ikke alikavel". Mange spillere vil spille mot en slutt 15. desember, og å plutselig fortsette kan bli skadelig mot accounten.
freesmiley.php
 

DeletedUser

Guest
Hvis det ikke kommer en snarlig løsning, ser jeg ikke noe vits i å fortsette og spille. For meg i hvert fall. Samma om det er adlingsrush og alt er så fantastisk og flott, men så ender alt 15. desember. Kan like gjerne si at man er fornøyd med det man har fått til nå og så slette kontoen nå. Men dette er bare min mening. Veldig dårlig planlagt opplegg.
 

DeletedUser

Guest
Det som slår meg når jeg leser gjennom denne og andre poster som omhandler skjebnen til V2, er at de fleste kunn klarer å syte og klage over en besluttning som er tatt av TW-Teamet.
Hvis syting og klaging er det eneste dere klarer å prestere her inne, så ser jeg heller ikke noen grunn til å jobbe for å endre på noe, da det sansynlig vis vil medføre enda mere syting og klaging.
Skulle det derimot dukke opp noen mere konkrete og fornuftige forslag her inne, så ville jo vi i Tw-Teamet få noe mere målrettet å vurdere fremover........
 

Amstaff

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
4
Det som slår meg når jeg leser gjennom denne og andre poster som omhandler skjebnen til V2, er at de fleste kunn klarer å syte og klage over en besluttning som er tatt av TW-Teamet.
Hvis syting og klaging er det eneste dere klarer å prestere her inne, så ser jeg heller ikke noen grunn til å jobbe for å endre på noe, da det sansynlig vis vil medføre enda mere syting og klaging.
Skulle det derimot dukke opp noen mere konkrete og fornuftige forslag her inne, så ville jo vi i Tw-Teamet få noe mere målrettet å vurdere fremover........

Hva er det du her vil komme frem til?
TW-teamet har gjort en endring som de fleste i v2 ikke stiller seg enig med.
Da må man få lov til å uttrykke seg med syting og klaging.
Du vet like godt som meg, selv om jeg ikke spiller v2, at det dem stemte over, ikke står i stil til den avgjørelsen som er tatt av TW-teamet.
Støtter de som SYTER og KLAGER i denne saken her.

Hadde dette alternativet vært på det man stemte over, og hadde flest stemmer, så skjønner jeg din "frustrasjon" over det som er kommet frem i denne tråden.
Men nå er det ikke slik, og folk føler at dem er blitt lurt i henhold til den avstemningen som er blitt gjennomført.

Synes det rett og slett er uhøflig av teamet å avslutte denne verden på en slik måte, mot spillernes vilje... :mad:
 

DeletedUser

Guest
Det som slår meg når jeg leser gjennom denne og andre poster som omhandler skjebnen til V2, er at de fleste kunn klarer å syte og klage over en besluttning som er tatt av TW-Teamet.
Hvis syting og klaging er det eneste dere klarer å prestere her inne, så ser jeg heller ikke noen grunn til å jobbe for å endre på noe, da det sansynlig vis vil medføre enda mere syting og klaging.
Skulle det derimot dukke opp noen mere konkrete og fornuftige forslag her inne, så ville jo vi i Tw-Teamet få noe mere målrettet å vurdere fremover........


Det er jo en årsak til at vi syter og klager. Vi er jo ført bak lyset i denne avstemminga. Det er jo nesten som om vi skulle hatt folkeavstemming i Norge om en spesifik politisk sak, så er vi plutselig medlemmer i EU dagen etterpå fordi den avgjørelsen vi kom fram til i den avstemminga var likt måten EU hånderte en lignende sak.

Vi trenger vel ikke så fantastisk mange alternativer på løsninger? Virker på meg som om at de aller fleste har lyst på en naturlig død og ikke aktiv-dødshjelp, som dere nå tilbyr oss om 3mnd.

Personlig heller jeg på halvert adelspris og stopp på nye kontoer.
 

soppyknight

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
2
Det som slår meg når jeg leser gjennom denne og andre poster som omhandler skjebnen til V2, er at de fleste kunn klarer å syte og klage over en besluttning som er tatt av TW-Teamet.
Hvis syting og klaging er det eneste dere klarer å prestere her inne, så ser jeg heller ikke noen grunn til å jobbe for å endre på noe, da det sansynlig vis vil medføre enda mere syting og klaging.
Skulle det derimot dukke opp noen mere konkrete og fornuftige forslag her inne, så ville jo vi i Tw-Teamet få noe mere målrettet å vurdere fremover........

Du har garantert 100% rett på den påstanden der, full støtte på den :)
 

Vv0lv3r1n3

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
8
Det som slår meg når jeg leser gjennom denne og andre poster som omhandler skjebnen til V2, er at de fleste kunn klarer å syte og klage over en besluttning som er tatt av TW-Teamet.
Hvis syting og klaging er det eneste dere klarer å prestere her inne, så ser jeg heller ikke noen grunn til å jobbe for å endre på noe, da det sansynlig vis vil medføre enda mere syting og klaging.
Skulle det derimot dukke opp noen mere konkrete og fornuftige forslag her inne, så ville jo vi i Tw-Teamet få noe mere målrettet å vurdere fremover........

Tuller du? Åpenbart så tuller du.

Det har vært flere konkrete forslag her, som går på å endre avgjørelsen om å avslutte V2 på et spesifikt tidspunk! I de fleste tilfellene går det på å la V2 slutte når en stamme har oppnådd en dominans som er uslålig, type 90 % av alle byer som har en eier.

Å uttrykke sin misnøye over den avgjørelsen som kom som lyn fra klar himmel ( og med en begrunnelse som var grusomt tynn ) er vel ikke akkurat å syte og klage. Det er heller ikke rart det blir repetisjon av de samme tingene, når vi ikke får noen skikkelig respons fra teamet.

@Redswan: Haha, aktiv dødshjelp? Genial metafor! :D
 

DeletedUser

Guest
Det som slår meg når jeg leser gjennom denne og andre poster som omhandler skjebnen til V2, er at de fleste kunn klarer å syte og klage over en besluttning som er tatt av TW-Teamet.
Hvis syting og klaging er det eneste dere klarer å prestere her inne, så ser jeg heller ikke noen grunn til å jobbe for å endre på noe, da det sansynlig vis vil medføre enda mere syting og klaging.
Skulle det derimot dukke opp noen mere konkrete og fornuftige forslag her inne, så ville jo vi i Tw-Teamet få noe mere målrettet å vurdere fremover........

Gjør som de har gjort på W12.net, la spillerne avgjøre selv hvordan de vil avslutte en verden de har lagt ned flere år av livet sitt i. Jeg gidder ikke komme med flere konkrete forslag, da dette er det eneste jeg ønsker. Det er også den måten ting har blitt gjort på før. Selv om alt på .no skal være eget og spesielt burde .net sette standarden i noen saker mener jeg. Hvis noe skal gjøres annerledes her burde det være fordi majoriteten av spillerne på verdenen det gjelder ønsker det, uten at det finnes svaralternativer med liten skrift...

Du mener at det faktum at vi klager når noen tar en avgjørelse vi ikke er enige i skal være god nok grunn til å ikke gidde å gjøre om på den? Det blir så feil at haka mi nettopp gikk gjennom gulvet i forundring. Om det er denne holdningen du har til oss spillere når vi sier fra om at vi er missfornøyd skjønner jeg ikke at du i det hele tatt gidder å inneha posisjonen som spillmoderator. For der kan jeg se for meg at folk syter og klager mye mer enn vi har gjort i denne tråden.

Kan vi få en tilbakemelding fra teamet på om det lar seg gjøre å beholde resultatet av avstemningen ingame uten å stenge V2 den 15. desember. Så får dere heller kjøre ut en ny vote hvor vi som spillere kan stemme på hvordan vi ønsker at V2 skal avsluttes. Denne bør da helst komme etter at verdenen stenges for nye spillere, for å unngå at noen saboterer avstemningen. Det tar ikke mange minuttene å sette opp den voten, så alt spillerne på V2 ber om er 10 min av teamets tid for å få en rettferdig behandling i en sak vi må ha bevist at vi brenner for!

Ver så snill å hør på oss! :(
 

DeletedUser

Guest
Det som slår meg når jeg leser gjennom denne og andre poster som omhandler skjebnen til V2, er at de fleste kunn klarer å syte og klage over en besluttning som er tatt av TW-Teamet.
Hvis syting og klaging er det eneste dere klarer å prestere her inne, så ser jeg heller ikke noen grunn til å jobbe for å endre på noe, da det sansynlig vis vil medføre enda mere syting og klaging.
Skulle det derimot dukke opp noen mere konkrete og fornuftige forslag her inne, så ville jo vi i Tw-Teamet få noe mere målrettet å vurdere fremover........

Alle har rett til å diskutere og si sin mening!! Mener du at det er bedre om alle skal være enige i alt teamet beslutter?? Tar ikke teamet imot RIS og ros?? Så slutt å bare ta imot rosen, og syte og klage på de som sier dere imot!! For i det innlegget du nettopp la inn virker mer sytete enn den saklige diskusjonen, som de engasjerte forumpostere, som ønsker å bli hørt, skriver her..
 

DeletedUser

Guest
Nå bør enkelte sette på bremsene og ta seg en laaang tur på en kort kai.

Ja det er kommet flere saklige innlegg her i tråden, og det jeg etterlyser er flere.
Dette gir oss i teamet noe å jobbe med, og vi skal se på saken denne uken.
Til dere som ikke klarer å lire av dere noe annet en surt oppgulp, dere ødelegger mere en hva dere skaper, og om dere mener å ha rettigheter på å ødelegge en debatt her inne med dette, så lest første linje en gang til.
 
Sist redigert av en moderator:
Topp